IS: Ruisrockin helle teki tepposet Annika Saarikolle
Saarikko kertoo sään tehneen hänelle tepposet. Festivaalin lauantaipäivää vietettiin aurinkoisessa ja hellerajaa hipovassa säässä, vaikka muualla Suomessa saatiin niskaan ankariakin sadekuuroja.
Olin varautunut sadesäähän, mutta en auringonpaisteeseen. Valkoviini ja aurinkoinen sää ilman hattua sekä aurinkorasvaa olivat yhdistelmä, joka sai minut todella huonovointiseksi, Saarikko kertoo
Lopulta oksensin ja olin niin huonovointinen, että harkitsin kotiin lähtemistä.
Huh, ollu kovat helteet Turussa
Kommentit (52)
Edellisen hallituksen tädit taisi olla kovia kupittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Edellisen hallituksen tädit taisi olla kovia kupittamaan.
Äläkä nyt unohda keskustan setiä
Vierailija kirjoitti:
Ei aurinkorasva siihen kyllä vaikuta, tuleeko huono olo.
Luulisi, että 300 kiloisessa kehossa olisi nestettäkin varastossa.
Paaaskat, Turussa oli 22, puolipilvistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos Annika oli niin naamat että joi sen aurinkorasvan....
Itse juon viiniä vain pullon pari tunnissa muutaman tunnin ajan, joten ei tule pahoinvointia.
Annika ei taida muistaa ettei tuolloin ollut hellettä. Kaverit unohtivat kertoa asiasta seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta Annika Saarikko on hyvin vaalea ihminen, aurinko kuumotti jopa poltti hänen ihoaan ja kasvojaan, kun mitään suojaa ei ollut.
Sellainen lisää huonovointisuutta.
Vaaleiden ja punatukkaisten iho sietää erittäin huonosti aurinkoa, ja palaa tai alkaa kuumottaa jo lyhyessäkin olossa auringossa, ellei mitään suojaa ole.
Ehdottamasti oltava hattu, aurinkolasit ja tehokas auringonsuoja voide.
Ikävä kyllä, tiedän tämän kantapään kautta, eli omasta kokemuksesta.
Ja tuohon vielä pari lasillista valkkaria, niin ei ihme että alkaa heikottaa ja oksennetaan.
Pitäs juoda samaan aikaan runsaasti myös vettä.
Mitä tuokin tuolla Ruisrockissa edes oli? Maakuntajuhlissa sen olisi pitänyt olla Kepun setämiesten kanssa kansallispuku päällä. Luulee itsestään liikoja.. ei tämä Marinin paikalle bäkkärille pääse ;)
Vierailija kirjoitti:
Annika ei taida muistaa ettei tuolloin ollut hellettä. Kaverit unohtivat kertoa asiasta seuraavana päivänä.
Ei tarvitse olla hellettä, auringonpaiste riittää.
Tyhmimmät eivät edes käsitä, aurinko kuumottaa herkkäihoisia pilvien läpikin, kun ja jos on ulkona koko päivän.
Varmaan kuuma tullut kun on niin lihava. Sitten tullut huono olo. Marin sen sijaan on niin hyväkuntoinen, että jaksaa eikä ala oksentelemaan kesken kaiken. Annikan olisi pitänyt muistaa paikkansa. Se on maakuntien kesäjuhlilla eikä Ruisrockissa.
Miten minusta tuntuu, että suurin ellei ainoa syyllinen tuohon olotilaan noista luetelluista asioista on valkoviini?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuokin tuolla Ruisrockissa edes oli? Maakuntajuhlissa sen olisi pitänyt olla Kepun setämiesten kanssa kansallispuku päällä. Luulee itsestään liikoja.. ei tämä Marinin paikalle bäkkärille pääse ;)
Annika vissiin yritti bäkkärille, mutta ei päässyt. Olavi antoi lipun vain Sannalle ;)
Antabuskuurin aikana ei kannattaisi nauttia kansalaisluottamuksen lisäksi kuin korkeintaan hanaviinipänikän verran tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se kuuluu, miksi Annika ol Ruisrockissa.
Moni käy siellä nostalgian takia, noissa festareissahan esiintyy myös vanhoja staroja, jopa vuosikymmenten takaa.
Itse olen 59 vuotias, ja käyn aina festareissa, joissa esiintyy
Neljä Ruusua niminen yhtye.
Se oli nuoruusaikojen bändi, on edelleen ihanaa kuunnella sitä livenä.
Se oli myös rakastumisen aikaa, ja sama rakas mies on edelleen kanssani. Hän on aviomieheni.
Ymmärrän, että kansanedustajatkin käyvät viihteellä. Mutta itse en kehtaisi juoda julkkiksena liikaa, kun tietää, että jokaisen pusikon juurella on joku kuvaamassa. Joisin kotona, verhot tiiviisti kiinni. Tai jossain mökillä.
Kyllähän jos kaksin käsin erkin pikakivääriä vetää heltehellä niin nuppiahan se turvottaa.
Annikalla on kyllä kertynyt melkoisesti ylipainoa kesän aikana.
Ovatko kaikki suomalaiset naiset noin lihavia?