Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvalle jättää d-vitamiinitipat antamatta

Vierailija
12.12.2006 |

jos korviketta menee yli litra päivässä? Näin kuulin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa jättää kokonaan pois. Itse olen antanut 10 mikrogrammaa talvisin, vaikka lapsi joisi maitoa miljoona litraa, koska d-vitamiinisuositukset ovat vielä hiukan " jäljessä" , ktl nosti joku aika sitten vähän suositusta, mutta tulee nostamaan lisää.

Vierailija
2/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella niitä d-vitamiineja pitäisi aikuistenkin ottaa!! Kyllä suositus on antaa tippoja vaikka joisi korviketta. Annetaan vaan vähemmän. EI OLE ISO VAIVA!! Eikä tule kalliiksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kysyin kun näin jostain luin.

Vierailija
4/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

d-vitamiinia ei anneta. Lukekaa vaikka vitamiinipurkkien tuoteselosteesta. Hyödyllinen paperi lukea muutenkin...

Vierailija
5/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen tuoteselosteessa ei sitten moista lue. Devitolissa lukee. Deetipoissa taas taidetaan väittää, että korviketta juovalle ei anneta missään tapauksessa. Mutta tosiaan voit jättää antamatta, jos lapsesi juo korviketta niin paljon.

5

Vierailija
6/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan kyllä suositusten mukaisesti vauvalleni, mutta usein tuntuu siltä, että siinä on jotain luonnotonta. Mistähän sais monipuolista puolueetonta tietoa aiheesta?

Ja en ole ap.

Vierailija
7/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

d-vitamiinin puute altistaa mm diasbetekselle ja joillekin syöville (esim eturauhassyöpä). Ktl:n sivuilta löytyy tietoa, tutkittua sellaista.

Voitte myös hakea googlesta, aiheesta on tehty paljon tieteellisiä puolueettomia tutkimuksia.

ANtakaa lapsillenne d-vitamiinia, vaikka joisi kaksi litraa maitoa. Ottakaa myös itse, ja miehelle kanssa vitamiinia naamaan.

Vierailija
8/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, juuri tuon kaltaisia kommentteja en vain tajua. Jos kysyn jotain asiaa mikä on minulle epäselvä tai olen kuullut ristiriitaista tietoa, tarkoittaako se sitä että haluan lapseni sairastuvan?

ap

Vierailija
9/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellesi. Tutkimusten mukaan suomalaislapset eivät saa tarpeeksi d-vitamiinia ravinnosta ja auringonvalosta, joten tarvitsevat tuon d-vitamiinilisän ehkäisemään riisitautia. Tiedän suomalaisia lapsia joilla on riisitauti (todettu lähiaikoina), koska vanhemmat eivät ole antaneet suositusten mukaista d-vitamiinilisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi