Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia prepaid-liittymästä kuluu saldoa "itsestään"?

Vierailija
24.07.2023 |

En ole siis soittanut minnekään kuin pari kertaa, ei todellakaan lähelle kympin edestä. Tuli ilmoitus että saldo alle 2e. Laittaako prepaid-liittymä esim oman netin päälle itsestään kodin ulkopuolella ja kuluttaa siten saldoa? Sori jos on tyhmä kyssäri mutta en ole siis ennen tällaista käyttänyt.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä DNA-prepaid. Jos laitan mobiilidatan päälle klo 23.55 voisi kuvitella että voin käyttää sitä 24h samalla rahalla. EI vaan viiden minuutin päästä kun vuorkausi vaihtuu, saldosta vähenee taas 0.99c. Eikä siinä vielä kaikki, kun kello on 12 päivällä, vähenee saldo TAAS 0.99c. Eli DNA vrk voi kestää vaikkapa  sekunnin vaan ei enempää kuin 12h. Testattu on ja vituttaahan se. Vaan minkäs teet.

Vierailija
42/46 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota mobiilidata pois päältä, se vie saldoa nopeasti.  ei prepaidilla kannata nettiä käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on talon netti niin käytä saman firman prepaidia kuin telkkarissa ja pistä wifi päälle niin voit selata netiä ilmaiseksi.

44/46 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulu itsestään vaan kuluttaa dataa. Lentotila saattaa hidastaa tätä joskus. Noin euron päivä taitaa kulua kaikki prepaid-liittymät jos on netti normaalisti päällä. 

Eli kalliiksi tulee prepaidilla elely jos koko kuukaudeksi lataat sitä. Ero juttu jos käytät vain nettiä ja whatsappia. 

Vierailija
45/46 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö prepaideissa muka ole mitään kuukausimaksua tai muita juoksevia kuluja ja kympillä voi liittymää makuuttaa vaikka vuoden vaikkei soittelisi ollenkaan? Johan on aikamoista, kun muissa liittymissä joutuu maksaa ylläpitomaksut kun ei ne verkot itsestään seiso.

Näin se on, ei ole kuukausimaksua. Itse siirryin pre-paidiin noin 10 vuotta sitten kun kk-maksu oli muistaakseni 2.90 Eur ja paperilaskusta piti maksaa erikseen. Sen jälkeen olen ladannut 10 euroa kerran vuodessa. Vastaaminen on ilmaista, joten esimerkiksi puoliso soittaa aina minulle, tai minä pirautan merkkipuhelun ja katkaisen. Puoliso soittaa sen jälkeen takaisin.

Pre-paid on hyvä myös, koska operaattori ei voi myydä numerotietoa kun ei tiedä kuka sen omistaa. Näin ei ole kukaan myyjä soittanut 10 vuoteen. Periaatteessa operaattori tietää, että numero on käytössä, mutta ei tiedä onko käyttäjä esimerkiksi 6-vuotias lapsi, niin ei se voi myydä numeroita eteenpäin. Jos joku myyjä sattuisi soittamaan, kysyisin mistä sait numeron kun tämä on 6-vuotiaan tyttöni numero, oletko jokin namusetä vai mikä olet? Myyjien onni ettei operaattori myy numeroa eteenpäin.

Vierailija
46/46 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis pidä mobiilidataa päällä kuin pakollisessa tarpeessa, joka on harvoin. Täytyy olla tarkkana ettei unohdu päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi