Miksi Suomalaiset naiset ei lisäänny?
Meillä syntyy Japanin kanssa vähiten lapsia maailmassa. Mikä on suomalaisten naisten ongelma?
Kommentit (344)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ap tältä palstalta mitä miehet kertovat itsestään ja miten he puhuvat naisista, päivästä toiseen. Sen jälkeen ymmärrät, miksi naiset eivät halua miesten kanssa parisuhdetta eivätkä lapsia. Minäkin halusin ennen, mutta täällä silmät ovat avautuneet enkä todellakaan halua enää.
Tämän kun vielä liität siihen että meistä osa on jo pyörinyt laudoilla 2000 luvulla lukemassa jo noita miesten kommentteja ( alaikäisenä) niin tyttönä sitä kasvaa tietäen ettei ikinä halua miestä saati tehdä lasta sellaisen kanssa. En osaa luottaa yhteenkään mieheen vaikka se sanoisi mitä kun on koko nuoruuden lukenut miesten kommentteja naisista. Näen miehet sellaisina puoliapinaan verrattavina olentoina jotka eivät vain yksinkertaisesti pysty hallitsemaan tiettyjä osia aivoistaan. Ei heidän kanssa voi toimia kun tietää mitä siellä aivoissa miettii. Hyi
Tämä. Pahinta tässä on se, että monikin mies saattaa vaikuttaa mukavalta nyt, mutta kun tiedät että 15-20 vuoden päästä olet miehen mielestä kelvoton ja sinut on vaihdettava "tuoreempaan", ei vaan halua pedata itselleen sellaista tulevaisuutta.
Edes tätä asiaa ei tajuta. Kukaan nainen ei yhtäkkiä muutu kelvottomaksi vaan se tapahtumaa esim. syömällä itsensä erittäin ylipainoiseksi tai muuttumalla oikein vittumaiseksi ihmiseksi. Ihmisten pitäisi opetella ottamaan vastuu omista valinnoistaan ja teoistaan.
Täällä miehet kuitenkin kertovat ihan toista. Jo nelikymppinen nainen on kelvoton rummo, eikä hoikkuus ja hyvä luonne auta mitään. Miehet välittävät vain nuorista naisista ja sen he ovat tehneet harvinaisen selväksi.
Olisikin, että kelpaavuuteensa voisi itse vaikuttaa esim pysymällä hoikkana. Mutta kun tärkein asia on se ikä, niin minkä sille teet. Jokainen nuori nainen tietää vanhenevansa. Vuosi vuodelta muutut vaan arvottomammaksi miehen silmissä. Mahtava tulevaisuudenkuva.
Mies on käynyt kuussa ja ties mitä keksintöjä ja innovaatioita tehty maailman sivu, mutta synnytys edelleen yksi kärsimysnäytelmä ja pahimmillaan vuosien komplikaatiot tai kuolema, naistentautien hoito verrattavissa karjanhoitoon, valitettavasti. Naisen kivuissa kärsiminen ja kipujen vähättely kuuluu tiukasti yhteiskuntajärvestelmään. Hyvä kun kivunlievitystä saat. Eipä kiinnostele.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöiseen maailmaan?! miksi ihmeessä olisin itsekkyyttäni tehnyt tänne lapsen oravanpyörään suorittamaan?!
Onneksi jo lähempänä 50 mittarissa. Enää ei kysellä että milloin se elämän Auvo on suunnitteilla. Päivääkään en kadu valintaani. On tutkittukin, että sinkkunaiset ovat onnellisimpia. Onnettomimpia ovat sinkkumiehet, päätelkääpä siitä, kuinka naisen kannattaa elää elämänsä.
Olen oikein valinnut. Sen kun haukutte. Kertoo enemmän teistä.
Onko sulla kavereita tai ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Mies on käynyt kuussa ja ties mitä keksintöjä ja innovaatioita tehty maailman sivu, mutta synnytys edelleen yksi kärsimysnäytelmä ja pahimmillaan vuosien komplikaatiot tai kuolema, naistentautien hoito verrattavissa karjanhoitoon, valitettavasti. Naisen kivuissa kärsiminen ja kipujen vähättely kuuluu tiukasti yhteiskuntajärvestelmään. Hyvä kun kivunlievitystä saat. Eipä kiinnostele.
Kuka on vähätellyt kipuja? Taitaa tuo olla sun omassa päässäni. Ei synnytys kestä kun muutaman tunnin.
Koska yksinään on vähän paha mennä lisääntymään.
Mies ei missään nimessä halua lapsia.
Itselleni asia on yhdentekevä. Tulee jos tulee.
Meillä kondomi käytössä, ei oo kertaakaan pettänyt.
Joten ei oo lasta näkynyt x)
Nuorena miehet eivät tuntuneet pystyvän ajattelemaan tulevaisuutta pidemmälle. Kun en alkanut puhua perhehaaveista, eivät hekään. Parin kanssa seurustelin pidempään ja he varmaan olisivat halunneet, mutta koin olevani liian nuori.
Veikkaan että tulevaisuuden perhettä ääneen miettimättömät miehet ovat saaneet jonkun puolison, joka on johdattanut heidän perheen perustamiseen. Siltä vaikuttaa ulospäin.
Miksi olisi naisen tehtävä todistella, että on kelvollinen, uralla tarpeeksi hyvä ja muuten sovelias, ja sitten vielä vetää mies perheenperustamiskynnyksen yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ap tältä palstalta mitä miehet kertovat itsestään ja miten he puhuvat naisista, päivästä toiseen. Sen jälkeen ymmärrät, miksi naiset eivät halua miesten kanssa parisuhdetta eivätkä lapsia. Minäkin halusin ennen, mutta täällä silmät ovat avautuneet enkä todellakaan halua enää.
Tämän kun vielä liität siihen että meistä osa on jo pyörinyt laudoilla 2000 luvulla lukemassa jo noita miesten kommentteja ( alaikäisenä) niin tyttönä sitä kasvaa tietäen ettei ikinä halua miestä saati tehdä lasta sellaisen kanssa. En osaa luottaa yhteenkään mieheen vaikka se sanoisi mitä kun on koko nuoruuden lukenut miesten kommentteja naisista. Näen miehet sellaisina puoliapinaan verrattavina olentoina jotka eivät vain yksinkertaisesti pysty hallitsemaan tiettyjä osia aivoistaan. Ei heidän kanssa voi toimia kun tietää mitä siellä aivoissa miettii. Hyi
Tämä. Pahinta tässä on se, että monikin mies saattaa vaikuttaa mukavalta nyt, mutta kun tiedät että 15-20 vuoden päästä olet miehen mielestä kelvoton ja sinut on vaihdettava "tuoreempaan", ei vaan halua pedata itselleen sellaista tulevaisuutta.
Edes tätä asiaa ei tajuta. Kukaan nainen ei yhtäkkiä muutu kelvottomaksi vaan se tapahtumaa esim. syömällä itsensä erittäin ylipainoiseksi tai muuttumalla oikein vittumaiseksi ihmiseksi. Ihmisten pitäisi opetella ottamaan vastuu omista valinnoistaan ja teoistaan.
Täällä miehet kuitenkin kertovat ihan toista. Jo nelikymppinen nainen on kelvoton rummo, eikä hoikkuus ja hyvä luonne auta mitään. Miehet välittävät vain nuorista naisista ja sen he ovat tehneet harvinaisen selväksi.
Olisikin, että kelpaavuuteensa voisi itse vaikuttaa esim pysymällä hoikkana. Mutta kun tärkein asia on se ikä, niin minkä sille teet. Jokainen nuori nainen tietää vanhenevansa. Vuosi vuodelta muutut vaan arvottomammaksi miehen silmissä. Mahtava tulevaisuudenkuva.
AP:n mielipide on se että mieluummin 25v kun 40v. Totta. Kyllä nelikymppinen käy muttei lasta voi suunnitella sellaisen kanssa.
Löysin elämäni rakkauden vasta vanhemmalla iällä. Silloin oli jo myöhäistä. Mitä, olisiko mun pitänyt huijata jotain ihan random miestä ja paneskella sen kanssa valehdellen ehkäisystäni?
