Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan tuttuni ei ole eronnut vuosikausiin

Vierailija
15.07.2023 |

Miten voi olla että puolet avioliitoista päättyy eroon. Ja toki myös moni avoliitto ja muu seurustelusuhde loppuu eron myötä. Minun tutuistani kukaan ei ole eronnut pitkään aikaan, serkkuni taisi erota vuonna 2019. Tuttavapiirissäni on lähinnä 30-40v ihmisiä. Meneekö nämäkin vähän dominoefektinä, että kun yksi eroaa niin samaa harkinneet uskaltaa tehdä ratkaisun? En siis toivo kenenkään eroa, mutta kun niitä uutisoidaan tapahtuvan niin paljon niin kunhan ihmettelen. Ihmettelen myös, miten minä ja sisarukseni olemme kaikki edelleen ensimmäisissä vakavissa liitoissamme vaikka saimme eronneilta vanhemmiltamme todella huonon parisuhteen mallin. Miten teidän lähipiirissä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme erosi pitkistä liitosta, joskus sitä huomaa myöhemmin että voi haluta muutakin vielä elämässä.

Isot lapset kun jo omillaan, alkaa miettimään muitakin vaihtoehtoja. Moni kangistuu kaavoihin, hyvä jos yhdessä viihtyy. Jos hampaat irvessä, silloin parempi kantapäät eri suuntiin.

Vierailija
2/8 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähän on eroja suvussa ja ystäväpiirissä. Itselläni on ollut elämäni aikana kaksi parisuhdetta, ensimmäisen kanssa olin liki 10 vuotta, mutta ei menty naimisiin. Toisen kanssa olen ollut yhdessä yli 20 vuotta, ja naimissa kohta 20.

Kaksi nuorempaa sisarustani ei ole menneet naimisiin koskaan, mutta yksi sisko on eronnut kerran, eli erotuksena minuun, hän meni sen ekan kanssa naimisiin, eli hänelläkin kaksi pitkää suhdetta elämän aikana.

Molemmat vanhempani ovat myös olleet kaksi kertaa naimisissa. Ensin vähän aikaa keskenään kun minut saivat, ja sitten myöhemmin menivät molemmat tahollaan uusiin naimisiin. Isäni oli naimisissa äitipuolen kuolemaan asti, ja on itsekin jo kuollut, äitini ja isäpuoleni ovat olleet naimisissa jo yli 40 vuotta, ja ovat varmasti loppuun asti hekin.

Mulla on sellainen fiilis, että hyvin harva menee naimisiin montaa kertaa, korkeintaan kaksi.

On niitä jotka menee kerran naimisiin ja pysyy siinä, ja sitten niitä jotka on kahden kanssa elämänsä aikana ja eroaa vain kerran.

Ennen ei erottu, mutta jäätiin leskeksi aika usein, siksi ei edes olisi ehditty erota, kun ei tiennyt koska toinen kuolee. Jotkut jäivät leskeksi useitakin kertoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.

T31

Vierailija
4/8 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisissa piireissä erotaan helpommin kuin muissa.

Vierailija
5/8 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pienessä kaveripiirissäni ei ole yhtään eronnutta. Olemme viisikymppisiä. 

Vierailija
6/8 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut vaimoni kanssa 21v, olen 40v

Veljeni 51v ollut vaimonsa kanssa 35v

Toinen veljeni 52v ollut vaimonsa kanssa 30v.

Vanhempamme olivat yhdessä äitini kuolemaan asti, yli 40v.

Yhteistä kaikille em. pareille on se, että ennen naimisiin menoa seurusteltiin ja asuttiin yhdessä vuosia. Sitten naimisiin ja lapsia.

Kai se on sukuvika.

Nykyajan trendi tuntuu olevan että naimisiin mennään ja lapsia tehdään tuikituntemattomien kanssa, sitten yllätytään kun puolen vuoden yhdessäolon jälkeen huomataankin että toinen on täys kuspää.

Vierailija
7/8 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut vaimoni kanssa 21v, olen 40v

Veljeni 51v ollut vaimonsa kanssa 35v

Toinen veljeni 52v ollut vaimonsa kanssa 30v.

Vanhempamme olivat yhdessä äitini kuolemaan asti, yli 40v.

Yhteistä kaikille em. pareille on se, että ennen naimisiin menoa seurusteltiin ja asuttiin yhdessä vuosia. Sitten naimisiin ja lapsia.

Harvinaisempaa se on ollut vanhempiesi ikäluokassa, että on asuttu yhdessä vuosia ennen naimisiinmenoa. 

Vierailija
8/8 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähipiirissä myös todella vähän eroja. Ja ollaan jo viisikymppisiå.