Vuokralle asumaan. Miten sijoitaa asunnon myyntirahat?
Olen myymässä asuntoani. Myytyäni asunnon maksan asuntolainan pois. Jäljelle jää noin 240 k. Olen aikeissa asua noin vuoden vuokralla? Miten sijoittaisit 220 k vuoden ajaksi? Mahdollisesti voisin jatkaa pidempäänkin vuokralla, mutta toisaalta rahoja pitäisi saada irrotettua suht pian, jos uuden asunnon osto toteutuisikin aiemmin.
Kommentit (9)
Normi korkotilille. Kuten ed. Olinkin. Sijoitukset syö rahasi
Omista kolme kaksiota joissa vuokrat on 500-600 euroa. Niistä on saanut hyvän tuoton vuodessa. Olen vuokrannut niitä 8 vuoden ajan.
Viimeistään ensi vuonna on odotettavissa finanssikriisi ja euron romahdus Italian velkakriisin aiheuttamana...
Osta kultaa...euroissa sen arvo tuplaantuu hyvin pian
Korolliselle tilille laittaisin jos rahat pitää saada irroitettua nopeasti ja uutta asuntoa etsit (eli oletettavasti et halua riskiä sijoitusten laskusta?). Jos et olisi uutta ostamassa näin lyhyellä aikavälillä niin sitten laittaisin osakemarkkinoille joko osakkeiden tai rahastojen kautta (riippuen omasta mielenkiinnostasi ja osaamisestasi). Alle vuodeksi jos sijoita osakemarkkinaan ja rahalle on jo käyttökohde niin on iso riski että arvo laskee. Omien sijoituksieni arvo on viime aikoina heitellyt kuukausitasolla useita tuhansia eroja suuntaan ja toiseen ihan vaan markkinan epävakauden takia (siinä missä ennen koronaa ne kasvoivat tasaisesti)
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään ensi vuonna on odotettavissa finanssikriisi ja euron romahdus Italian velkakriisin aiheuttamana...
P.s myös nämä velkaiseg valtiot italia,Ranska ,espanja luottaa suuriin kultavarantoihin ja nämä maat ei missään nimessä suostu luovuttamaan kultavarantojaan EUlle...
Euron romahdusta odotellessa
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti vielä tulee aika, jolloin kullallakaan ei ole arvoa.
Osta rahalla antiikkia ja suomalaista design lasia ja huonekaluja.. pitää hintansa
Ihan tilille josta maksetaan kunnon korko..
Burbank ja Norwegian pankki maksaa jo ihan säästötilille yli 3 pros korot