Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylpyhuoneen suihkutilan kaakelilattian puhdistus "rasvaisen" oloisesta liasta?

Vierailija
28.07.2023 |

Tahrainen alue on siinä kohtaa johon huuhdellaan hoitoaine ja shampoo hiuksista. Lika tuntuu harjatessa ja jynssätessä vahamaiselta eli luulisi että se jollain siitä irtoaisi. Olisiko tahra jotain öljyistä likaa.

Kokeilin puhdistaa sitä Fairyllä (astianpesuaine), ei lähtenyt. Myöskään wc-pintojen yleispuhdistussuihkeella ei lähtenyt kun aiemmin kokeilin.

Onko jotain mitä voisi kokeilla?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin vartalonpesuaineissa on öljyä,joka pakkaa jäämään kerrokseksi suihkun lattialle. Itse poistan rasvan ihan vaan fairyllä.

Vierailija
42/51 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää noissa kylpyhuoneen pesuvaahtojen yms. käytössä on minusta se, että antaa aineen vaikuttaa. Itse käytän Tolun kylpyhuonesuihketta, sellaista josta tulee vaahtoa. Kastelen pestävän kohdan, sen jälkeen suihkutan siihen reilusti vaahtoa, annan vaikuttaa 15 min, jonka jälkeen menen ja harjaan ko. kohdan ja huuhtelen. Kaikki lähtee helposti pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekaaninen poisto (joku karkeahko pesusieni tai juuriharja) ja emäksinen aine (siivoussaippuaa tai mäntysuopaa vaikka). Laittaa aineen harjaa/sientä käyttäen, antaa vaikuttaa vartin ja pesee pois. Toistaa tarvittaessa.

Vierailija
44/51 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin paljon osaamista (tai ainakin on joskus ollut) rakentamisen alalta, mutta kukaan ei näköjään ole keksinyt kylpyhuoneen lattiaa joka olisi helppo pitää puhtaana.  Laatoitus on aivan ihana juttu, mutta ne pahuksen saumaukset imee kaiken kiinni.  Usein ei edes riitä vaikka yrittää heti putsata.  Muutin yli 20 vuotta vanhaan taloyhtiöön ja kyllä tuo kylpyhuoneen lattia on ollut koko ajan ällö painajainen.  Odotan innolla, josko pian tulisi putkiremontti, ehkä sitten pääsen tuosta ongelmasta eroon.  Huvittavin ohje jonka olen lukenut seinälaattojen saumojen pesuun oli jynssätä hammasharjalla laattojen välisiä saumakohtia.  😬                                                                                                                            

Vierailija
45/51 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Universal stone

Vierailija
46/51 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on niin paljon osaamista (tai ainakin on joskus ollut) rakentamisen alalta, mutta kukaan ei näköjään ole keksinyt kylpyhuoneen lattiaa joka olisi helppo pitää puhtaana.  Laatoitus on aivan ihana juttu, mutta ne pahuksen saumaukset imee kaiken kiinni.  Usein ei edes riitä vaikka yrittää heti putsata.  Muutin yli 20 vuotta vanhaan taloyhtiöön ja kyllä tuo kylpyhuoneen lattia on ollut koko ajan ällö painajainen.  Odotan innolla, josko pian tulisi putkiremontti, ehkä sitten pääsen tuosta ongelmasta eroon.  Huvittavin ohje jonka olen lukenut seinälaattojen saumojen pesuun oli jynssätä hammasharjalla laattojen välisiä saumakohtia                                                                                                                       

Minua hämmentää se, että miten ihmiset saavat saumat noin likaisiksi? Edellisessä asunnossani oli vitivalkoiset seinälaatat ja valkoiset saumat ja kyllä niistä lähti ihan helposti kaikki pois. Tosin asunto oli uusi silloin kun sinne muutin, eli ei ollut niitä edellisen asukkaan paskoja. Asuin ko. asunnossa 10 vuotta ja väitän, että uusi omistaja sai edelleenkin valkoisena hohtavat saumat. En ole edes mikään himosiivooja, vaan ihan normaalisti pestiin kylppäriä ja ei nuo saumat jääneet likaisiksi. Kuinka harvoin ihmiset oikein siivoavat kylppäreitä, jos saumakin saadaan pilalle? Hämmentää, kun tiedän, että en itse todellakaan liian usein pese kylppäriä, ehkä todellakaan hammasharjan kanssa.

Vierailija
47/51 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviäkin vinkkejä olette postanneet, mutta ihan jokainen ei kykene konttaamaan pitkin lattiaa siivotessa.  Rajallisesti löytyy työvälineitä myös varrellisina.  Juuriharja taitaa olla edelleenkin sellainen kontaten mä työni teen työkalu ja vaatii myös enemmän käsivoiman käyttöä.

Vierailija
48/51 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli puhdistaa !

Vierailija
49/51 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyviäkin vinkkejä olette postanneet, mutta ihan jokainen ei kykene konttaamaan pitkin lattiaa siivotessa.  Rajallisesti löytyy työvälineitä myös varrellisina.  Juuriharja taitaa olla edelleenkin sellainen kontaten mä työni teen työkalu ja vaatii myös enemmän käsivoiman käyttöä.

Nykyään saa juuriharjaa vastaavan siivousharjan vaikka teleskooppivarrella vähän isommasta marketista tai tokmannilta. Ei ole varsinainen kynnyskymys siis, jos konttailu ei syystä tai toisesta luonnistu.

Vierailija
50/51 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä joitakin aineita joita ei saumojen pesuun suositella, kun niistä saumat haurastuu jopa halkeilee ja siten likaantuu aina vaan helpommin uudelleen.  Uskoisin, että pinttyneet liat johtuu vuosien jopa kymmenien vuosien laiminlyönneistä ja ehkä myös vääristä puhdistusaineiden valinnoista.   

Vierailija
51/51 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt mr muscle ainetta suihkuttanut siihen ja tunnin päästä harjannut niin tosi puhdasta tullut. Myös kaakeli saumoihin olen käyttänyt samaa. Kunnon harja vaan niin kyllä lähtee. Sit olen myös kaakeli saumoihin käyttänyt ihan duck nimistä ainetta. Kyllä lähtee puhtaaksi kun antaa hiukan olla ja sitten harjaa ja suihkuttaa.