Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pidä ihmisistä

Vierailija
23.07.2023 |

En pidä ihmisiä oikeastaan minkään arvoisena. Kaikki ihmiset joita olen tuntenut on pettänyt aina jossain vaiheessa. Enää en viitsi edes tutustua kehenkään. Eläimet on antaneet paljon enemmän ja niitä olen tuntenut paljon.

Eläimet eivät ole mitään aivottomia paskakoneita niin kuin jotkut valkoposkihanhistakin ajattelevat. Olen tarkkailut niitä, oleskellut niiden seurassa ja saavuttanut luottamuksen. Kaikissa eläimissä löytyy erilaisia persoonia niin kuin ihmisissäkin mutta eläimet ei koskaan petä luottamusta. Se on mukava tunne kun menet eläinten keskelle ja näet miten ne tunnistavat sinut ja selvästi ilostuvat näkemisestäsi. Vienkin niille aina jotain pientä herkkupalaa tuliaisiksi.

Minua niin vihastuttaa ihmiset jotka on tahallaan ilkeitä eläimille. En tarkoita ettei niitä saisi metsästää, kasvattaa ja syödä. Tarkoitan niitä ihmisiä jotka näkevät viattoman eläimen ja vaikkapa potkaisevat sitä huvikseen. Eläimiä pitää kunnioittaa kuten kaikkea elämää, olkoon se sitten vaikkapa tuotantoeläin joka teurastetaan lopuksi. Mutta sekin eläin pitää kasvattaa hyvissä olosuhteissa ja antaa sille kunnioitettava elämänkaari.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
2/8 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei! Tuhotaan ihmiskunta, niin meille jää ihana pallo eläimillä! Ei tosin sitten ketään, jonka tietoisuus voisi sen todentaa tai siitä nauttia, mutta olisihan kuitenkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ongelmasi, jos et pidä ihmisistä. Ei kaikki ihmiset ole samanlaisia.

Vierailija
4/8 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, että on vain huonoja kokemuksia ihmisistä. Siltä pohjalta ymmärrettävää, ettet pidä. Eläimet ovat kyllä ihania, onneksi sulla on mahdollisuus nauttia niiden seurasta.

Vierailija
5/8 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pidä itseäsikään minkään arvoisena, vai pidätkö itseäsi jotenkin parempana kuin joku toinen?

Jos olet pettynyt johinkin ihmisiin, niin ehkä olet tavannut itsellesi sopimattomia ihmisiä ja usein se vika on siinä oman navan keskellä.

Useimmat ihmiset kohtelevat eläimiä oikein, jos joku kohtelee niitä väärin, niin sillä ihmisellä on joku ongelma.

Vierailija
6/8 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Itselläni on tuotantoeläimiä, nautoja. Ne ovat viisaampia kuin yksikään tuntemani ihminen. Ja minua on kutsuttu eläinrääkkääjäksi kun kasvatan eläimiä teuraaksi. Voi kunpa tietäisivät. Annan eläimilleni parhaan mahdollisen elämän. Tunnen kaikki nimeltä ja luonteelta. Minulla on muutama paras ystävä tuolla navetassa, meillä vaan kemiat kohtaa niin hyvin. Kaikki ne eivät minusta piittaa, tykkäävät olla omissa porukoissaan. Eläimiä on ihan mahtava seurata. Ihmisten seuraaminen aiheuttaa lähinnä ärsytystä.

Vierailija
7/8 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet eivät voi pettää luottamustasi, koska ne eivät osaa antaa luottamusta, saati ymmärrä mitä se on. Eläimet eivät osaa puhua, joten ne eivät voi anoa sinusta mitään pahaa. Et vaadi eläimiltä samaa kuin ihmisiltä, joten ne ovat parempaa seuraa.

Ole kyllä samaa mieltä, monet ihmiset ovat kiinnostuneita vain omasta edustaan eivätkä piittaa muista, mutta on tärkeää muistaa että kaikki eivät ole samanlaisia. Ihmisten joukosta löytyy monia, jotka ajattelevat samalla tavalla kuin sinä - minä mukaan lukien. 

Luontoa ja eläimiä pitää arvostaa enemmän. Vaikka tuotantoeläin päätyy lautaselle, sille pitää tarjota silti hyvä elämä ja ympäristö, sekä mahdollisimman kivuton kuolema.

Vierailija
8/8 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä ihmisten että eläinten joukkoon mahtuu kaikenlaisia persoonia ja luonteita. On koiria jotka pelastavat ihmisiä, ja on koiria jotka raatelevat ihmisiä. On ihmisiä jotka ovat ystävällisiä ja kilttejä, ja on esim. rikollisia.

Emme ole kaikki samanlaisia, mutta minusta tuntuu että isoin syy ihmisvihaan nykypäivänä on se, että olemme liian irtaantuneita luonnosta ja toisistamme. Monille eniten kontaktia muihin ihmisiin tulee netin kautta, ennen elimme pienissä heimoissa ja perhe-yksiköissä, joissa jokaisella oli oma roolinsa. Luonnosta irtaantuminen aiheuttaa myös sen, että monet eivät osaa olla eläinten lähellä tai välttämättä edes koskaan näe niitä, eivätkä osaa arvostaa luontoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi