Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavaa tuo Riikan ajojahti

Vierailija
12.07.2023 |

Luulisi olevan tärkeämpääkin miettimistä kun jonkun toistakymmentä vuotta vanhat kirjoitukset.

Kommentit (259)

Vierailija
121/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen ajojahti? Suomen asioista päättävä on kirjoitellut rasistisia ja väkivaltaa ihannoivia tekstejä, ensin ei myönnä, sitten ei kadu, eikä peru mitään, ja sitten kolmantena päivänä pyytääkin "aidosti" anteeksi kirjoituksiaan. Vaalien alla oltiin niin pöyristyneitä, kun persuja syytettiin rasistisiksi, ja nyt kun puheenjohtajan tekstit paljastuivat, se onkin muiden vika? Älkää nyt oikeasti viitsikö vinkua.

No mitä sitte mitä joku on kirjoitellut 15v sitten? Mielihän nyt hetki, oletko sitä mieltä ettei Suomella ole tosiaan muuta mietittävää tällä hetkellä?

Vierailija
122/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 vuotta on tosi lyhyt aika. Ainakin itse olen yhä samaa mieltä asioista kuin 15 v sitten. En ole juurikaan muuttunut eri ihmiseksi.

Tämä. Harva aikuinen muuttaa totaalisesti mieltään, Purran mukaan hän olisi muuttunut täysin eri ihmiseksi lähdettyään politiikkaan mukaan. Mielestäni tämä ei kuulosta uskottavalta.

Niin? Miksi hänen pitäisi muuttaa mieltään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus kaatuu viimeistään loppukeväästä/alkukesästä 2025. Mahdollisesti jo syksyllä 2024. Siihen asti Kokoomus sen yrittää pitää pystyssä.

Suomessa on jäänyt lehdistöltäkin huomaamatta, kuinka paljon persut radikalisoituivat Soinin syrjäyttämisen jälkeen. Puolueen johtopaikoille pääsi useita rasismia ja mahdollisesti jopoa natsismia ainakin hiljaisesti kannattavia politiikkoja.

Tämä kohu ja keskustelu on tuonut tuon esiin, ja samalla todennäköisesti karkoittanut säikähtäneitä äänestäjiä Persuilta. Sen vuoksi kaikkia ministereiden taustalta löytyviä äärioikeistoyhteyksia kannattaa tutkija ja pitää esillä.

Tuollaista (natsismia ja rasismia myötäilevää, jos ei suoraan tukevaa) ajattelua ei saa päästää normalisoitumaan suomalaiseen politiikkaan.

Suomalainen demokratia kestää vaikka sinä Putinin trolli ja vihervasemmistomedia YLE, HS, IS olette Suomen hallitusta kaatamassa.

Vierailija
124/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kirjoituksista vuodelta 2019. Joten ihan "nuoruuden hairahduksesta" ei liene kyse.

Vierailija
125/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 vuotta on tosi lyhyt aika. Ainakin itse olen yhä samaa mieltä asioista kuin 15 v sitten. En ole juurikaan muuttunut eri ihmiseksi.

Tämä. Harva aikuinen muuttaa totaalisesti mieltään, Purran mukaan hän olisi muuttunut täysin eri ihmiseksi lähdettyään politiikkaan mukaan. Mielestäni tämä ei kuulosta uskottavalta.

Suomessa on mielipiteenvapaus ja vieläpä ilmaisunvapaus. Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa. Sinun uskomisesi ei asiaa muuta.

Minäkin ajattelen että n e e k e r i on n e e k e r i ja sanon sen myös ääneen.

Vierailija
126/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti Riikalla on ikuinen tahra otsassaan. En usko, että jaksaa koko hallituskauden sitä kantaa.

OLi eilen niin stressaantuneen ja ahdistuneen oloinen. Ja syytä olisi itse potkaista itsensä pellolle.

Hänellä ei ole Suomen kansalaisten luottamusita.

Vierailija
127/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purran sähäkkä ja tunteella kirjoitettu ammuskelukommentti liittyi naisten itsepuolustukseen ahdistelutilanteissa ja oli vastaus toisen kommentoijan kysymykseen siitä, joutuvatko naiset pian  puolustautumaan paikallisliikenteessä, jossa jo 15 vuotta sitten on ilmennyt etnisten vähemmistöjen suhteettoman usein suorittamaa seksuaalista ahdistelua.

