Kuinka pian tehdään IVF kun poliaika OYS on 29.1
Kauan odotetut laput tuli nyt postissa. Eli 29.1 on OYS poliklinikkakäynti, kuinka kauan siitä menee että sitten tekevät IVF. Antavatko päivän heti silloin vain onko sitä vielä päätetty.
Vai voiko tästä päätellää että IVF ei ole enään kauan aikaa? Tuleeko poliaika vain johonkin väliin vai onko yleensä sillai et pian polikäynnin jälkeen päästää tositoimiin.
Juuri viikonlopun aikana hermoilin että pitääkö sinne soittaa kun ei mitään kuulu.
Toivottavasti joku osaa vastata.
Kommentit (3)
Joo menen sinne ensimmäistä kertaa, olen ollut hoidettavana Kokkolassa. Viimeksi kävin Kokkolassa 26.9 jolloin päätettiin et lähete Ouluun. Et varmaan lääkäri on lähetteen heti tehnyt ja eli siitä on jo reilu kaksi kuukautta.
Toivottavasti ei tarvitse odottaa kovin kauan, tosin minun pitää vielä vähän laihduttaa ennen IVF. 7 kg on jo lähtenyt mutta vielä pitää ainakin saman verran saada pois.
Meillä ekalla polikäynnillä (elokuussa) tutkittiin molemmat ja käskettiin mies antamaan uusi simppanäyte, josta saataisiin tarkemmat tulokset kuin edelliset. Lääkäri ei edes suostunut silloin vielä puhumaan minkälaisiin hoitoihin ollaan mahdollisesti joutumassa. Parin kuukauden kuluttua oli seuraava aika, jolloin uusien simppatulosten perusteella lääkäri sanoi, että ICSI on meidän vaihtoehto. Marraskuussa oltiin siis viimeks polilla ja ICSI ajoittunee helmikuun puoleen väliin. Seuraavista menkoista alkaa lähtölaskenta ja hormonihoidot.
Eli ekasta polikäynnistä 6kk hoitoon. Ei paha mielestäni.
-Hanna-:
Tuli mieleen et oletko menossa oysiin ekaa kertaa? Jos olet niin ennenkuin pöösette tositoimiin niin menee ainakin puoli vuotta tai enenmänkin. Valitettavasti. Muistelin et kävin viime vuonna itse tammikuussa ekakäynnin ja sit ilmoitin sinne kolmen seuraavan kuukauden menkat ja sit tuli vasta aika icsihoidolle ja reseptit. Ja nyt odottelen uutta aikaa ja menee kuulemma ensi syksyyn et voidaan kokeilla uudelleen.