Olisin ehkä voinut halutakin lapsia jos olisin löytänyt hyvän ja aidosti rakastavan miehen jo nuorena. Naisilla vaan se aikaikkuna menee jossakin vaiheessa kiinni.
Mulla se ei ole koskaan mennyt niin, että haluan seksiä tai lapsia ihan kenen tahansa pöksyt kostuttavan urvelon kanssa, joten näin siinä sitten vaan kävi.
En tosin kadu mitään syystä että: lue edellinen lause uudelleen.
Tavallaan olisi kiva jos nyt olisi aikuisia lapsia tässä vaiheessa elämää, mutta se olisi ollut sitä yyhoon rankkaa elämää silloin nuorena. Olen siis välttänyt sentään sen luodin.
Kai miehetkin saa tähän aiheeseen vastata kun tätä kysytään lähes viikottain täällä?
No vastaan silti.
En lisäänny koska en halua lapsia ja olen myös ikisinkku.
Olen työelämässä ja maksan asuntolainaani pois sekä ei ole mitään ongelmia elämässäni.
Lapsia en vaan halua, ihan yhtälailla voisi kysyä miksi en ota koiraa ja siihen vastaan samoin eli en halua koiraa.
Jotkut painostaa ja utelee miksi en etsi naista jonka kanssa tehdä lapsia, olen vain tokaissut heille että kaikki aikanaan vaikka en lapsia ole tekemässä ikinä ja parisuhde myös sellanen etten minä sitä tarvi elämääni koska pärjään ja viihdyn näin hyvin.
M32
Vierailija kirjoitti:
Löysin elämäni rakkauden vasta vanhemmalla iällä. Silloin oli jo myöhäistä. Mitä, olisiko mun pitänyt huijata jotain ihan random miestä ja paneskella sen kanssa valehdellen ehkäisystäni?
Olisin ehkä voinut halutakin lapsia jos olisin löytänyt hyvän ja aidosti rakastavan miehen jo nuorena. Naisilla vaan se aikaikkuna menee jossakin vaiheessa kiinni.Mulla se ei ole koskaan mennyt niin, että haluan seksiä tai lapsia ihan kenen tahansa pöksyt kostuttavan urvelon kanssa, joten näin siinä sitten vaan kävi.
Tavallaan olisi kiva jos nyt olisi aikuisia lapsia tässä vaiheessa elämää, mutta se olisi ollut sitä yyhoon rankkaa elämää silloin nuorena. Olen siis välttänyt sentään sen luodin.
Toi on oikeastaan vaan tekosyy olla tekemättä lapsia koska nainen kykenee tekemään lapsia ilman miestä myös. Sinä et vaan halunnut lapsia ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Kai miehetkin saa tähän aiheeseen vastata kun tätä kysytään lähes viikottain täällä?
No vastaan silti.
En lisäänny koska en halua lapsia ja olen myös ikisinkku.
Olen työelämässä ja maksan asuntolainaani pois sekä ei ole mitään ongelmia elämässäni.
Lapsia en vaan halua, ihan yhtälailla voisi kysyä miksi en ota koiraa ja siihen vastaan samoin eli en halua koiraa.
Jotkut painostaa ja utelee miksi en etsi naista jonka kanssa tehdä lapsia, olen vain tokaissut heille että kaikki aikanaan vaikka en lapsia ole tekemässä ikinä ja parisuhde myös sellanen etten minä sitä tarvi elämääni koska pärjään ja viihdyn näin hyvin.
M32
Tämä oli kysymys naisille ei karvaisille äijille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin ehkä voinut halutakin lapsia jos olisin löytänyt hyvän ja aidosti rakastavan miehen jo nuorena. Naisilla vaan se aikaikkuna menee jossakin vaiheessa kiinni.Mulla se ei ole koskaan mennyt niin, että haluan seksiä tai lapsia ihan kenen tahansa pöksyt kostuttavan urvelon kanssa, joten näin siinä sitten vaan kävi.
Tavallaan olisi kiva jos nyt olisi aikuisia lapsia tässä vaiheessa elämää, mutta se olisi ollut sitä yyhoon rankkaa elämää silloin nuorena. Olen siis välttänyt sentään sen luodin.Toi on oikeastaan vaan tekosyy olla tekemättä lapsia koska nainen kykenee tekemään lapsia ilman miestä myös. Sinä et vaan halunnut lapsia ja sillä selvä.