Kommentti on täysin tietoisesti ja pahantahtoisesti irrotettu tästä asiayhteydestä ja pyritty luomaan mielikuvaa, jossa Riikka valitsisi suu vaahdossa värin perusteella ihmisiä ammuttavaksi. Kukaan täysinjärkinen ei kaiva 15 vuotta vanhoja, poliittisen uran ulkopuolella kirjoitettuja kommentteja ja kätke näitä asiayhteyksiä sattumalta, pyrkien luomaan negatiivista narratiivia Purrasta. Päämäärä on pelata poliittista peliä ja sen vuoksi asiaan ei voi suhtautua vakavasti.

Voitte myös miettiä, MIKSI meillä on demokraattisesti valittu oikeistohallitus, johon perussuomalaiset kuuluvat. Syntyikö kannatus täysin tyhjästä yhtäkkiä, ilman minkäänlaisia ulkopuolisia mm. turvallisuuteen liittyviä vaikutteita vai ovatko ihmiset oikeasti kyllästyneitä jatkuvaan rasismista ja tasa-arvosta rummuttamiseen tilanteessa, jossa suomalainen terveydenhuolto, vanhuspalvelut ja koulutus ovat täydellisessä kriisissä?

Kenties moni ajatteli tällä kertaa, että milloin on aika ajatella MEIDÄN ongelmiamme ja antaa muiden maiden pitää omistaan huolta - onhan kuitenkin fakta, että Afrikan ja lähi-idän mailla on omat hallituksensa ja sosiaaliturvajärjestelmänsä, eikö?

Vierailija
128/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Miksi hänen pitäisi muuttaa mieltään?

Ei tarvitsekaan. Asia on vain niin, ettei hän ole nykyisen tehtävänsä arvoinen, mikäli ajattelee edes samoin kuin 2019 kirjoitti, muista teksteistä puhumattakaan. Ajatella saa toki kuten haluaa, mutta kun alkaa tuoda niitä ajatuksiaan julkiseen tilaan, niihin myös reagoidaan niiden sisällön mukaisesti. Varsinkin jos ne on yhdistettävissä siihen, miten hän toimii, ja tulee toimimaan, poliittisen puolueen johdossa.

Vierailija
129/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi jo vihervasemmistolaisten toimittelijoiden opetella siihen faktaan, että he eivät ole hallituksessa eivätkä johda tätä maata.

Tämä hallitus joutuu tekemään leikkauksia, ja saattaa leikkaaminen kohdistua myös lehdistötukeen. Suuta soukemmalle ja keskittykää varsinaiseen työhönne, niin kauan kuin sitä on !

Ai niin, kakkakepposmies halusi päästä päättämään, mitä sisältöjä ylen tuutista saa tulla ulos. Ei ollut ilmeisesti tarpeeksi rouheaa. Eräillä on jännittäviä käsityksiä sananvapaudesta.

Vierailija
130/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka oli niin kovin vanha, mutta Sanna Marin nuori. Päättäkää jo, vai oliko kyse pärstäkertoimesta.

Vierailija
131/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihervassari ja olen niin pettynyt Riikkaan. Kyllä minä olen sitä mieltä että olis ihan ok jos Suomessa olisi konservatiivinen vastavoima ja kuvittelin että Riikka olisi asiallinen ihminen ja kykenisi kanavoimaan persu-uhon jonkin rakentavaan. Mutta tietenkin Riikkakin on mt-ongelmiensa ajama reppana, kuinkas muuten.

Vierailija
132/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat säkit. Ei mulla muuta. Onko riikka muuttunut vai ei?

Vierailija
133/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ihmiset, jotka kokevat olevansa samojan ihmisiä kuin vaikkapa 15 v. sitten. Ihmisen on tarkoitus kehittyä ja kehityksen mukana tulee muutos. Onneksi olen saanut kokea tämän.

