Miksi Suomalaiset naiset ei lisäänny?
Meillä syntyy Japanin kanssa vähiten lapsia maailmassa. Mikä on suomalaisten naisten ongelma?
Kommentit (344)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen terveydenhuolto sakkaa.
Päiväkotijärjestelmä ei toimi.
Koululaitos on broilerikasvattamo ja epävakaa kasvuympäristö.
Kaduilla ei ole turvallista.
Oma talous ei kestä (asumisen kalleus, ruoan hinta, ylipäänsä kaikki on liian kallista).Noilla spekseillä kukaan tässä maailmassa ei lisääntyisi.
Ja nämä on mun speksit.
Ja voin onneksi ihan itse päättää lisääntymisestäni.
Ei kukaan järkevä halua tuottaa jälkeläistä näin epävakaaseen ympäristöön.Mitä jos jään työttömäksi?
Mitä jos lapsi sairastuu vakavasti - Suomessa ei pääse enää hoitoon (vrt sydänleikkaus), tai hoidon taso on jopa huonoa.
Ei kiitos. Kun tulevaisuuden näkymät ovat näin heikot, en altista mahdollista uutta elämää sille.
Toki saat. Mutta maailmassa ei ole koskaan ollut ja tuskin tulee turvallisempaa aikaa ja paikkaa perustaa perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaisuudesta huolestunut ap ei osaa kirjoittaa suomea oikein?
Hyvä kysymys. Se ei hirveästi merkitse mulle kirjoitanko oikein vai vähän väärin. AP
Jos synnytyksissä saisi takuun yhtä hyvästä (sis. ystävällisyyden) kohtelusta kuin vaikkapa kolarihoidossa, niin varmasti asia muuttuisi.
Siitä vaan viranomaiset kampanjoimaan hyvän synnytyshoidon puolesta. Hiljaista on. Kun eihän se ole sairaus... (Ei ole kolarivammakaan.)
Vierailija kirjoitti:
Miksei suomalaiset miehet lisäänny?
No kun Perussuomalaiset ei usko, että mieskin voi synnyttää...
Suurin syy siihen että lisääntymisikäiset naiset ei halua lapsia on naisten mielenterveysongelmat. Nämä mt ongelmat yleisiä sekä hyvin koulutetuilla että ns syrjäytyneillä. Ei haluta oman ahdistuksen/masennuksen vuoksi huolehtia toisesta ihmisestä. Usein kuitenkin puoliso tai muuten vakituinen kumppani on joten raskautuminen olisi mahdollista.
Kukaan mies ei ole koskaan osoittanut pienintäkään kiinnostusta. Itselliseksi hoitojen avulla en halua.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mies ei ole koskaan osoittanut pienintäkään kiinnostusta. Itselliseksi hoitojen avulla en halua.
En mäkään ole susta kiinnostunut sori. Olen 193cm ja lähdössä kohta urheilemaan t: AP
Minä veikkaan että syntyvyyteen vaikuttaa eniten kulttuurin muutos ja tasa-arvo. Nämä molemmat vaikuttaa molempiin sukupuoliin ja nuo asiat alentaa syntyvyyttä.
Kulttuurin muutoksella tarkoitan sitä että nykyään opiskellaan pitkään, eletään (iki)sinkkuina, erotaan paljon jne...
Tasa-arvolla taas sitä että enää ei ole pakko seurustella, miehiä vaaditaan jäämään hoitovapaalle, naisia patistetaan töihin, sukupuolirooleja ei ole... jne
Toki lapset vie myös paljon rahaa nykyisin joten köyhyys sekä tuloerot kun vain kasvaa niin monella ei ole varaa lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Geenini ovat huonot. Olen isonenäinen ja muutenkin rumahko nainen, joten tyttölasta en ainakaan missään nimessä halua. Olisi itsekästä tehdä tällaiseen pinnalliseen maailmaan uusi ihminen kärsimään kärsänsä takia..
Miesystäväni taas on lyhyt mieheksi, eikä hänellä kummoiset geenit muutenkaan, joten poikalapsikaan ei ole hyvä. Lapsillani olisi huonojen geenien lisäksi myös aika köyhä lapsuus ja teini-ikäkin, ainakin näillä näkymin.
