Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli vuokrankorotusilmoitus

Vierailija
07.07.2023 |

Reilu 20 enemmän syksystä alkaen vuokra.
Asumistukeen korotus ei vaikuta.
Ja sitten kun Orpon päätökset voimassa, ei elämisestä tule mitään,,, asumistuki pienenee reilusti... nytkään käyttörahaa ei vuokran ja muun pakollisen jälkeen jää kuin reilu 300.

Orpon toimien jälkeen, miten selviän? Töihin minua ei kelpuuteta, haettu on.

Miten, jos on vuositarkistus nyt syksyllä, mennäänkö sen mukaisesti seuraavaan syksyyn vaikka orpon vähennykset tulis 1.1.2024 voimaan...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyvä, että toisille 20€ on iso korotus vuokraan. Vertailun vuoksi kerron, että itse sain 90€ korotuksesta lapun.

Minullakin nousi vain parikymppiä vaikka vastikkeen nousu oli korkeampi. Eikä tullut lapulla vaan sovittiin yhdessä asiasta. Olen tainnut voittaa vuokranantajalotossa. t:eri

Vierailija
22/30 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa Ruotsiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttamassa pois ja huomasin että vuokranantaja oli nostanut 25 eurolla vuokraa tähän asuntoon,tää on ihan perussiisti sanoisin hyvässä kunnossa et periaatteessa ihan ok korotus.

Vierailija
24/30 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hallitus jää henkiin, niin vuokrat nousevat lisää. Itsekin odotan, että meinaavatko oikeasti poistaa asumistuen omistusasujilta? Nyt en tukea saa, mutta en pärjäisi mitenkään työmarkkinatuella. Puolet menisi vastikkeeseen, eikä autottomuus ole vaihtoehto. Seuraava bussi tulee elokuussa, kun koulut alkavat. Pakko on ihan varmuuden vuoksi myydä, tai vaikka antaa asunto jollekin ja muuttaa keskustaan vuokralle. Vuokra on kallis, mutta sitten taas auto joutaa pois. 50+ ikäisenä ei työllisty, jos yt osuu omalle kohdalle.

Vierailija
25/30 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse myös joudun vaihtamaan halvempaan asuntoon, ei se muu auta. Kamalaa lähteä kotoa, mutta en uskalla jäädä odottelemaan sitä että koko taloudellinen tilanteeni romahtaa kun nuo Orpon suunnitelmat toteutuvat. Joudun tosin muuttamaan tosi syrjään että vuokra on merkittävästi halvempi, joten sieltä työssä käyminen tulee olemaan veemäisen vaikeaa ilman autoa...

Aikainen vaihtaja säilyttää enemmän elintasostaan.

Ps. Ei se sun koti ole! Se on jonkun muun koti, jota saat käyttää maksua vastaan.

Et taida ymmärtää mikä ero on käsitteillä asunto ja koti.

HV[/quote

Asunto jota vuokraan on mielestäni vuokralaisen koti. Minulle se on asunto. Kenen koti se mielestäsi on, jos ei vuokralasen?

Vierailija
26/30 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme halvasti sukulaisen omistamassa asunnossa. Halvempaa en löydä millään tai se olisi yksiö ja meitä on kolme, minä ja kaksi teiniä. Pelottaa ja ahdistaa tulevaisuus. Miten selviydymme? Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Toinen lapsi on saanut onneksi kesätöitä, mutta miten tulevaisuudessa.

Vierailija
27/30 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme halvasti sukulaisen omistamassa asunnossa. Halvempaa en löydä millään tai se olisi yksiö ja meitä on kolme, minä ja kaksi teiniä. Pelottaa ja ahdistaa tulevaisuus. Miten selviydymme? Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Toinen lapsi on saanut onneksi kesätöitä, mutta miten tulevaisuudessa.

Tuuleeko katolla?

Vierailija
28/30 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi muuttaa halvempaan

Vierailija
29/30 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse myös joudun vaihtamaan halvempaan asuntoon, ei se muu auta. Kamalaa lähteä kotoa, mutta en uskalla jäädä odottelemaan sitä että koko taloudellinen tilanteeni romahtaa kun nuo Orpon suunnitelmat toteutuvat. Joudun tosin muuttamaan tosi syrjään että vuokra on merkittävästi halvempi, joten sieltä työssä käyminen tulee olemaan veemäisen vaikeaa ilman autoa...

Aikainen vaihtaja säilyttää enemmän elintasostaan.

Ps. Ei se sun koti ole! Se on jonkun muun koti, jota saat käyttää maksua vastaan.

Et taida ymmärtää mikä ero on käsitteillä asunto ja koti.

HV

Hyvä veli?

Vierailija
30/30 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jää 300e käteen? Etkä ole ilmoittanut työnhakijaksi te-toimistossa? Sinulla pitäisi olla oikeus toimeentulotukeen ja tällöin sinulla jäisi käteen 550e.

Minulle jää saman verran kun asumistuki poistetaan. Asun omassa asunnossa. Sillä pitää sitten maksaa sähköt, vedet, vakuutukset, ruoka, lääkkeet, vaatteet ja muut iloiset yllätys laskut joita taloyhtiössä saattaa tulla. Onneksi on kaappi täynnä vaatteita ja kenkiä, hamstrattuna alesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi