Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kovin hiljaista... enkä minäkään kyllä nyt keksi mitään galluppia...

Aamupäivä meni taas ulkoilun jälkeen istuen ja lepäillen. Korvat menivät taas lukkoon ja silmissä sumeni eli huimauskohtauksista täällä taas kärsin. Mistä mahtavat johtua, kun hb mulla on ollut tosi hyvä, paineet tosin on alhaiset? Aamulla tietoisesti koitan syödä runsaasti (niinkuin kaikkina muinakin aikoina...), mutta pystyssä en vain tahdo pysyä! Neuvolassa en viitsisi asiasta valittaa, kun en nyt tahtoisi jäädä sairaslomalle. Palkkani näet nousee loppuajaksi ennen äippälomaa puolella, kun ryhmään tulee kolme uutta lasta eli se tietää parempaa äitiyspäivärahaa mulle, kun haen puolenvuoden tuloilla. Päätös korvaussummasta mulle tulee varmastikin vasta loman alkaessa, kun palkanlaskija lähettää sen myöhemmin kelaan.

Tänään pitäisi käydä ostamassa muovimattoa rappusiin ja yläkerran aulaan...sellainen n. 500euron ostos tiedossa... Josko mies saisi ne sitten jouluksi valmiiksi.

Palailen ehkä vielä iltasella, jos joku on jotakin piristävää galluppia keksinyt. Nyt pelaamaan possupeliä :)

Pessi80 rv29+3

Vierailija
2/12 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Alkaa olla koulu loppusuoralla ennen joululomaa. Ensi maanantaina on viimeinen anatomian koe ja pari kirjallista työtä pitää vielä tehdä valmiiksi, mutta muuten syyslukukausi meni melko kivuttomasti.

Huomenna on meilläkin neuvola. Painoa on tullut kuukaudessa aivan karmivan paljon, melkein 6 kg, mutta en tiedä minne. Ei ole turvotusta eikä selvää läskiäkään. Sf-mitta huitelee omien mittausten mukaan huimasti käyrän yläpuolella. Silti monet sanovat, että on pieni maha vielä, kun olen itse niin pitkä. Maha on tuollainen koripallo tuossa suoraan edessä. Saa nähdä tuleeko sanomista terkalta. Toivottavasti ei ole sokerit koholla. Oma olo on ollut hyvä eikä ongelmia oikeastaan ollenkaan. Helpolla olen vielä toistaiseksi päässyt. :) Kerron sitten huomenna lisää neuvolakäynnistä.

Makkarigalluppiin: Meillä mies on ollut totaalisen haluton ja harvoihin on jäänyt kerrat mahan alettua kasvaa. Aiemmin aihe nousi esiin muutamaan otteeseen ja minä olisin halunnut enemmänkin, mutta nyt olemme päättäneet koittaa unohtaa makuuhuoneen puolella olevat ongelmat hetkeksi ja relata. Jos seksielämä ei meinaa alkaa palautua synnytyksen jälkeen ensi keväänä/kesänä, niin sitten asialle tehdään jotain. Mennään vaikka jonnekin juttelemaan. Mutta luulenpa, että vauvan synnyttyä, tilanne palaa pikkuhiljaa itsestään takaisin normaalimmaksi.

Sellainen tilitys. Aihe on ollut arka eikä siitä ole oikein voinut kenellekään puhuakaan. Mutta nyt on siis ihan tietoisesti siirretty ajatukset muihin asioihin ja niinpä juuri toissa yönä oli makkarinkin puolella vipinää. :) Miehet on vaan niin herkkiä, ei saa yhtään painostaa.

Jouluvalmisteluja en ole tehnyt lainkaan. Mies laittoi parvekkeelle jouluvalot. Lahjoja en ole ostanut enkä kovin montaa ostakaan. On hiukan budjetti tiukoilla juuri nyt, kun omat tuloni putosivat pelkän opintotuen varaan.

Vauvalle on lähes kaikki valmiina ja viikonloppuna juuri pesin kaikki vaatteet ja nyt pitäisi lajitella ne kaappeihin. Sitä kummasti keksii kaikkea kivaa tekemistä, kun pitäisi lukea tentteihin. :) Vaunut ja isommat haemme liikkeestä vasta vuodenvaihteen jälkeen ja pinnasänkykin tulee uuteen kotiin vasta. Pääsemme muuttamaan vasta maaliskuun aikana siis eli alkuviikot koukkis nukkuu laatikossaan.

Eipä tässä sen kummempia. Mukavaa päivää helmiäisille!

Jolanda + koukkis rv 30+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys myrskyn jäljiltä ja neuvolasta! Koko ajan " keskikäyrillä" kaikin tavoin. Ihmettelin, että miten voi sf-mitta kasvaa vielä, kun tuntuu että kohtu on kohta korvissa... ainakin painaa kylkiluita, pituutta kun on vain 160cm, mutta tajusin itsekin, että sehän kasvaa enemmän ulospäin, eikä vain ylöspäin : )

Mulla hemoglobiini oli alussa n. 120, aloitin Kräuterblutsaftin varmuuden vuoksi ja koko loppuajan on ollutkin 125 tienoilla, nyt jopa 132. En syö lihaa ollenkaan, enkä toisaalta maitotuotteita juurikaan (jotka estää raudan imeytymistä), vihanneksia ja ruisleipää kyllä reilusti, jospa eväilläkin on vaikutusta, eikä pelkällä yrttimehulla.

Vinkki yöpissahätään: jos ei juo mitään 2 tuntia ennen nukkkumaanmenoa, pissahätä on vähäisempi. Tämä piti oppia urheiluaikoina, kun oli tosi pitkiä urheilukisoja. Ei ole kiva pomppia pusikkoon kesken maratonjuoksun. Auttaa raskaanakin. Eli juo reilummin siinä alkuillasta, muttei enää nukkumaanmenon lähestyessä, aika tarkkaan 2 tuntia kestää juomisesta, kun rakko reagoi. Jospa joltakin vähenisi yhdellä kerralla yöjuoksut tällä konstilla!

Äsken kävin sitten myös apteekissa, hiiva yllätti. Meillä on sellainen pieni apteekki lähellä, jossa on " kivan" hiljaista. Menee sisään, niin farmaseutti tuijottaa, yrittää siinä sitten katseella käydä läpi hyllyjä, missä se on.... takana komea nuori mies. Ei löydy. Pakko kysyä, muttei muista nimeä.... " tarttisin sitä emättimen hiivatulehdukseen käytettävää voidetta ja puikkoa" ... vaikkei siinä nyt mitään noloa ole, niin kivempi olisi itsekseen etsiä hyllystä rauhassa ja valita sopiva.

Meillä miehen suurin pelko on, että seksi loppuu vauvan myötä. Näin kävi edellisessä avioliitossa, joka päättyi eroon myöhemmin. Mulla on kyllä paineita tulevia aikoja ajatellen, kun välistä ei yhtään huvita nyt mahan kanssakaan, välistä ihan ok, kertaan viikko on vähentynyt osapuilleen puuhat. Valvomiset verottaa varmasti haluja entisestään.

En haluaisi miehelle enkä itsellenikään selibaatti-kohtaloa.

Iloista tiistai-iltaa, enää reilu viikko, niin päivät alkaa pidentyä, JEE!

Vierailija
4/12 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoitellut pitkiin aikoihin.

Meillä on ollut 3 nuorimmalla muksulla oksennustauti. Onneksi ei ole ainakaan vielä minulle tullut. En nimittäin tiedä mitään kamalampaa kuin oksentaminen suuren vatsan kanssa. Tuntuu että vaavikin lentää yrjön mukana ulos. On nimittäin sekin lysti joskus tullut koettua. Mutta onneksi tuo inha tauti tuli nyt eikä ensviikolla. Saadaan porukka jouluksi kuntoon. Vielä on tuo vanhin sairastamatta ja minä sekä mies.

Joku kyseli lastenhoidon järjestämisestä laitosreissun ajaksi. Meillä asuu mummo aika lähellä ja se tai siskoni on tullut sitten synnytyksen ajaksi hoitaan lapsia. Sit minä olen ollu sairaala- ajan vauvan kanssa kahden. Mies käynyt pari kertaa kattoon lasten kanssa.

Nyt mummo pääsee taas apuun jos synnytys sattuu viikonloppuna. Jos lähtö tulee joku arki aamu niin sit pitää soittaa vaikka joku naapurin kotiäideistä hätiin,kun mummo ja sisko on päivät töissä. Eiköhän se hoito onnistu jotenkin. koitan luottaa siihen. Aina on ollut vähän auki tuo hoito homma mut 2 nuorinta lasta on syntynyt viikonloppuna ja hoito on ollut helppo järkätä. Perhehuonetta meillä ei ole ollut ikinä.

( . ) Oma napani alkaa olla jo aika iso. Neuvola olisi torstaina. Olo on ollut nyt erittäin hyvä. Välilklä iskiaskivut vaivasivat ankarasti mutta anitan tukivyö auttoi asiaa huomattavasti. Sain tänään jopa leivottua torttuja ja joulupullia.

Vierailija
5/12 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvomisesta myöhään: Täällä ilmoittautuu kans yks yökyöpeli. Joka ilta helposti hurahtaa yli puolenyön ennekuin alan nukkuun. Sit aamulla herään noin 8- 9 aikoihin. Riippuen siitä onko aamulla mitään menoja. Joskus nukutaan jopa 10 saakka lasten kanssa. Nautin nyt viimeistä vuotta ihanasta vapaudesta nukkua pitkään. Esikoinen aloittaa ens syksynä eskarin ja sit on pakko varmaan herätä aikasemmin. Toivottavasti eskari alkaa 9 niin sais nukkua 8 asti. nytkin mies on iltavuorossa ja lapset juuri nukahti niin on ihanan rauhallista itsekseen vaan olla ja tehä mitä haluaan,ilman että joku roikkuu kimpussa koko ajan. :) :)

Joko olette muuten laittaneet vauvan vaatteet valmiiksi. Minä kävinyksi ilta läpi vauvanvaatteita ja laitoin vanhimpia menemään ja hommasin pari uutta vaatetta. ei vaan voi hirveesti hommata etukäteen kun ei ole tietoa kunpi on tulossa. tyttö vai poika. Ois tytön vuoro, kun meillä on lapset tasaseen tahtiin tyttö,poika,tyttö,poika. :) En ole pessyt vielä vaatteita valmiiksi. Aattelin tammikuun alussa jos sais raivattua edellisen lapsen vaatteet pois vauvan hoitopöydän lipastosta tilaa viemästä.

Jomppana 30+1

Vierailija
6/12 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on meikäläiselläkin rv30raja (onko se jokin raja..?) ylitetty! Jippii! =D Tosin " sen kunniaksi" aloitin eilen viikon kestävän antibioottikuurin (streptokokki b -bakteeria vastaan). Nyt vaan yritän tosissani muistaa sen tabletin ottaa joka aamu ja ilta (pitää varmaan laittaa kännyyn joku muistutus, sen verran on laho tää mun pää).

Olen toisessa pinossa aloittajana/kysyjänä otsikolla " Nolo vaiva.. jne" , nyt toivon, et tää mun " paise" katoais pian, ja olis vaan joku finni.. Saa nähdä, pääsenkö niin helpolla siitä. Mut bd, toivottavasti!

Ja edelleen omaa napaa. Odotan malttamattomana huomisaamua, klo 8 on kasvukontrolliaika, jolloin siis se sf taas mitataan. En oikein tiedä, mitä tuolta odotan, no olishan se hyvä, jos sais terkka muutaman sentin suuremman lukeman ku perjantaina. Mahtaisko laittaa ultraan, jos mitta edelleen niin lyhyt ku viimeks? Olis meinaan sekin tosi kiva, käydä ultrassa kurkkaamassa pikkuista, mutta hirvittää, että jos onkin kasvu pysähtynyt, tai jotain!?! Liikkuvainen hän kyllä on edelleen, eli sen puolen huoleni ei ole " ylisuuri" . No, huomenna sen kuulen, että mikä on terkan kommentti mittauksen jälkeen. Palaan viimeistään sitten kertomaan kuulumisia.

Nyt taka-alalle. Mukavaa tiistaita kaikille! =)

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]30+1 (ja enää 12 yötä jouluun!?!)