Ei halunnut lasta yksin. Siinä on selvä ero. Mäkin haluaisin lapsia mutta en yksin. Pitkät parisuhteet Suomessa ovat nykyään mahdottomia miesten vaatimusten vuoksi joten tulen jäämään lapsettomaksi. Ja mieluummin niin kuin yh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan olisi kiva jos nyt olisi aikuisia lapsia tässä vaiheessa elämää, mutta se olisi ollut sitä yyhoon rankkaa elämää silloin nuorena. Olen siis välttänyt sentään sen luodin.Toi on oikeastaan vaan tekosyy olla tekemättä lapsia koska nainen kykenee tekemään lapsia ilman miestä myös. Sinä et vaan halunnut lapsia ja sillä selvä.
Ei halunnut lasta yksin. Siinä on selvä ero. Mäkin haluaisin lapsia mutta en yksin. Pitkät parisuhteet Suomessa ovat nykyään mahdottomia miesten vaatimusten vuoksi joten tulen jäämään lapsettomaksi. Ja mieluummin niin kuin yh.
Suurin vitsi ikinä. Miesten vaatimusten vuoksi?? Eiköhän naiset esitä ne kovimmat vaatimukset nykyaikana. Mitä helvettiä oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lapset pitää elättää ja kasvattaa ja se vaatii aikaa, rahaa ja etenkin jaksamista. Ei ole tekosyy, jos ei halua tehdä lapsia yksin.
Raskaana oleminen tuhoaa naisen kehon. Tappaisin itseni jos tulisin raskaaksi ja en ehtisi tehdä aborttia ennemmin kuin synnyttäisin. En pidä lapsista ja en halua huolehtia sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuokin toki mahdollista. Ehkä en vaan koskaan halunnutkaan lapsia? En vaan voi tietää mitä mulle olisi tapahtunut sillä nuoren naisen hormonitoiminnalla, jos olisin löytänyt elämäni miehen silloin. Aika moni nuori nainen kuitenkin sanoo olleensa vapaaehtoisesti lapseton, kunnes löytyi se oikea.
Vanhemmalla iällä ei enää ole niin viettiensä vietävissä ja lisääntymishalukin on vietti. Ja olisin toki voinut tulla raskaaksi ehkäisystä huolimatta nuorena. Sellaistakin tapahtuu kun mikään ehkäisy ei ole 100%.
Ja sitten oltaisiin vain sopeuduttu siihen lapsiperhe arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin vitsi ikinä. Miesten vaatimusten vuoksi?? Eiköhän naiset esitä ne kovimmat vaatimukset nykyaikana. Mitä helvettiä oikeasti?
Keskustellaanko aiheesta kulujen jakaminen ja kotityöt kun nainen on äitiysvapaalla vastasyntyneen kanssa? Tai aiheesta kulujen jakaminen ja kotityöt kun nainen on hoitovapaalla lapsen kanssa? Tai aiheesta kotityöt ja lasten hoitaminen kun nainen on palannut töihin?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kuule, suomalainen kuuluu kirjoittaa pienellä alkukirjaimella mikäli kyseessä ei ole hlö jonka sukunimi se on.
Tämä on vauva palsta täynnä trolleja eikä äidinkielen(Suomi) yo-kirjoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Et sä lapsia haluaisi vaikka tätä palstaa ei olisi. Täällä on aivan marginaalisen pieni osa maailman miehistä.
Haluan lapsia edelleen. Mutta en usko että tämän palstan miehet olisivat mikään poikkeus, eksyisihän tänne muuten edes joskus joku toisenkinlainen mies. En muista lukeneeni yhtään kommenttia täältä, missä suomalainen mies suhtautuisi suomalaiseen naiseen ystävällisesti ja inhimillisesti.
On täällä joskus ollut, mutta ne häipyy nopsaan, kun joutuvat palstamiesten maalituksen kohteeksi.
No jos mä haluan kirjoittaa sen isolla niin sitten kirjoitan. Olisit vaikka ennemmin vastannut esittämääni kysymykseen.