Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieluinen ammatti vs. mieluinen asuinpaikka

Vierailija
10.07.2023 |

Olen opiskelija alalla, joka sopii minulle ihan hyvin. Tästä huolimatta olen pohtinut, pitäisikö minun vaihtaa alaa. Opiskelemani alan työt ovat keskittyneet pääkaupunkiseudulle, eli tulevaisuudessa joutuisin todennäköisesti asumaan siellä. Olen kotoisin maaseudulta, ja haluaisin asua tulevaisuudessa omalla tilalla ja pitää esimerkiksi muutamia eläimiä. En kuitenkaan tulisi varmaankaan löytämään maalta töitä. Etätyö on tietysti yksi vaihtoehto, mutta työilmoituksissa etätyön ehtona on yleensä tietty aikamäärä, joka tulee joka tapauksessa viettää toimistolla.

Kannattaisiko minun lähteä opiskelemaan alaa, joka mahdollistaisi mieluisamman asuinpaikan, vai jatkaa nykyisellä, jonka avulla pääsisin minulle sopivampaan työhön? Kumpi katkeroittaa pahemmin, epämieluisa ympäristö vai työ?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea päätös. Sanoisin, että hanki mieluisa ammatti ja kärvistele siellä pääkaupunkiseudulla muutama vuosi kokemusta hankkimassa. Sitten saatat saada helpommin töitä lähempää kotipaikkaasikin, kun on työkokemusta, tai siirtyä lähes kokonaan etätyöläiseksi.

Vierailija
2/4 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pulma. En tiedä mikä kannattaa, joten seuraan kiinnostuneena, mitä vastauksia ap saat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelet tuon alan nyt loppuun, valmistut ja hankit töitä. Mietit sitten, mikä voisi olla se mieluisa ala siellä maaseudulla ja tavoittelet sitä myöhemmin, jos vielä siltä tuntuu. Aina voi opiskella toisen ammatin ja vaihtaa alaa.

Vierailija
4/4 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oöe mitään järkeä keskeyttää opintoja, jos ala on mieluinen ja ala on kohtuullisen hyvin työllistävä, edes jossain päin. Kyllä asioilla on tapana järjestyä. Sitäpaitsi kyllä maaseutua on lähellä pääkaupunkiseutuakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi