Mitä muuta tekisin juhlien ylijäämistä kuin pizzaa (ei piirakoita)
Mozzarellan voi varmaan pakastaa. Mutta paprikaa, tomaattia ja herkkusieniä on, mitkä pitäisi saada käytettyä parin päivän sisällä. Salaattia olen kyllä tehnyt ja herkkusienipaprikamunakkaan tein jo aamupalaksi. Ostan aina liikaa että riittää ja sitten jää yli liikaa.
Suolaiset piirakat alkaa tulla jo korvista, olen tehnyt niitä niin paljon tänä kesänä sukulaisten juhliin.
Kommentit (9)
Tomaattipaprikakeittoa, herkkusienikastiketta, herkkusieniperunasipuli pyttipannua, tomaattimehua, täytettyjä paprikoita, herkkusienipaprikatomaattimozzarella lasagne...
Paprikatomaattiherkkusienihöystö vaikka grillipihveille... mozzarellaakin voi grillata.
Kaikki nuo ovat sellaisia, että ne voi pakastaa. Tomaatit kuutioina, siinä on sitten valmis tomaattimurska mihin tahansa ruokaan. Herkkusienet viipaleiksi ja lautaselle/tarjottimelle pakastumaan, ja kun ovat jäätyneet, niin siirto muovipussiin - herkkusieniviipaleita esimerkiksi pizzan päälle. Paprika myös suikaleiksi ja irtonaisena pakastimeen ja sitten jäätyneenä pussiin. Sieltä sitten miten pakastepaprikasuikaleita nyt käytetäänkin.
Mut jos ei halua säilöä noita, niin...
Herkkusienirisotto.
Sienicurry:
https://www.bbcgoodfood.com/recipes/simple-mushroom-curry
Chili con champinon (chiliä sienillä, siihen menee tomaattia, paprikaa, sienet)
Ihan peruswok herkkusienet+paprika.
Ainakin paprika ja herkkusienet voi laittaa johonkin lihakastikkeeseen esim. gulassi, burguninpata
Wokkia tai sosekeittoa tai ihan pellille ja päälle oliiviöljyä ja mausteita.
Paprikoita itse ostan aina varastoon kun ovat edullisia, kuutioin ja käytän talven mittaan chili siin carneen.
Herkkusienistä vaikka risottoa tai pastaa. Tomaateista ja paprikasta voi tehdä keittoa.
Paljonko sinulla ylimääräistä on? Nuo voi myös helposti pakastaa.
Vihanneksista voi tehdä vaikka pastakastikkeen. Ylipäänsä paprika, herkkusieni ja tomaatti on aineksia, jotka käy lähes mihin tahansa ruokaan. Paprikan ja tomaatin saa kulutettua vaikka ihan vaan leivänpäällisinäkin.
Suolaisia muffinsseita, niitä on helppo ja nopea syödä välipalaksi
Leipase joku suolainen piirakkaa.