Antavatko TV-yhtiöt mainostajille paljousalennuksia kesän hiljaisille ajoille vai miksi nuo samat pyörivät koko ajan??
Kommentit (6)
On varmaan eri pakettihintoja. Yks on se, et jokaiseen vapaaseen väliin saa mainoksen.
ei kukaan katso TV:tä jos on muita vaihtoehtoja ja nuoriso ei edes avaa koskaan TV:tä... TV kanavat kaatuvat koska kukaan ei tarvitse niitä... samalla päästään propagandauutisista mikä on hyvä parannus...
No, tommoset Ikea ja muut huonekalut mainokset sopii kesään.
Että ihmiset ostaisivat lomarahoillaan uusia huonekaluja, puutarhakalusteita ym.
Samoin kaikki nappailuruoka- ja.grillimainokset.
Eivät yritykset silmät ummessa osta kallista mainosaikaa telkkarista.
Mainokset televisiossa ovat huippukalliita.
Ja mainostajat myydään ohjelmiin myydään aina pitkälle etukäteen.
Mainos kanavilla on erikseen, ilmoitus-eli mainosten myyjät yrityksille.
Heille tiedotetaan ja tehdään tarjouksia, uusista sarjoista, elokuvista, viihde-ja lastenohjelmia, joita kanaville on tulossa.
Yritysten mainos-markkinointi osastot sitten päättävät, mihin ohjelmiin kannattaa satsata ja ostaa mainosaikaa.
Merkitystä on monella asialla, mm. mihin aikaan vuorokaudessa ja minä viikonpäivänä ohjelma tulee ulos.
Samoin kuin se, onko ohjelma.suunnattu miehille,naisille,vai koko perheelle.
Jne.
Eikö niille mainostajille myydä tietty määrä katsojakontakteja?
Yritykset eivät osta mainoksia telkusta, kaikkein hiljaisimmille ajoille.
Koska se olisi yrityksille puhdasta rahan tuhlausta, kun katsojia kanavilla on vain vähän, kesän ja lomien aikaan.
Siksi hän mainosrahotteiset kanavat esittävätkin koko kesän uusintoja vanhoista elokuvista ja sarjoista, kun se tulee niille kaikkein halvimmaksi, kun niiden esitysoikeudet ovat vielä voimassa.