Vierailija
7/12 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin taas superhuonosti. 3-vuotias näki pahaa unta ja huusi pari kertaa, lopulta tuli makkariimme matkasänkyyn nukkumaan. Onneksi matkis kelpasi eikä tullut viereen, kun mun kääntyily on suht vaivalloista ilman potkivaa lastakin. Tuo siis aiheutti pari herätystä, sitten normaalit pissareissut. Aamuyöllä vielä oksensi kissa ja 5-vuotias tulikin sitten ennen 7 sanomaan että herätään jo.

Kokeilin eilen käydä pienellä kävelyllä sillä seurauksella että kilsan pääsin mukavasti ja paluumatkan supisti kestona joka askeleella. Silti tuntui, että se virkisti kuitenkin se ulkoilu eikä supistuksiakaan tullut illalla enempää kuin muina iltoina. Ehkä kävelen tänään jopa 3 km... Tosin sijaiseni tulee meille aamupäiväksi kyselemään asioita. Olen siis sairaslomalla supistusten ja väsymyksen (anemia) takia, mut lupasin sijaiselle että jos hän tulee kannettavan kanssa meille, voin opettaa sohvalta käsin niitä tärkeimpiä juttuja. Teen itsenäistä työtä ja sijaista on vaikea opastaa muiden. Onhan ihan virkistävääkin, kun voi muutaman tunnin miettiä muutakin kuin omaa napaa. Ja ensi viikosta alkaen lapset on koko päivä aina kotona, joten sit saa työasiat riittää. Tällä viikolla pitäis vielä saada työssä loppuraportin tiivistelmä valmiiksi ja tuntuu ettei järki juokse yhtään. Luen sitä 20-sivuista kirjoittamaani raporttia kuin ulkopuolinen " kuka ton kirjoitti" !

Olispa hyvä jos hemoglobiini alkais nousta, kun on todella hapeton olo päivästä toiseen. Eikä nuo katkonaiset yöunet auta yhtään asiassa. Ensi viikolla loppuu sitte päikkärimahdollisuuskin. Mut toisaata ihanaa kun lapset saa olla kotona ja tehdään jouluvalmisteluja. Huomenna ois neuvola.

Petiasioista on ollut juttua. Meillä oli oikein aktiivista molemmilta suunnilta kunnes supistusten takia iski täyskielto. Nyt siitä on alettu jo lipsua. Aiemmissa odotuksissa ei mua ole oikein innostanut, mutta nyt innostaa ja se lämmittää tunnelmaa kotona selvästi.

Mutta näihin tunnelmiin...

Vierailija
8/12 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin tuo ulkona riehuva myrsky on laantunut. Puoliyötä kuuntelin ja mietin lähteekö meidän katto vai kaatuuko seinät päälle, niin kova tuuli täällä kävi!

Kuopus nukkui jälleen meidän sängyssä eli hiljaiselo meidän petipuuhissa jatkuu....jos tänään vaikka saisi nukahtamaan sen tuonne omaan sänkyyn=) Meillä lapset nukkuvat vieläkin ja kun ei ole minnekään menoa niin en oo viittinyt vielä herättää. Saapahan rauhassa juoda aamukahvin ja lueskella täältä eiliset löpinät.

Mä suuresti ihmettelen miten joku (viitaten kirsi-mamaan) voi oikeesti valvoa noin pitkään!!! Mä oon yleensä tuossa 9 kieppeillä niin väsynyt etten pysy hereillä. Meillä mennään aina viimeistään kymmenen uutisten aikaan koko poppoo siis myös mies nukkumaan, minä yleensä aikaisemmin. Viikonloppuisin mies valvoo tuonne puoli 2 saakka ja joskus minä olen koittanut pitää hälle seuraa ja valvonut oikein 12 saakka =) Aamulla heräillään sitten yleensä 7 aikaan, nyt ollaan näinä harmaina sateisina päivinä nukuttu vähän pidempään.

Kuka keksis tälle päivälle jonkun hyvän puheenaiheen/kyselyn niin saadaan pinoon vähän pituutta!?

t.kolomonen rv 29+1

Vierailija
9/12 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se flunssa iski sitten mullekkin ja meni yöllä kolmeen asti valvoessa. :( Äitini oli kipeä koko viime viikon ja taisipa sitten tarttua meikäläiseenkin.. kuume, kurkkukipu, korvaan sattuu, päätä särkee.. valivali. Toivottavasti esikoinen säästyis tältä mutta jos on tullakseen niin eipä sitä voi oikein estelläkään..

Petipuuhista oli ollut puhetta: mulla oli keskivaiheilla itsellä into ihan täysnolla, mutta kuten ensimmäisessäkin raskaudessa- loppua kohden senkuin paranee ;D ja muistan ensimmäisestäkin tehneeni loppuviikkoina kaikkea huisin paljon: saunomista, siivousta ja seksiä + muutaman kilsan kävelylenkkejä supistusten saattelemana mutta tulipahan tyttö sitten laskettuna päivänäkin :)

Tällä viikolla olisi ohjelmaa koko loppuviikolle, mutta täytynee alkaa soittelemaan ja siirtelemään kun en parane koskaan jos en makaa paikoillani- mullakun on paha tapa laahustaa kaikkialle oli kuumetta tai ei. Torstain neuvolaa tosin en aio perua, haluan päästä kuuntelemaan mitäs siellä sanotaan..

Mä oon samanlainen kuin kirsi-mama tuossa nukkumaanmenoasiassa.. pystyisin ihan helposti valvoskelemaan aamuyön tunneille mutta se aamuherätys.. se on jotakin ihan kamalaa!

Toisaalta, valvon joka yö oikeastaan sinne yhteen-kahteen ja silti jaksan jollakin ilveellä herätä puuroa laittamaan yhdeksältä. Jos meen aikasin nukkuun niin sitten saatan nukkua autuaan tietämättömänä vaikka puolillepäivin, hassu juttu.

Vaan nyt glögin lämmitykseen, josko helpottaisi tätä kurkkukipua! Niinkuin edellinen sanoi, keksikääpä joku hyvä galluppi niin päästään vastailemaan.. :) itsellä ei ole mitään hyvää sellaista mielessä..

H 31+6

Vierailija
10/12 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipskukkuu,

pikaisesti vaan lyhyt viesti (taas). Olitte puhelleet neuvolakäytännöistä. Meillä käynnit kestää n 30-60 min (ihana ja puhelias terkka, ja usein harjoittelija mukana :) ja aina otetaan samat rutiinihommat eli ainakin hemoglobiini, verenpaine, pissa, sf-mitta, sydänäänet, paino, ja jutellaan supistuksista ja voinnista .. ELi ei tosiaankaan mikään läpihuutojuttu.

Kun kaipailitte päivän puheenaihetta, niin jos teitä kiinnostais kertoilla miten jo lapselliset perheet ootte ajatelleet järjestää lastenhoidon synnytyksen ajaksi, niin mua kiinnostaisi kovasti! Ja aiotteko yrittää päästä perhehuoneeseen sairaalassa? Ite haluaisin toisaalta perhehuoneeseen, mutta en tiedä miten se käytännössä onnistuu.. ehkä esikoisen ois kuitenkin mukavampi olla kotona. mutta se vaatii sen hoitajan, mitä meillä ei vielä ole mietittynä.... :o

Palataan!

Viherrys 29+4

Vierailija
11/12 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

30rv tuli täälläkin täyteen! Käytiin just neuvolassa. Syke oli 147 ja tasainen. Painoakin oli tullut vain 200g/vko. Hyvä, koska tätä ennen sitä on tullut sellaiset 600g/vko. Ruokavalioon en ole tehnyt mitään muutoksia- korkeintaan syönyt enemmän :)

Raudasta tuli puhetta neuvolassa. Hemoglobiini oli 114. Milloin muut olette aloittaneet raudan syönnin? Terkka kyllä puhui, että voisi aloittaa mutta empä vielä ainakaan hakenut tabletteja apteekista...

