Miksi Suomalaiset naiset ei lisäänny?
Meillä syntyy Japanin kanssa vähiten lapsia maailmassa. Mikä on suomalaisten naisten ongelma?
Kommentit (344)
Olen lisääntynyt kerran ja katson sen riittäväksi. Eikä kovin positiiviset fiilikset jäänyt raskaudesta ja synnytyksestä ja vähiten siitä maailman parhaaksi mainostetusta neuvolajärjestelmästä. Ja naisen arvo myös tippuu sitten nollan alapuolelle tasan sillä sekunnilla kun raskaustesti näyttää plussaa. Siihen saakka sitä voi vielä elää siinä harhassa että Suomi on olevinaan tasa-arvoinen maa. Ei todellakaan ole ja äitinä sen viimeistään saa todellakin kokea.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian korkeasti koulutettu, älykäs ja kaunis halutakseni lisääntyä suomalaisten junttimiesten kanssa.
Monikossa "miesten" kanssa. Meinasitko hommata joka lapselle eri isän?
Sehän kertoo jo tarpeeksi sinun tasostasi.
Miksi pitäisi lisääntyä? Ei minulla ole niin mahtavat geenit, että niitä olisi pakko siirtää eteenpäin. Ei ole vauvakuumetta tai suurta halua olla äiti. Raskaana oleminen ja synnytys on suuria rasituksia naisen keholle. Ei oikein hotsita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei pääse edes treffeille saati sitte sänkyyn asti naisten kanssa. Miten ihmeessä voisi lapsia tulla? Vähän outo kysymys ..
Puola,Bulgaria ja Turkki. Tinderiin siitä
H y i. ei ikinä.
Palkkaa kun saan bruttona 3200e ja nettona 2100e, siitä kun maksan asumiskulut 900e/kk, autoilun kulut 500e/kk, pakolliset laskut 100e/kk niin minulle jää noin 600e/kk jolla ostan ruuat yms. Mitä jos autoni hajoaa ja siihen tulee huolto joka maksaa 500e?
Miten minulla voi olla edes varaa lapsiin?
M30
Vierailija kirjoitti:
No. Täältä opittua. Yli 25 v nainen on pilalla. Lapsen tehnyt nainen on pilalla. Yh on alinta pohjasakkaa. Mies kokee omasta mielestään vääryyttä jos joutuu maksamaan elareita oman lapsensa elättämiseksi. Nainen vaihdetaan aina 20 vuotta nuorempaan. Kukapa ei tällaista diiliä haluaisi.
Toivottavasti opit muualtakin kuin vauvapalstalta.
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa kun saan bruttona 3200e ja nettona 2100e, siitä kun maksan asumiskulut 900e/kk, autoilun kulut 500e/kk, pakolliset laskut 100e/kk niin minulle jää noin 600e/kk jolla ostan ruuat yms. Mitä jos autoni hajoaa ja siihen tulee huolto joka maksaa 500e?
M30
Vaihdat sen autosi halvempaan, ei meillä pienituloisilla ole varaa tuollaisiin. Ja oletettavasti lapsella on myös työssäkäyvä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin tehdä lapsia niiden naisten kanssa jotka lapsia haluavat kunhan näytätte hyvälle että voin panna teitä.
Ehtoina on tietty sit ne et elareita en maksa ja en halua ollaa missään tekemisissä lapsen kanssa.
Poistun anonyymina pois paikalta kun olen kylvänyt onnensiemeneni.Tässä kiteytyy hyvin syy laskeneeseen syntyvyyteen.
Tämä. Miehiä ei vastuu kiinnosta vanhemmuudessa joten miksi tekisin lapsen, kun koskaan ei ole takeita etteikö mies voisi häipyä kun kyllästyy ja jättää minut yksin lapsen kanssa. Ei tule kauppoja
Hah. Anonyymi pirkko ehkä esiintyy miehenä, tai joku kieli poskessa laskettelee menemään.
Ootte liian naiveja ja tosikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ap tältä palstalta mitä miehet kertovat itsestään ja miten he puhuvat naisista, päivästä toiseen. Sen jälkeen ymmärrät, miksi naiset eivät halua miesten kanssa parisuhdetta eivätkä lapsia. Minäkin halusin ennen, mutta täällä silmät ovat avautuneet enkä todellakaan halua enää.
Turha tätä yhtä palstaa syyttää. Olen lukenut ihan samoja miesten ulosanteja kaikilta palstoilta siitä asti kun netti tuli. Ihan samat jutut oli jo silloin.
Mua nuoremmat naiset pääsevät tutustumaan miesten ajatusmaailmaan jo lapsina!
Mulla oli sentään vielä parikymppisenä tietämättömänä tosi romantikko luonne, vaikka minunkin vanhemmat olivat eronneet.Ainut mitä rakkaudesta tiesin oli joku Vihervaaran Anna ja sen aikaiset sykähdyttävät rakkauslaulut. Ja mä olin vain, että ooooh, tuollaistako se rakkaus on, että mies rakastaa mua juuri sellaisena kuin olen.
Oli aika karu herätys se todellisuus.
Onko tämä nyt sinun versiosi tästä maailmasta. Se ei tarkoita että se olisi todenmukainen. Tunnen satoja naisia jotka ovat oikein onnellisesti parisuhteessa.
Todennäköisesti he ovat siis aika nuoria eikä miehen "rakkaus" ole vielä loppunut naisen ikääntymiseen. Se on siis vasta edessä.
Kaiken ikäisiä 20-80v väliltä. Kun on paljon ihmiskontakteja niin ei tarvi muodostuu maailmankäsitystä jonkun palstan mukaan.
Niin no on mullakin paljon ihmiskontakteja ja monet vaikuttavat päällepäin onnellisilta. Sitten illalla niiden samojen pariskuntien miehet tulevat tänne kertomaan anonyymeina todelliset ajatuksensa vaimoistaan ja naisista ylipäätään.
Mua ei valitettavasti kiinnosta kulissit vaan just se mitä sanotaan silloin kun ihminen voi olla rehellinen.
Täällä on noin kolme trollimiestä, joilla kaikilla on mielikuvitusvaimo. Et kai ota heidän juttujaan todesta?
Mä en usko että kolme trollimiestä voisi täyttää tämän ja kaikki muutkin palstat samanlaisilla mielipiteillä. Ja jos he olisivatkin niin ahkeria, millä selittyy se ettei tänne koskaan tule muita miehiä kertomaan toisenlaisia ajatuksia, jos kerran niitäkin on?
Miksi tulisivat? Heillä on muutakin tekemistä kyin yrittää ärsyttää naisia vauva-palstalla. Älä mene retkuun.
Kummasti naisia aina tulee puolustamaan miehiä, ainakin edes sitä omaansa jos se on hyvä tai jotain hyvistä existään. Mutta miehillä on liian kiire kehua omaa naistaan, tai yhtäkään exästään, kaikkien naisten kollektiivisena karjalaumana haukkumiseen sen sijaan kyllä löytyy loputtomiin aikaa.
Turha länkyttää siellä kun näitä samoja ulinoita on luettu jo 20 vuotta kuinka nainen ei koskaan kelpaa, ellei ole joku alisteisessa asemassa oleva robotti.
Myöhäistä tulla jälkikäteen korjailemaan ja syyttelemään, että no jotkut nyt vaan trollaa täällä. Miksi olet aina itse silloin hiljaa?
Kun aikaa kummasti löytyy kommentointiin aina silloin kun pitää esittää että eeeeihän me mieeeehet nyt tuommoista koskaan sanottais naisista, se on tuo peräkylän yks Pertti joka näitä kavereineen läpällä ja kännissä laittelee.
Kai sulla sitten riittää aikaa muuhunkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30Vaihdat sen autosi halvempaan, ei meillä pienituloisilla ole varaa tuollaisiin. Ja oletettavasti lapsella on myös työssäkäyvä äiti.
Minun autolla on arvoa varmaan 2000e maksimissaan, jos vaihdan sen siihen 1000 euron autoon niin auttaako se?
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ap tältä palstalta mitä miehet kertovat itsestään ja miten he puhuvat naisista, päivästä toiseen. Sen jälkeen ymmärrät, miksi naiset eivät halua miesten kanssa parisuhdetta eivätkä lapsia. Minäkin halusin ennen, mutta täällä silmät ovat avautuneet enkä todellakaan halua enää.
Turha tätä yhtä palstaa syyttää. Olen lukenut ihan samoja miesten ulosanteja kaikilta palstoilta siitä asti kun netti tuli. Ihan samat jutut oli jo silloin.
Mulla oli sentään vielä parikymppisenä tietämättömänä tosi romantikko luonne, vaikka minunkin vanhemmat olivat eronneet.Ainut mitä rakkaudesta tiesin oli joku Vihervaaran Anna ja sen aikaiset sykähdyttävät rakkauslaulut. Ja mä olin vain, että ooooh, tuollaistako se rakkaus on, että mies rakastaa mua juuri sellaisena kuin olen.
Onko tämä nyt sinun versiosi tästä maailmasta. Se ei tarkoita että se olisi todenmukainen. Tunnen satoja naisia jotka ovat oikein onnellisesti parisuhteessa.
Todennäköisesti he ovat siis aika nuoria eikä miehen "rakkaus" ole vielä loppunut naisen ikääntymiseen. Se on siis vasta edessä.
Kaiken ikäisiä 20-80v väliltä. Kun on paljon ihmiskontakteja niin ei tarvi muodostuu maailmankäsitystä jonkun palstan mukaan.
