Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään neuvomaan uusavutonta keittiön seinän kaakelin lohkeamasta?

Vierailija
14.07.2023 |

Keittiössä on siis seinissä kaakelit ja nyt ilmeisesti kokatessa joku kattila tai vastaava osui kaakeleiden kulmaan niin, että yhteen kaakeliin tuli pieni lohkeama. Sellainen alle sentin pituinen, siihen kulmaan.

Joten mitä tuolle olisi paras tehdä? Näyttää rumalta joten haluan jotenkin korjata, mutta voiko siihen ihan itse laittaa jotain korjausainetta (ja jos, niin mitä?) vai tarvitseeko ammattilaisen?

Ja kyllä, olen täysin uusavuton. Mitä joskus olen itse maalaillut tai rempannut, niin on tehnyt vain vahinkoa, joten olen tosi varovainen nykyään ja kutsun mieluummin ammattilaisen paikalle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja googlasin siis jo myös aiheen, mutta Googlen tulokset kertoivat vain vinkkejä isompien lohkeamien tai laattojen halkeamien kanssa toimimiseen, pääosin kylppärissä, joten eivät ole ihan suoraan tähän soveltuvia.

Hitsi, kun olisi joku ammattikoulu käytynä. Tai jostain muualta oppinut joskus näitä taitoja, mutta lapsuudenperheessä ammattilaiset hoiti aina nämä hommat joten en osaa oikein yhtään mitään tuollaisia juttuja.

- ap

Vierailija
2/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan väristä silikonia kun pistät niin ei sitä enää huomaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kattila voi osua kokatessa kaakeliin?

Vierailija
4/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kattila voi osua kokatessa kaakeliin?

En minä tiedä mikä siihen osui. Kyseinen kulma on siis lieden ja pesualtaan välissä, jotka ovat eri seinillä. Joku siihen nyt ilmeisesti osui kun tuli kolhu siihen kaakeliin kulmassa. Joko kattilan kolautin siihen tai sitten jotain muuta, eli kun siirtelin astioita lieden ja pesualtaan välillä. Tai sitten muuten kun siirtelin tavaroita kokatessa, eli otin liedeltä pois kiehuvia juttuja haalentumaan (tomaatteja kai tässä tapauksessa jos kyse oli kattilasta; tai sitten siihen osui lasikulho kun huuhdoin ja paloittelin bruschettan osia ja siirsin lasikulhoa tason ja pesualtaan välillä).

Mutta kiitti vinkistä tuolla aiemmin, eli silikonilla pitäisi siistiytyä.

- ap

Vierailija
5/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivan väristä silikonia kun pistät niin ei sitä enää huomaa

Kiitos!

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi