Muita, jotka eivät viitsi osallistua riitoihin?
Jotkut tuntuvat jopa saavan kränistä jonkinlaista kipinää ja väittelevät sujuvasti jopa puolituttujen kanssa.
Minua riidat rasittavat ja ne ovat minusta hyödyttömiä.
Kommentit (9)
Mä oon ollu puolueeton aina kaikessa. Mun perhe koittaa vetää mua mukaan aina niiden sotkuihin myöskin mutta mä en ota puolia koskaan. Selvittäkööt asiansa. Jotkut ihmiset elää näistä
Riidassa on aina 2 osapuolta tai enemmä, ei koskaan 1
Yksi 50v sukulaisnainen on jatkuvasti riidoissa jonkun kanssa. Ja siis tarkoitan sellaisia kunnon lastensuojelu- eläinsuojelu- ja rikosilmoituksia joka asiasta-riidoissa. Nyt kohteena naapurusto. Joka ikisestä työpaikasta on ottanut loparit tai saanut potkut, osasta oikeudenkäyntejä kesken. On aina ensin niiiiiin ihanaa joku uusi työ tai tuttavuus. Ja kolmen viikon päästä enää ei ole. Vuoden päästä riidat rasittaa viranomaisia.
Kyllä, olen ottanut irti itseni. Puutun ainoastaan jos näen että lapset tai eläimet kärsii hänen touhuistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollu puolueeton aina kaikessa. Mun perhe koittaa vetää mua mukaan aina niiden sotkuihin myöskin mutta mä en ota puolia koskaan. Selvittäkööt asiansa. Jotkut ihmiset elää näistä
Riidassa on aina 2 osapuolta tai enemmä, ei koskaan 1
Kyllä yksikin ihminen saa helposti aikaan kunnon sotkun ja riidan täysin häntä tuntemattoman ihmisen kanssa. Tuo yllä mainitsemani sukulaisnainen on nyt täysiä riidoissa naapurin kanssa, jonka kanssa eivät ole viittä sanaa kuulemma vaihtaneet. Poliisia soittelee pihassa liikkuvan kissan takia ja lapsista tehnyt lasuja, kun tulevat koulusta yksin kotiin.
Aina ei tarvita kahta, jos yhdellä viiraa tarpeeksi.
Usein ne riitojen syyt ovat ihan järjettömiä.
En varsinaisesti riitele, mutta puolustan omaa näkökantaani asiallisesi ottaen huomioon myös toisen mielipiteet.
Minä!
Rakentava keskustelu on mun juttu. Voin jutella politiikasta, ilmastonmuutoksesta yms kunhan se pysyy keskusteluna. Heti jos toinen korottaa ääntään tai huomaan hänen vihastuvan, siirrän keskustelun toisaalle.
Mieheni mukaan välttelen minulle epämieluisia keskusteluja vaikka oikeasti yritän vain välttää riidat.
Olen ap kanssa samaa mieltä. Riidoista ei ole mitään hyötyä
Olen ottanut etäisyyttä jatkuvasti provokatiivisiin ja provosoituviin ystäviin/tuttaviin. He tosiaan elävät draamoista ja kohuista ja juoruilevat taitavasti manipuloiden eri ihmisten asioista sekä sanomisista, mikä aiheuttaa välirikkoa muihinkin kuin heidän omiin ihmissuhteisiin.
Ei kiitos.
Provokatiivinen osapuoli tulkitsee usein riitojen välttelijän alistuvaiseksi ja itsensä vahvaksi. Silloin sopuisa voi vain ottaa etäisyyttä, koska räyhähenki ei yleensä tapojaan muuta.
Kyllä