Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos työmarkkinatuen suojaosa poistetaan ja asumistukeani leikataan, niin lopetan työnteon kokonaan...

Vierailija
12.07.2023 |

...koska tuo EI TODELLAKAAN kannusta tekemään töitä entistä ahkerammin. Nykyisessä suojaosan tasolla suunnilleen (välillä menee jonkin verran yli) pysyttelevä palkkani on tästä paskaduunistani sen verran matala, että olen katsonut sovitellun päivärahan tähän asti palkan lisäksi, palkaksi. Nyt tuo kannuste siis uhataan poistaa. Onpahan yksi tähän asti luotettavasti, ahkerasti ja ystävällisesti työskennellyt palvelualtis ja joustava henkilökohtainen avustaja vähemmän. Tilalle saattaa tulla arvaaattomampia, hankalia ja hitaasti oppivia tapauksia....

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannusta yhtään tekemään töitä ahkerammin, vaan huonommin ja hutaisten. Siis jos edes jatkaa töissä...

Vierailija
2/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun ei ole kouluttautunut paremmin. Voisi etsiä parempipalkkaisis töitä. Oletko täysin ilman ammattitutkintoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut syntymälahjaksi matemaattista tai kielellistä lahjakkuutta tai ylipäänsä lahjakkuutta oppia asioita nopeasti. Siksi en ole päässyt opiskelemani alan töihin ja lisäksi pitäisi olla niin hirveän sosiaalinen ulopäinsuuntaunut, mutta itse olen sellainen, joka väsyy sosiaalisista tilanteista. Ne ihmiset, joita on kannustettu ja tuettu lapsesta asti (ja erityisesti vanhemmat on kannustaneet), on ihan eri asemassa kuin me syrjäytetyt.

ap

Vierailija
4/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettiinko alkuperäinen?

Vierailija
5/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin luotettava, ahkera, ystävällinen ja palvelualtis ei ole löytänyt paremmin palkattua työtä?

Vierailija
6/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun ei ole kouluttautunut paremmin. Voisi etsiä parempipalkkaisis töitä. Oletko täysin ilman ammattitutkintoa?

Olen ylioppilas, käynyt ammatikoulun ja ammattikorkeakoulun. Ammattikorkeakoulun työharjoittelupaikassa ohjaaja ei jaksanut ohjata minua ja kitisi koko ajan minulle ja vaan valitti koko ajan että "en enää jaksa näitä harjoittelijoita".

Niinpä en halunnut ottaa paikkaa vastaan, kun tuosta paikasta tarjottiin myöhemmin työtä (koska olin suorittanut harjoittelun kuitenkin niin hyvin, hammasta purren), koska en halunnut mennä tuonne enää kiusattavaksi. Olin saanut jo koulukiusaamisesta tarpeeksi.

ap

Vierailija
7/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin luotettava, ahkera, ystävällinen ja palvelualtis ei ole löytänyt paremmin palkattua työtä?

Koska pitää olla nopeasti oppiva ja ulospäinsuuntautunut "hyvä tyyppi" ja minun kohdalla nuo asiat ei täyty.

Väsyn sosiaalisista tilanteista herkästi ja alan unohdella asioita.

ap

Vierailija
8/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis.. Nykyajan työelämä on paikasta riippumatta koulukiusaamista.

Vierailija
9/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistettiinko alkuperäinen?

Poistettiin ja myös uudelleenjulkaisuni poistettiin.

ap

Vierailija
10/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös lopetan työt jos asumistuki poistuu. Sama sitten olla yhteiskunnan elättinä, pääsee ainakin työstressistä ja työmatkakuluista.

Vierailija
11/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut helppo selitellä minkä takia ei ole kouluja käyty; ei ole ollut sitä kannustavaa kotia jne. Täällä on ilmainen, opiskelijalle ilmainen, koulutus ja kaikki mahdollisuudet avoinna. On helppo tyytyä vain tyytymään.

Nämä ovat niitä omia valintoja.

Vierailija
12/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis.. Nykyajan työelämä on paikasta riippumatta koulukiusaamista.

Sittenpä on turha kuvitella, että syrjäytetyt sinne hakisi. Työelämän pitää muuttua. 

ap

Vierailija
13/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pitää olla nopeasti oppiva ja ulospäinsuuntautunut "hyvä tyyppi" ja minun kohdalla nuo asiat ei täyty.

ap

Kuinka voit toimia henkilökohtaisena avustajana, jos et kestä sosiaalisia tilanteita?

Vierailija
14/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ollut helppo selitellä minkä takia ei ole kouluja käyty; ei ole ollut sitä kannustavaa kotia jne. Täällä on ilmainen, opiskelijalle ilmainen, koulutus ja kaikki mahdollisuudet avoinna. On helppo tyytyä vain tyytymään.

EIKÄ OLE! Kermaperseet ei tätä tajua. On ihan eri asia opiskella, jos saa opiskella rauhassa kuin jos joutuu opiskelemaan jatkuvan kiusaamisen pelossa.

ap

Vierailija
15/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuinka voit toimia henkilökohtaisena avustajana, jos et kestä sosiaalisia tilanteita?

Koska siinä on vain yksi ihminen, jonka kanssa ollaan. 

ap

Vierailija
16/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIKÄ OLE! Kermaperseet ei tätä tajua. On ihan eri asia opiskella, jos saa opiskella rauhassa kuin jos joutuu opiskelemaan jatkuvan kiusaamisen pelossa. Sitä paitsi olen ylioppilas ja käynyt ammattikoulun ja ammattikorkeakoulun. Ongelma on se, että työharjoittelupaikoissa harjoittelun ohjaaja oli se, joka kiusasi minua ja näin ne idiootit syrjäyttivät minut.

ap

Vierailija
17/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa silta, että olet luovuttanut liian helpolla. Jos kerran sulla on ammattitutkinto ja tarjottu töitäkin, niin varmasti löydät muutakin kuin avustajan työt, joissa viikkotunnit jää vähäisiksi.

Vierailija
18/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu ei suinkaan ole ilmaista. Vain pappa betalar nepobabyt luulevat että kaikki saavat opiskella rauhassa ilman huolta siitä missä asuu ja miten siitä maksaa, miten on varaa ruokaan ja muihin peruselämisen kuluihin, saati opiskeluvälineisiin ja matkakuluihin.

Vierailija
19/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on yliopistotutkinto ja 20 vuotta takana työelämässä. Alan niin v*ttuuntunut tähän hallitukseen, että mietin työttömäksi jäämistä.

Vierailija
20/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu ei suinkaan ole ilmaista. Vain pappa betalar nepobabyt luulevat että kaikki saavat opiskella rauhassa ilman huolta siitä missä asuu ja miten siitä maksaa, miten on varaa ruokaan ja muihin peruselämisen kuluihin, saati opiskeluvälineisiin ja matkakuluihin.

Vakiovastaus tähän on että mene töihin. Ai ei saa töitä ? No hae pascaduuniin. Ai nekään ei työllistä? Opiskele uusi ammatti joka työllistää sitten. Ai ei voi kun ei ole varaa? Olisit syntynyt rikkaaksi.

Vaihtoehtoisesti sanotaan että ota lainaa. Laina ei ole ilmaista, joten opiskelu ei ole ilmaista.