Apua, haluan lopettaa huumeet!
Haluan lopettaa huumeiden käytön. Työ, perhe, elämä kärsii tästä. En voi mennä a-klinikalle koska minulla on alaikäisiä lapsia enkä halua että lastensuojelu sotkeutuu asiaan.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä käytät?
Miten olisi Anonyymit narkomaanit?
Olen päättänytkin kokeilla Na-ryhmää. Mutta netissä, livenä en voi mennä koska en halua kaikkien tietoon että olen addikti. Tästä kun ei tiedä kun oma puoliso.
Käytän erilaisia lääkkeitä väärin : adhd-lääkkeitä, opiaatteja ym kipulääkkeitä. Pilveä poltan joskus.
Ap
Opiaatteihin kehittyy nopeasti paha riippuvuus. Moni täällä narkkareista huutava ei ymmärrä, että riippuvuus syntyy ihan laillisista lääkkeistä. Siksi terveydenhuollon huono tila tuleekin näkymään lisääntyvinä huumeongelmina kun hoidon sijaan määrätään vahvoja kipulääkkeitä.
Keneltä lääkäreiltä niitä kovia kipulääkkeitä saa?? Mä saan kontata lattialla selkäkivun kanssa ennenkuin saan reseptin 2 mg Sirdaludiin x 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tilanteen, mutta valitettavasti Suomessa olet oman onnesi nojassa. Täällä luotetaan rankaisemisen voimaan. Yritä parhaasi, niin minäkin teen. Tuskin tässä onnistuu, kun kaikki ongelmat tulee niskaan yhtä aikaa.
Itsemurha on päivittäin mielessä
Voi, voimia sinulle! Tosiaan rankaistaan, menettäisin varmaan työnkin jos hakisin apua. Olen yrittänyt parhaani, olen väsynyt yrittämään. Haluan lakata haluamasta huumetta. Ehkä sitten yritän edelleen. Tsemppiä.
Eikö ole laitonta irtisanoa tuollaisesta syystä? Onhan se sitäpaitsi työnantajankin etu että työntekijät voivat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vaan otat asian esille. Ei sinua tuomita. Pääset korvaushoitoon tarvittaessa ja ei lastensuojelu ole heti sinulta lapsia ottamassa pois. Voit päästä lasten kanssa perhekuntoutukseen. Missä kaupungissa asut?
Lastensuojelussa työskentelevä
Vanhempi lapsista on teini joten ymmärtäisi jo mistä kyse, sekin hävettää. Perhekuntoutusta varmaan tarvittaisi, koko perhe.
En viitsi sanoa paikkakuntaa, vain että n. 15 000 asukkaan kylä Kalajoen varrella.
Hitto pitääkö se maanantaina mennä sinne a-klinikalle..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt lopettaa aineet vaikka kuinka monta kertaa. Olen jo epätoivoinen. Minulla ei enää ole reseptiä mutta helppo se on nelikymppisen äiti-ihmisen hommata netin kautta pari kontaktia.
Opiaattien fyysiset viekkarit kyllä kestän, mutta ne psyykkiset..
Miten saisin itseni hakemaan apua :(
Ap
Laita sotetiedot piiloon niin ettei kuka tahansa terveyskeskuksesta vo niitä lueskella. Varaa aika yksityiselle lääkärille ja pyydä apua sieltä. Ne määrää korvaavan lääkityksen vierotuksen ajaksi ja saat tukea tälle vaikealle matkallesi. Omillaan lopettamisessa on isoja terveyellisiä riskejä, tiedän sillä yritin aikoinaan itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt lopettaa aineet vaikka kuinka monta kertaa. Olen jo epätoivoinen. Minulla ei enää ole reseptiä mutta helppo se on nelikymppisen äiti-ihmisen hommata netin kautta pari kontaktia.
Ap
Laita sotetiedot piiloon niin ettei kuka tahansa terveyskeskuksesta vo niitä lueskella. Varaa aika yksityiselle lääkärille ja pyydä apua sieltä. Ne määrää korvaavan lääkityksen vierotuksen ajaksi ja saat tukea tälle vaikealle matkallesi. Omillaan lopettamisessa on isoja terveyellisiä riskejä, tiedän sillä yritin aikoinaan itsekin.
Hmm, tässä voisi olla ideaa. Kiitos! Oletko onnistunut pääsemään irti?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vaan otat asian esille. Ei sinua tuomita. Pääset korvaushoitoon tarvittaessa ja ei lastensuojelu ole heti sinulta lapsia ottamassa pois. Voit päästä lasten kanssa perhekuntoutukseen. Missä kaupungissa asut?
Lastensuojelussa työskentelevä
Vanhempi lapsista on teini joten ymmärtäisi jo mistä kyse, sekin hävettää. Perhekuntoutusta varmaan tarvittaisi, koko perhe.
En viitsi sanoa paikkakuntaa, vain että n. 15 000 asukkaan kylä Kalajoen varrella.Hitto pitääkö se maanantaina mennä sinne a-klinikalle..
Ap
Jos on jo teini, niintuskin edes sijoitetaan jos muita ongelmia ei ole. Eikä pienempääkään, kun sinulla on puoliso joka pystyy huolehtimaan kun sinä et voi. Ihmiset eivät yleensä ole niin pahantahtoisia kuin kuvittelisi. Jos olet avoin, niin ympäristö tukee sinua tuomitsemisen sijaan. Aika uteliaita ihmiset kieltämättä ovat, ja tottahan se on että jos pienessä kylässä elät, on aika mahdotonta salata asIaa. Siksi ehkä on sitten parempi olla täysin avoin. Selität että lääkärin määrämiin kipulääkkeisiin tulikin riippuvuus, etkä nyt pääse siitä omin voimin eroon ja siksi menet hoitoon. Ei kai sen kummempaa.
Juu lapset ovat 12 ja 16. Hävettää olla riippuvainen, niin riippuvainen että ostan kadulta huumeeni..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hmm, tässä voisi olla ideaa. Kiitos! Oletko onnistunut pääsemään irti?
Ap
Pääsin irti. Kivinen tie ja tuskien taival mutta sain apua lääkäriltä, nimenomaan yksityiseltä. Muista sulkea sotetietosi ennen lääkärille menoa.
Saatko lapset hoitoon jonnekin vähäksi aikaa, tai lasten isän/isovanhempien luo ja menet toiselle paikkakunnalle katkolle?
Lapsillehan se ois parempi et haet apua ja ne otetaan huostaan. Vai odotatko et niille käy jotain kun olet kamoissa?
Voi sinua Sanna, otapa nyt pikaisesti muutamat viivat niin alkaa taas olla elämässä iloa ja valoa. Pian pääset eu:n ytimeen pyörittämään maailmaa muun eliitin kanssa. Enää viisi vuotta ja Saatana tulee. Koita nyt hetki jaksaa. Miten olisi Italian loma?
Joo tuo on tosi vittumaista. Miksi sitä hoitoa ei voi saada ilman ilmoitusta?!?
Niin sulla on puoliso, eli et ole ainoa aikuinen teidän taloudessa? Toivottavasti hänestä on turvalliseksi aikuiseksi sun lapsille siksi aikaa jos lähtisit johonkin kuntoutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Psyykkisetkin loppuu aikanaan. Sen jälkeen voit hakeutua terapiaan, jos tarvitset hoitoa.
Laita lapset pariksi viikoksi jonnekin hoitoon ja lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan kerro asiasta kellekään esim. Lääkärille,päihdetyöntekijöille tai muille viranomaisille.Siitä seuraa vaan ja ainoastaan ongelmia.
Lasten etu on tässä tärkeä, eikä asian piilottelu auta yhtään.
Äidinkin etu on tärkeä, mutta jos hän ei onnistu yksin, apua on etsittävä.
Häpeä on pieni juttu vaihtoehtojen rinnalla.
Voit luovuttaa aineesi minulle ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä käytät?
Miten olisi Anonyymit narkomaanit?
Olen päättänytkin kokeilla Na-ryhmää. Mutta netissä, livenä en voi mennä koska en halua kaikkien tietoon että olen addikti. Tästä kun ei tiedä kun oma puoliso.
Käytän erilaisia lääkkeitä väärin : adhd-lääkkeitä, opiaatteja ym kipulääkkeitä. Pilveä poltan joskus.
Ap
Voitko saada sinua hoitavalle taholle vakuutettua, että puolisosi huolehtii lapsistasi silloin, kun sinä et siihen pysty? Vaikka puolisosi ei ole lastesi vanhempi, hän saattaa silti olla kelvollinen huolehtimaan heistä. (Vai onko?)
Minulla oli mt-ongelmia, ja sain hoitajan vakuuttumaan, että puolisoni on täysissä järjissään, ja pitää huolen lapsistani. Lasua ei tehty.
Härkää sarvista vaan! Pelastat itsesi ja lapsesi. Jos et tee mitään, vajoat yhä syvemmälle, ja lapset sinun mukanasi.