Synnytyksen käynnistys yliaikaisena??
Hei,
Eli millä viikoilla synnytys käynnistetty, kun raskaus jo yli lasketun ajan?
Itselläni viikkoja 41 ja ensimmäinen kontrolli jorvissa vasta 18.päivä.
En haluaisi viettää joulua sairaalassa, joten onkohan toivoa saada synnytys käyntiin viikkojen 42 jälkeen?
-max05 ja rv41
Kommentit (4)
Eivät olisi käynnistäneet mielellään vielä silloin, mutta vänkäsin ja vänkäsin, koska olin ihan KYPSÄ. Tarjosivat kolmen päivän päähän taas aikaa ja matkaa sairaalaan oli lähes 100 km + automme oli hajalla. Näihin syihin vedoten synnytys käynnistettiin kuitenkin 41+6 ja tyttö syntyi seuraavana päivänä. Kaverillani meni Jorvissa muistaakseni 2 viikkoa yliaikaiseksi eikä pidetty kiirettä käynnistyksellä silloinkaan, mutta sitten häneltä meni lapsivedet " itse" .
näin olen ainakin kuullut (oma th sanoi niin). Omakohtainen kokemus on että synnytys käynnistettiin rv 42+0 kun vinguin etten kestä enää ja ultrassa lapsivesi näkyi hieman vähenneen. Tyttö syntyi seuraavana päivänä. Tosin yhdellä tutun tutulla oli ilmeisesti käynnistetty vasta 42+4 kun kaikki oli kunnossa sekä äidillä että vauvalla...
On kuulemma se viimeinen raja HUSilla, mutta mene ja tiedä jos kaikki on ihan hyvin molemmilla...?
olisivat laittaneet minut kotiin kun vauva voi hyvin ja osastolla täyttä. Olin kuitenkin kp kypsä, joten pääsin synnyttämään.