Nyt on kyllä kepeä olo! (heh, eikä pelkästään painon takia!!) Sain opinnot päätökseen - tosin valmistuminen menee ensivuoden alkuun, kun proffat ovat aloittaneet jo joulunvieton. Mutta papereita jaksan kyllä odottaa, kun ei ole mikään kiirus. Mutta henkinen kivitaakka on nyt vihdoinkin poistunut harteiltani... huokaus* Mitähän sitä nyt rupeaa puuhailemaan...? Äippäloma alkaa 2.1. Hommaa kyllä ois, mutta ei tiedä mistä sitä aloittais.

Hyvää tiistaipäivää helmiksille!

En keksi kyllä minäkään mitään hyvää galluppia...

-Junebug & toukkis 30

Vierailija
12/12 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset leikkivät keskenään ja taas on aikaa (tai oikeasti ei olis..)kipaista täällä lueskelemassa!

Toi lapsenhoito asia taitaa olla mulle tällä hetkellä ainoa asia joka synnytyksessä jännittää. Meillä ei siis ole mitään valmisratkaisua tuohon vaan riippuu ja roikkuu niin monesta asiasta. Ihan naapurissa meillä ei asu ketään tuttua joka lapsia tuntisi. Edes naapureita me ei tunneta, muuten kun sanotaan hei jos nähdään pihalla. Ainoastaan lasten entinen hoitotäti, joka nykyisin on koulussa asuu lähellä.

Helsingissä asuu sitten mun vanhemmat ja sisko, jotka ovat kaikki oikeastaan töissä tai matkoilla silloin kun vauvan laskettuaika on. Ei siis ole mitään varmaa hoitajaa tiedossa ja tilanteen mukaan mennään. Sisko on luvannut lintsata töistä jos sattuu et just vaikka aamuyöstä lähtö tulis, mutta muuten sit en osaa sanoa. Onnex mun synnytykset ovat olleet suht nopeita eli kestäneet eka reilut 7 h ja toka sellaiset 6 h eli eipä sitä hoitopaikkaa lapsille tartte sit kuin noin 8 h ajaksi. Mihinkään päiväkotiin täällä ei oikein ole mahdollisuutta viedä lapsia, enkä ole ajatellut käyttää mitään muitakaan hoitopalveluita kun ei meidän lapset ole muutenkaan juuri koskaan missään hoidossa, niin saattais olla aikamoinen shokki niillekin. Katotaan nyt tuota sitten lähempänä todellisuutta.

Perhehuoneessa en ole koskaan ollut, enkä halua nytkään sellaista. Kotona ehtii kyllä sitten olemaan perheen kanssa ihan riittämiin =) Sairaalassa olo aikaa olen miettinyt, että viihtyiskös siellä ne kolme päivää vai lähtiskös jo aikaisemmin kotio....siis jos kaikki on sit hyvin, niinkuin edellisissä on ollut. Kättäriltä ainakin pääsee vuorokaudessakin kotiin, jos vain haluaa ja kaikki on kunnossa, mutta sitten täytyy tulla vielä lastenlääkärin näytille parin päivän päästä. Kai tuokin asia selviää sitten kun vauva on saatu terveenä maailmaan, näin ainakin toivon!

(x) Elämä rupiaa olemaan jo aika hankalaa näin niinkuin käytännössä. Sukkien ja kenkien pukeminen alkaa olla jo aika haastavaa, samoin kuin omien karvojen poistaminen, on nuo bikinirajat varmastikin tosi kivan näköiset kun summanmutikassa yrittää niitä ajella, pitäisi varmaan hankkia tuonne suihkuun joku peili. Vatsalla tulee pyyhittyä nykyään pöydät ja kaikki paidat näyttää kivoilta kun keskellä masua menee sellainen likarantu! Mittasuhteet omasta itsestäni alkaa olla jo tosi hukassa. Yritän väkisin tunkea kaupoissa itseni pienistä hyllyväleistä ja sit puolet tavaroista tippuu ja vähänkös sit hävettää. Täytyy yrittää asioida ainoastaan noissa hypermarketeissa, joissa on hieman leveämmät käytävät.

Nyt annetaan muillekin hieman palstatilaa. Taidan lähtee käymään vaikka kirpparilla, jos vaikka vaaville jotakin mukavaa löytäis.

Lapsetkin taitaa jo kinata eli välienselvittelyyn mars!

t.kolomonen rv 29+1