APUA!! KIHOMATOJAKO??!?
5v tyttö sanoi tässä yksi päivä, että pyllyyn koskee taas. Sitten ilman eri johdatteluja, sanoi, että pyllyssä ollut valkoisia pieniä pyöreitä (!?) Sanoo, että ei kutita. Kauhistuin tietysti heti, että ovat kihomatoja. Kurkkasin pyllyyn, mutta eihän siellä tietenkään mitään näkynyt. Pylly oli vähän punoittava.
Itselläni on pyllynreikä kutissut ajoittain, mutta olen laittanut ne peräpukamien syyksi. Nyt kun aloin syynäämään kakkaakin, siinä on ollut parin päivän ajan vaaleita, läpikuultavia " munia" . Mitä ne on??? Siis näyttävät lähinnä pieniltä riisiryyneiltä. Olen ihan paniikissa, että josko ovatkin kihomadon munia, JAIKS!!
Kommentit (10)
Siis eivät ole edes soikiloita vaan pyöreitä, läpikuultavan valkoisia (?) Eikä ne liiku mihinkään... Hyi, oksetus!
ap
kutiseekin, ei siinä mitään häviä, eipä sitten tartuta tietämättään muille niitä.
johon voi kokeilla esim. Gyno Daktarin -voidetta. Meidän 3-vuotiaalla toimi hyvin. Sienitulehduksen voi saada vaikkapa yövaipan käyttäjä tai uimahallitartuntana.
Kihomatotartuntaa voi testata laittamalla lapsen nukahdettua peräaukon päälle teipin (kyllä, uskokaa vaan), sillä madot tulevat nimenomaan yöllä peräaukon seudulle munimaan, ja voivat silloin jäädä teippiin kiinni. Itse munia ei tietääkseni voi nähdä.
kertaa ja huomattu vasta kun niitä on ollut jo lapsen kakassa. Pyllyyn kurkkaamalla en ole niitä nähnyt. Lähtee Pyrivin kuurilla jonka voi ottaa vaikka olisi vain epäilys madoista.
Vierailija:
niin näin sen madon..yäks!!
Ja muuten: olen kuullut tuon teippijutun, mutta oikeesti, millä kuvittelette teippavanne teipin pyllyreiän päälle... siis niin, että se pysyy siinä kahta minuuttia kauemmin...?!
ap
vaan KAIKKI tekstiilit pitää pestä (verhot, lelut, peitot, vuodevaatteet) tai panna erilleen vähintään 2 viikoksi.
ap
Olen ottanut tavaksi parikertaa vuodessa syöttää matokuurin, kaiken varalle. Mua ainakin ajatuskin madoista yököttää... yäks...
Suomalainen Lääke on kovin kallista kun joutuu useammalle ostamaan. Olen ottanut tavaksi tuoda maailmalta matkatessani, jopa Ruotsissa, Saksassa ja muualla euroopassa. Virosta en tiedä. on halvempia ja yllätys yllätys intiassa käytännössä ilmaisia. Intiassa tosin saattaa olla rajoituksia myynnin suhteen että joutuu värväämään kaveritkin ostoksille.
kannattaa syödä pyrvin kuuri koko perheen, meillä oli oireet just tuommoiset ja hävis kuurin jälkeen