Millä tavalla te sitten olette kärsineet huonoista geeneistä? Löysithän sinäkin miehen ja mies sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ole susta kiinnostunut sori. Olen 193cm ja lähdössä kohta urheilemaan t: AP
Ei tarvitsekaan, kun en minä niitä lapsia kaipaa. Sitä paitsi sinulla on liian pieni pää ja muutenkin oudot mittasuhteet niin kuin ylipitkillä ihmisillä aina. XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan, kun en minä niitä lapsia kaipaa. Sitä paitsi sinulla on liian pieni pää ja muutenkin oudot mittasuhteet niin kuin ylipitkillä ihmisillä aina. XD
Ei oo pientä päätä tai outoja mittasuhteita. Eikä haittaa vaikka olisikin. Olen erittäin hyvällä itsetunnolla varustettu. Hyvää illan jatkoa vaan sinulle.
Eiköhän naisilla ole aikalailla samat syyt kuin meillä miehillä siihen miksi lapsia emme halua... minulla on ainakin se etten vain halua lisääntyä.
Jos valtio antaisi minulle miljoona euroa niin sitten voisin harkita tekeväni lapsia tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen terveydenhuolto sakkaa.
Päiväkotijärjestelmä ei toimi.
Koululaitos on broilerikasvattamo ja epävakaa kasvuympäristö.
Kaduilla ei ole turvallista.
Oma talous ei kestä (asumisen kalleus, ruoan hinta, ylipäänsä kaikki on liian kallista).Noilla spekseillä kukaan tässä maailmassa ei lisääntyisi.
Ja nämä on mun speksit.
Ja voin onneksi ihan itse päättää lisääntymisestäni.
Ei kukaan järkevä halua tuottaa jälkeläistä näin epävakaaseen ympäristöön.Mitä jos jään työttömäksi?
Mitä jos lapsi sairastuu vakavasti - Suomessa ei pääse enää hoitoon (vrt sydänleikkaus), tai hoidon taso on jopa huonoa.
Ei kiitos. Kun tulevaisuuden näkymät ovat näin heikot, en altista mahdollista uutta elämää sille.Toki saat. Mutta maailmassa ei ole koskaan ollut ja tuskin tulee turvallisempaa aikaa ja paikkaa perustaa perhettä.
Eli elä hetkessä tässä(kin) asiassa?
Kun mielestäni vanhemmuuden suunnittelu on nimenomaan tulevaisuuden suunnittelua.
Ja jälkeläinen elää vuosikymmeniä, ehkä.
Jos saisin lapsen, en millään kestäisi sitä, että tulevaisuus hänelle olisi kärsimystä.
Tai että joutuisin joka päivä pelkäämään lapsen turvallisuuden puolesta, mikä on nyky-yhteiskunnassa täysin aiheellinen pelko.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän naisilla ole aikalailla samat syyt kuin meillä miehillä siihen miksi lapsia emme halua... minulla on ainakin se etten vain halua lisääntyä.
Jos valtio antaisi minulle miljoona euroa niin sitten voisin harkita tekeväni lapsia tänne.
Miksi valtion pitäisi antaa sinulle miljoona euroa? En keksi ainuttakaan syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos valtio haluaa lapsia tänne niin miljoonasta eurosta voisin lapsen tehdä ja miljoonalla eurolla sitten palkkaan lastenhoitajan, ja voin sitten olla yhteyksissä siihen lapseen kun se on aikuinen.
Toki ensin valtio voisi tarjota minulle jotain naista yhdeksi yöksi käyttöön joka haluaa lapsen niin minä kyllä sen lapsen voin laittaa alulle.
Lapsen hankkiminen on aivan liian suuri riski, niin moni asia voi mennä pilalle. monen asian voi elämässä peruuttaa/korjata virheen ilmaantuessa, mutta lapsen saanti on pysyvä asia elämässä eikä mikään takaa onnistunutta lopputulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos valtio haluaa lapsia tänne niin miljoonasta eurosta voisin lapsen tehdä ja miljoonalla eurolla sitten palkkaan lastenhoitajan, ja voin sitten olla yhteyksissä siihen lapseen kun se on aikuinen.
Toki ensin valtio voisi tarjota minulle jotain naista yhdeksi yöksi käyttöön joka haluaa lapsen niin minä kyllä sen lapsen voin laittaa alulle.
Joo luojan kiitos tuota ei tule tapahtumaan. Pysy ihmeessä lapsettomana.
Niin, naiset ottavat avioeron kun mies on kyllästynyt heihin eikä enää rakasta tai välitä naisesta koska tämä ei ole nuori. Naiset ja miehet täällä kertovat tästä aivan samoin, joten ei tässä ole mitään epäselvää.