Niin no on mullakin paljon ihmiskontakteja ja monet vaikuttavat päällepäin onnellisilta. Sitten illalla niiden samojen pariskuntien miehet tulevat tänne kertomaan anonyymeina todelliset ajatuksensa vaimoistaan ja naisista ylipäätään.
Mua ei valitettavasti kiinnosta kulissit vaan just se mitä sanotaan silloin kun ihminen voi olla rehellinen.
Täällä on noin kolme trollimiestä, joilla kaikilla on mielikuvitusvaimo. Et kai ota heidän juttujaan todesta?
Mä en usko että kolme trollimiestä voisi täyttää tämän ja kaikki muutkin palstat samanlaisilla mielipiteillä. Ja jos he olisivatkin niin ahkeria, millä selittyy se ettei tänne koskaan tule muita miehiä kertomaan toisenlaisia ajatuksia, jos kerran niitäkin on?
Miksi tulisivat? Heillä on muutakin tekemistä kyin yrittää ärsyttää naisia vauva-palstalla. Älä mene retkuun.
Kummasti naisia aina tulee puolustamaan miehiä, ainakin edes sitä omaansa jos se on hyvä tai jotain hyvistä existään. Mutta miehillä on liian kiire kehua omaa naistaan, tai yhtäkään exästään, kaikkien naisten kollektiivisena karjalaumana haukkumiseen sen sijaan kyllä löytyy loputtomiin aikaa.
Turha länkyttää siellä kun näitä samoja ulinoita on luettu jo 20 vuotta kuinka nainen ei koskaan kelpaa, ellei ole joku alisteisessa asemassa oleva robotti.
Myöhäistä tulla jälkikäteen korjailemaan ja syyttelemään, että no jotkut nyt vaan trollaa täällä. Miksi olet aina itse silloin hiljaa?Kun aikaa kummasti löytyy kommentointiin aina silloin kun pitää esittää että eeeeihän me mieeeehet nyt tuommoista koskaan sanottais naisista, se on tuo peräkylän yks Pertti joka näitä kavereineen läpällä ja kännissä laittelee.
Ok mutta älä käytä sanoo länkyttää. Yksi ärsyttävimmistä sanoista mitä naiset käyttää.
En jaksaisi yksin eikä minulla ole turvaverkkoja.
Ihan mielelläni olisin yhteisön jäsen, mutta tYöVoiMaN vApAa liiKkuVuuS tarkoittaa itselläni 500 km hajurakoa sukulaisiin ja vielä vähän pidempää hajurakoa puolisooni. Työelämän realiteetit tuli todettua nuorempana.
TL;DR: miehellä ei lennä kuti tänne asti enkä minä jaksa yhärinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30Vaihdat sen autosi halvempaan, ei meillä pienituloisilla ole varaa tuollaisiin. Ja oletettavasti lapsella on myös työssäkäyvä äiti.
Minun autolla on arvoa varmaan 2000e maksimissaan, jos vaihdan sen siihen 1000 euron autoon niin auttaako se?
M30
Osta tesla niin ei tarvi tankata kallista bensaa ja ilmasto myös kiittää.
T:cityvihreä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöhäistä tulla jälkikäteen korjailemaan ja syyttelemään, että no jotkut nyt vaan trollaa täällä. Miksi olet aina itse silloin hiljaa?Kun aikaa kummasti löytyy kommentointiin aina silloin kun pitää esittää että eeeeihän me mieeeehet nyt tuommoista koskaan sanottais naisista, se on tuo peräkylän yks Pertti joka näitä kavereineen läpällä ja kännissä laittelee.
Tämä, niin monta kertaa tämä. Jos tämä palstalla oleva miestyyppi olisi jotenkin vähemmistöä, kai täällä olisi edes joskus edes yksi siitä poikkeava miehen mielipide. Edes yksi. Mutta ei ole. Kirjoitukset joissa yritetään vakuuttaa että muunkin laisia miehiä on, ovat lähes poikkeuksetta naisten kirjoittamia. Itse asiassa kirjoitin sellaisia itsekin alkuaikoinani täällä. Mutta miehet itse tulivat aina väittämään minulle vastaan. He todistelivat kaikin keinoin että kyllä, kaikki miehet ovat kiinnostuneita vain naisten ulkonäöstä ja nuoruudesta ja ne ovat syy miksi rakastaa naista. Kun ne loppuvat, rakkaus loppuu. Lopulta tajusin että oli aivan absurdia yrittää puolustaa miehiä heitä itseään vastaan. Päätin siis uskoa heitä. Samalla päätin elää loppuikäni sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi lisääntyä? Ei minulla ole niin mahtavat geenit, että niitä olisi pakko siirtää eteenpäin. Ei ole vauvakuumetta tai suurta halua olla äiti. Raskaana oleminen ja synnytys on suuria rasituksia naisen keholle. Ei oikein hotsita.