Nauratti joku uutisissa haastateltu asiantuntija jonka mielestä ihminen ei mielipiteineen muutu. Voi jeesus.

Vierailija
134/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Vai että ajojahti ihan. Just just. Pandemian aikaan joku helvetin eliitti oli persujen mielestä heitä pakkorokottamassa ja nyt on muka joku kommunistenen vihervasemmisto ajojahtia suorittamassa.

Persuilu= muiden syyttäminen omista teoista.

Ketkähän tässä nyt syyttelevä.Vouhottaja puolueet vassarit,piiperö,demarit ja rkp jotka luulevat että pyllistelemällä ja rahaa vastikkeettomasti ulkomaille jakamalla  se autuus löytyy.Oma kansa kiristää vyötään että saadaan tänne tulleiden pummien eläminen maksettua.

Vierailija
135/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää ihmiset, jotka kokevat olevansa samojan ihmisiä kuin vaikkapa 15 v. sitten. Ihmisen on tarkoitus kehittyä ja kehityksen mukana tulee muutos. Onneksi olen saanut kokea tämän.

Nauratti joku uutisissa haastateltu asiantuntija jonka mielestä ihminen ei mielipiteineen muutu. Voi jeesus.

Niin Riikka nimitti hallitukseen weingutriese-tason nassen. Että onko muututtu?

Vierailija
136/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommafoorumilla ollaan pettyneitä Riikan takin kääntöön.... Puoluekokouksessa tavataan, ja pyydetään vastausta. 👹👹👹👹

Ole ollut jo 4 vuotta entinen persu, mutta pidän jäsenkirjaa ihan vaa uteliaisuudesta, että pääsen livenä kokouksiin urkkimaan.. Äänestän muitten mukana muina moinaan, tää on kivaa. Olen nykyiseen puoluekantaan tyytyväinen. 🤭

Vierailija
137/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vihervassari ja olen niin pettynyt Riikkaan. Kyllä minä olen sitä mieltä että olis ihan ok jos Suomessa olisi konservatiivinen vastavoima ja kuvittelin että Riikka olisi asiallinen ihminen ja kykenisi kanavoimaan persu-uhon jonkin rakentavaan. Mutta tietenkin Riikkakin on mt-ongelmiensa ajama reppana, kuinkas muuten.

Ja kyllähän sen nyt näkee noista nimityksistä jo kuten Junnila ja Rydman, että mihin suuntaan Suomea ollaan viemässä.

Sepä se - tämän päivän toimia vanhoihin kirjoituksiin peilatessa voi nähdä hyvin suoran jatkumon noista mielipiteistä siihen politiikan tapaan, jota puolueessa nykyään harjoitetaan. Kieli vain on siistiytynyt, Purrahan lähes myönsikin, että sisältö on sama, mutta esitystapa salonkikelpoisempi. Tässä valossa Purran nopea takinkääntö ja muka-anteeksipyyntö näyttävät entistä falskimmalta.

Vierailija
138/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kannatus ja sokea palvonta on omassa puolueessa kova, voi syntyä suuruusharha, että voi käyttäytyä miten vaan.

Sokeutuneena sitten voi suhtautua ylimielisesti ja halveksivasti muihin ja nakella niskojaan.

Sen verran löytyi vielä tervejärkisiä maasta, että tällaiselle saatiin stoppi.

Vierailija
139/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä mitkään kirjoitukset ole homman idea. Oppositio tekee vain sitä mitä oppositio tekee. Tarkoituksena on yrittää kaataa hallitus. Mutta siis kirjoitukset ei ole tässä mitenkään se jutun juju, vaan keino.

Vierailija
140/259 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi jo vihervasemmistolaisten toimittelijoiden opetella siihen faktaan, että he eivät ole hallituksessa eivätkä johda tätä maata.

Tämä hallitus joutuu tekemään leikkauksia, ja saattaa leikkaaminen kohdistua myös lehdistötukeen. Suuta soukemmalle ja keskittykää varsinaiseen työhönne, niin kauan kuin sitä on !

Ja saattaa Ylen nilkkaankin napsahtaa, siitä tämä uho ja solvaaminen kielii, pelosta että joutuu itse luopumaan jostakin.