Tyhmä kysymys pilleri-reseptin uusimisesta???
Mun e-pillerit loppuu kohta ja resepti pitäis uusia. Reseptin on kirjoittanut erikoislääkäri ns. erikoissairaanhoidon puolelta. Voiko mun omalääkäri tk:ssa uusia reseptin ja miten se tapahtuu? Pitääkö varata aika?
Kommentit (6)
Olenki nähnyt niitä postilaatikoita... hmmm. uskaltaiskohan tipauttaa, vai häviääkö sille tielleen? Ajattelin vaan, kun mitään kontrolleja ei enää sovittu ja pillerit sopivat hyvin, niin mitä sitä aikaa varaamaan.
Voi olla, että lääkäri ei uusi kun ei ole itse määrännyt edellistä satsia.
En mäkään kyllä koskaan suoraan tipauta siihen laatikkoon, vaan kysäisen neuvonnasta ekaks mitä sille teen.
neuvonnasta. Sillä kuka reseptin on alunperin kirjoittanut ei oo mitään väliä mutta jonkinnäköinen kontrolli pitäis tedä pillerin käyttäjillä ainakin pari vuoden välein. Mutta etköhän sä sen ainakinkertaalleen saa uusittua laatikon kautta.
Mutta kun olet erikoislääkärin luona käynyt niin tuskin tarvii, jos ei kontrolleja edessä. Kysy siis neuvonnasta.
vaan resepti tipautetaan terveyskeskuksessa olevaan laatikkoon ja siinä laatikon päällä lukee että milloin sen voi hakea.