Elokuussa laivanmatka lasten kanssa Tukholmaan, uskaltaako laivasta mennä maihin?
Onko turvallista käydä keskustassa lasten kanssa? Uutisista saa lukea, kuinka väkivaltaa ja ampumistapauksia on Tukholmassa joka viikko. Onko joku turvallinen lasten leikkipuisto lähellä satamaa?
Kommentit (14)
Sitä ei voi kukaan tietää tai ennustaa miltä turvallisuustilanne näyttää jonakin tiettynä päivänä lähitulevaisuudessa.
Älä jaksa. Tukholmassa asuu nytkin miljoona ihmistä, joista melkein kukaan ei kärsi terrorismista juuri tällä sekunnilla.
Laivan kannelta voi turvallisesti katsella palavia autoja.
Saako laivanmatkalla jauhenlihaa? Vai onko omat evväät mukana?
Pysykää siellä laivan leikkituvassa koko satamassaolon ajan, jos kerran tuollainen huolettaa. Mikrossa voi kilauttaa pilttipurkin.
Ei kannata lähteä edes laivalle. Sielläkin ryöstellään ja ammutaan nykyään.
Tolla logiikalla ette voi lähteä käymään Helsingissäkään
Sääliksi käy lapsia. Terapia odottaa aikuisiällä sitten.
Meinaatko jäädä auton alle, kun et ole ennen iitä nähnyt?
Eikö laivafirmat myy retkiä? "All Inclusive Stockholm City Highlight Tour - See bombs, gunfires and burning cars"
Vähemmän mua Tukholman keskustassa pelotti kuin Helsingin keskustassa (toukokuussa kävin). Ei auta mennä niihin lähiöihin joissa enemmän on niitä levottomuuksia.
Ainakin luotiliivit ja kevlarkypärä olisi syytä olla kaikille. Suojakilpikin on hyvä olla mukana ainakin yhdellä aikuisella. Omat veripussit on ehkä liiottelua, mutta plasmaa voi aina pitää varalla.
Minulla oli oikeasti tuollainen kaveri. Tuli teineineen käymään kylässä Leppävaarassa ja ehdotin lapsilleen että lähtevät käymään Sellossa mun teinien kanssa shoppailemassa. Tämä mies kysyi että onko se turvallista kun täällä on näitä ulkomaalaisia näin paljon.
En osannut kuin tuijottaa.
Sitten sanoin että nämä ihmiset ovat minun naapureitani, työkavereitani ja lasten koulukavereita ja ystäviä.
Vuosi oli 2016 eikä olla tavattu sen jälkeen.
Kyllä se on parempi että sinä pysyt lastesi kanssa vaan siellä Ypäjällä. Etteivät saa mitään uusia ja pelottavia ajatuksia ulkomaailmasta.