Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen kännäyskulttuuri

Vierailija
08.07.2023 |

Mikähän siinä on, että Suomessa ihannoidaan paljolti tolkutonta ryyppäämistä? Tarkoitan sillä tavoin, että vaikka jonkin illanvieton jälkeen puhutaan usein tavallaan ihannoiden siitä kuka oli sammunut tai sekoili kovimmin kännissä. Kyllähän "ryyppäämisellä" paikkansa on sosiaalisissa tilanteissa mutta parhaaltahan siinä aina tuntuu se kevyt nousuhumala. Eikö nimenomaan sitä kannattaisi keskittyä maltillisesti ylläpitämään illan aikana jos/kun alkoholia haluaa käyttää ja vielä hyvin toteuttaen säästyy krapulalta. Laskuhumala ja krapula on kuitenkin ne pahimmat olot, niin vaikea ymmärtää miten ikäänkuin parhaat "pisteet" usein jaetaan niistä sammumisista tai kovimmista sekoiluista. Eihän tätä yleistää voi mutta ihan varmasti moni lukija tunnistaa tätä erikoista painottumista suomalaisessa alkoholin käytön kulttuurissa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vain Suomessa, eiksnii.

Vierailija
2/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on vuosikymmenet kansa ohjattu viinaa juomaa että tyytyisi kaikkeen paskaan ja ettei heräisi turhia ajatuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläpä rahallisestikin siinä säästäisi kun juotaisiin vain sen verran mikä oikeasti tuntuisi hyvältä eli loogisesti vähempi olisi kaikinpuolin parempi mutta eihän se Suomessa ole usein mitään jos ei vedetä kunnon kännejä.

Vierailija
4/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan on moni niin masentunut ja estoinen ettei pysty pitämään hauskaa selvinpäin tai muutamat hörppien. Tosin joskus on tullut istuttua iltaa niin tylsässä seurassa että melkein on tehnyt mieli vetästä kännit :D Mutta en vetäse kun ei varsinkaan nykyään enää kestä sitä krapula-ahia

Vierailija
5/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on olla selvänä humalaisten keskellä. Tyypillinen tilanne jos on olosuhteiden pakosta itse ajaen autolla liikkeellä. Kyllä se niin on, että siinä maltillisessakin humalassa paremmin viihtyy muiden humalaisten seurassa. :D Mutta joutuu kyllä usein silloinkin ihmettelemään monien käytöstä, jotka ottaa enempi. Jos joku oikeasti viihtyy täysin selvänä humalaisten seurassa, niin kiitollinen saa olla!

Vierailija
6/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan mennyt tohon ja luulen että muutenkin nuoret on ton suhteen vuosi vuodelta fiksumpia. Kyllä mä voin alkoholia juoda, mutten juo koskaan humalahakuisesti. Säästyy rahat ja ei tarvii seuraavana päivänä ihmetellä mitä tuli tehtyä ja ketä kannattaa vältellä. :)

Vierailija
7/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverit juovat yksiseen kotona, siis ovat perheenä isi ja äiti ja lapset ja sitten äippä tenuttaa saunakaljaa ja ties mitä puutarhanhoitosiideriä mikä ei vaan mene mun jakeluun että miten noissa tilanteissa tarvitsee päätä sekaisin?

Ymmärrän rohkaisut jos vaikka baarissa haku päällä että siellä ottaa kuppia mutta ihan kotioloissa, janojuomaksi? Miten muistat mitään lapsiesi lapsuudesta kun olet viettänyt kaikki juhlapyhät tenuten yksinäsi?

Vierailija
8/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat tarinat tulee näistä sekoilijoista, mutta arvostetaanko niitä, en usko.

Vierailija
9/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo koskaan mennyt tohon ja luulen että muutenkin nuoret on ton suhteen vuosi vuodelta fiksumpia.

Ja kyllä sen toisaalta ymmärtää jos siinä sanotaanko 18 ikävuoden molemmin puolin hieman maksaa oppirahoja kun opettelee alkoholin käyttöä. Tuota tolkutonta kännäämistä vaan paljon näkee ainakin vielä 30-40v haitarissa ja välttämättä ei ole opittu tuohon mennessä, vaan esimerkiksi boolia saattaa mennä kuin mehua ja sitten ollaankin melkoisessa kunnossa. Ei mene millään käsitykseen.

Vierailija
10/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö.

Vierailija
11/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suomalaiset on paskoja juntteja, paitsi tietysti minä, eikö niin?

Vierailija
12/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jämähtänyt 1800-1900-lukujen vaihteen asennemaailomaan kiinni.

Vierailija
13/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on jämähtänyt 1800-1900-lukujen vaihteen asennemaailomaan kiinni.

En minä alkoholin käyttöä tai humalaa tuomitse. Eihän sitä ihmiset käyttäisi jos siinä ei sitä hyvää nousuhumalan tunnetta ole. Mutta mitä hienoa niissä käsittämättömissä sekoiluissa ja sammumisissa on? Sitten naureskellaan kun jollakin koko päivän tai jopa toiselle päivälle kestävä krapula, että olipa taas hieno reissu.

Vierailija
14/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään keski-ikäistä, joka ihannoisi kännäyskulttuuria (kertonee omista piireistä). Ja nuoruuteen kännäyskulttuuri kuuluu melkein kaikkialla ääriuskonnollisia kulttuureita lukuunottamatta.

Vierailija
15/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa melko hyvä mittari on jo siinä, että pystyykö huolehtimaan itsestään. Jos muut joutuu katsomaan perään oksentamisen kanssa ja muuten, niin vaikea ymmärtää miten se on "oikein ryypätty" tuolla liikaa ottaneella.

Vierailija
16/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ei tarvii seuraavana päivänä ihmetellä mitä tuli tehtyä ja ketä kannattaa vältellä. :)

Tässähän on myös yksi perinteinen elementti. Kyllä minustakin lähtökohta pitäisi olla, että muistaa illan oli promillelukema mikä tahansa.

Vierailija
17/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen: lappaa maanantai aamuna 10 aikaa irtokaljaa S-marketista

Sama suomalainen: venäläiset on juoppoja!

Vierailija
18/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta silti se on niin että itäänpäin mennessä alkoholin kulutus lisääntyy, länteenpäin mennessä vähenee.

Vierailija
19/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta silti se on niin että itäänpäin mennessä alkoholin kulutus lisääntyy, länteenpäin mennessä vähenee.

Lähde?

Vierailija
20/20 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

En voi laittaa lähdettä kun kyseessä on "perstuntuma".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi