Voisiko joku arvioida tämän teoreettisesti minulle?
Eli kuinka monen bensa-auton vuosittaisen keskimääräisen hiilinjalanjäljen yksi laivassa palamaan syttynyt sähköauto aiheuttaa?
-kaikki autot menivät tuhoutuivat, ja ne pitää tehdä asiakkaille uudestaan?
-paljonko palava tankkerialus lämmittää ilmastoa? Entä uuden valmistaminen
-paljonko avutusoperaatio lukuisine laivoineen ja lentokoneineen aiheutti lämpenemistä?
-sähköauton aineettomat haitat, kuten kuolleen merimiehen omaisten tuska?
-jne...?
Melkoisia vihulaisia nuo sähköautot
Kommentit (5)
Sähköauton vaölmistus kuluttaa ainakin 5 vuoden ajojen verran
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton vaölmistus kuluttaa ainakin 5 vuoden ajojen verran
Joo ja se akku ei ole ikuinen joten eikun taas lapset louhimaan mineraaleja uuteen akkuun. Vihreää on.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton vaölmistus kuluttaa ainakin 5 vuoden ajojen verran
Vaikka sähköautojen valmistus synnyttää toistaiseksi enemmän hiilidioksidipäästöjä kuin polttomoottoriauton valmistus, niin kokonaisuudessaan sähköauton elinkaaren ottaen huomioon, se on vihreämpi valinta. Sähköauton koko elinkaaren päästöt ovat Euroopassa noin 66-69% pienemmät kuin polttomoottoriauton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton vaölmistus kuluttaa ainakin 5 vuoden ajojen verran
Vaikka sähköautojen valmistus synnyttää toistaiseksi enemmän hiilidioksidipäästöjä kuin polttomoottoriauton valmistus, niin kokonaisuudessaan sähköauton elinkaaren ottaen huomioon, se on vihreämpi valinta. Sähköauton koko elinkaaren päästöt ovat Euroopassa noin 66-69% pienemmät kuin polttomoottoriauton.
Miten sähköauton akun vaihtaminen vaikuttaa tähän elinkaareen. Fakta on, että se akku kestää +-10 vuotta, jonka jälkeen se on kaputt. Romutetaanko auto tässä vaiheessa ja tehdään uusi kertakäyttöväline, vai miten tämä vaikuttaa asiaan?
British Petroleum edisti ja suositti ensimmäistä kertaa termiä "hiilijalanjälki" 2000-luvun alussa.
Yritys julkisti ensimmäisen hiilijalanjälkilaskurin vuonna 2004.