Tämä. Miehen pitäisi olla melkoinen saalis, että suostuisin paskomaan kehoni hänen ylhäisyytensä vuoksi.
Ja ensinnäkin mä en saa sellasta miestä ikinä koskaan ja toiseksi, ei kiinnosta olla yksinhuoltaja vain jotta tuhoutuvaan maailmaan saadaan taas yksi tietoinen olento masentumaan tästä kaikesta olemassaolon tuskasta. Maailma on jo valmis. Siksi ihmiset masentuu.
Nyt on aika parantaa maailmaa, ei porsia tänne lisää nuoria ahdistumaan. Ei me voida paeta enää sitä tosiasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole löytynyt miestä, jonka kanssa haluaisi lapsia. Parikymppisenä ei ehtinyt ja kolmekymppisenä en ehtinyt tutustumaan miehiin. Naiset ei lisäänny, kun lisääntymisiässä naisten pitää keskittyä kaikkeen muuhun: Koulutukseen, työelämään, biletykseen ym.
Ja tuo on kaikki naisten omaa valintaa eli ota se "pitää" pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
500 kk-kulut ovat siis työmatkakuluja? Joko siitä tai asumisesta on tingittävä, noillakaan tuloilla ei saa kaikkea. Jos siis haluaa että on varaa lapseen.
Minä ja monet ystäväni saimme vähemmän lapsia kuin olisimme toivoneet. Aika loppui kesken tai kumppania ei vaan löytynyt.
Aloitimme käytännössä lapsenteon liian myöhään; lapsiluku jäi siksi pienemmäksi. Oli muka kiire opiskella, tehdä uraa, vaikka nyt tekisin osin toisenlaisia ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät puolustele miehiä yhdessäkään miesvihaketjussa.
Eikä yllätä että tästäkin tuli sellainen. Paskat miehet syynä kun ette porsi.
Mieshän on siis paska kun se ei enää palvo vulvaa. Naiset pitäis mielellään kaikki saavutetut edut, kuten "käytöstavat" joiden mukaan mies maksaa treffit, mutta luopuu kaikesta mitä itse joutuu panostamaan parisuhteessa.
En hanki lapsia koska elämä on suurimmaksi osaksi kärsimystä, ainakin omalla kohdallani näin on ollut. En halua saattaa maailmaan ihmishenkeä kamppailemaan julmassa maailmassa inhottavien ja ilkeiden ihmisten parissa sekä raatamaan merkityksettömässä oravanpyörässä vanhuuteen asti. Ja vanhana tulla unohdetuksi epäinhimillisiin olosuhteisiin laitokseen.
Elämä on aivan järkyttävän epävarmaa sekä suorituskeskeistä. Kilpailu hyvistä opiskelu- ja työpaikoista kiristyy. Jatkuvasti pitää olla varpaillaan esimerkiksi YT-neuvotteluista ja siitä kuoleeko oma ala kehityksen mukana. Vakituista työtäkään ei ole tarjolla, vaan on tyytyminen lähes ikuiseen määräaikaiseen pestiin. 3000 euron palkallakaan ei pysty hankkimaan edes sitä halvinta yksiökoppia. Samaan aikaan inflaatio syö ostovoimaa sekä ASP-tilin säästöjä. Naurattaa että edes säästän asuntoa varten, kun en tule asuntolainaa saamaan koskaan.
Tässä kylmässä maailmassa ei ole muuta odotettavissa kuin yksinäisyyttä, ahdistusta ja loputonta puurtamista. Olen niin väsynyt töiden jälkeen, että haluan olla vain yksin pimeässä hiljaisuudessa. Jos tähän taakkaani lisättäisiin vielä yksi työnsarka lisää, kuten lapsesta huolehtiminen, menettäisin varmasti järkeni.
Jos itse saisin päättää, en olisi halunnut koskaan syntyä. Lisääntyminen sopii vain rikkaille ja onnekkaille. Elämällä ei ole minulle mitään hyvää tarjottavaa, joten miksi luulisin että lapsellani olisivat asiat paremmin? Elämä on nyt huonoa ja se tuskin tulee olemaan yhtään parempaa tulevaisuudessa. Työt vähenevät, varallisuus keskittyy yhä pienemmälle joukolle, kilpailu kiristyy, yksinäisyys lisääntyy, MT-ongelmat kasvavat ja pahenevat, varsinkin nuorilla. Kuka helvetti on niin julma että haluaa tuoda viattoman lapsen tähän kärsimysnäytelmään?
Lisään vielä, että ilmastoahdistus on minun tapauksessani täysin triviaaliseikka, eikä sillä ole vaikutusta valintaani olla hankkimatta lapsia.