Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset asiat ovat pitkäaikaisessa parisuhteessa tärkeitä?

Vierailija
07.07.2023 |

Millä perusteilla pitäisi puoliso valita?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kunnioittaminen ja empatia.

Vierailija
2/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison valintaan en ota kantaa, mutta parisuhteessa auttaa:

Yhteiset mielenkiinnot ja harrastukset lastenteon lisäksi

Kunnioitus ja sellainen myötäeläminen, jossa toisen mielipide on tärkeä

Samanlainen perhetausta/tulotaso, työttömän ja työssäkäyvän suhde on vaikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisesta oikeasti tykkää kaikki muu on höpinää.

Vierailija
4/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan intuitiivisesti kaksi asia tärkeimmäksi: osaa olla oikeasti vuorovaikutuksessa ja kyky hyväksyä toinen sellaisena kuin on.

Eli puolison pitäisi olla ihminen, joka kykenee dialogiin, omaa winwin-asenteen ja tulemaan puoliväliin vastaan. Red flagina on joustamattomuus ja ehdottomuus ja kilpailumielisyys, että on itse oikeassa. Varo ihmistä, joka alkaa kauhean defensiiviseksi, kun olet eri mieltä ja yrittää kaikin voimin käännyttää sinut omalle kannalle. Monilogien puhuminen ja paasaaminen voivat olla varoitusmerkkkejä.

Ihminen voi hyvin, kun hänet hyväksytään sellaisena kuin on. Ei kritisoida eikä tuomita, eikä vaadita muuttumaan. Etsi puoliso, joka antaa sinulletämän vapauden. Kaikenlainen neuvominen ja ojentaminen ovat hälytysmerkkejä. Etenkin varo ihmistä, joka nostaa itsensä jalustalle ja sinun yläpuolellesi.

Nämä neuvot kahden avioliiton perusteella. Ensimmäinen kesti 20+ vuotta, nykyinenbmenossa 10+ vuotta.

Vierailija
5/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että kannattaa ensin tuntea itsensä, niin tietää millainen kumppani sopii. Jos on kovin voimakastahtoinen ihminen, niin ei kannata katsoa toista samanlaista, vaan sopuisampi. Jos on kovin uraorientoitunut, niin kannattaa miettiä millainen kaveri sopisi perhe-elämän kannalta jne. 

Vierailija
6/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluyhteys 

Vierailija
7/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap pitkä liitto? Kuinka monta vuotta?

Vierailija
8/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen, että kannattaa ensin tuntea itsensä, niin tietää millainen kumppani sopii. Jos on kovin voimakastahtoinen ihminen, niin ei kannata katsoa toista samanlaista, vaan sopuisampi. Jos on kovin uraorientoitunut, niin kannattaa miettiä millainen kaveri sopisi perhe-elämän kannalta jne. 

voimakastahtoisen ja sopuisan ihmisen suhteesta tulee hyvin usein alistussuhde.

Vierailija
9/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantasoinen seksuaalinen halu. Niin monta tapausta on, joissa jompi kumpi on alkanut tilittämään toisen haluttomuudesta. Täälläkin on ollut lukemattomia keskusteluja siitä.

Vierailija
10/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että tuntee itsensä vikoineen ja puutteineen päivineen on ainoa tie onnistuneeseen parisuhteeseen. Parisuhde vaatii myös terveen itsetunnon. 

Huonossa suhteessa on usein on kaksi ihmistä, joiden säröt osuvat kipeästi yhteen. Toinen oikeuttaa, toinen alistuu. Toinen menee impulssiensa mukana, toinen kontrolloi. Toinen kantaa vastuuta liikaakin ja toisen olisi syytä kantaa vastuuta enemmän – alkaen omasta itsestään. 

Kumppani ei ole lista hyviä ominaisuuksia. Kenessäkään ei ole vain niitä rakastettavia piirteitä. Omassa miehessäni parasta on hän kokonaisuutena ja huonoa hän kokonaisuutena. 

Vierailija
11/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin vaiheessa muuttaa eri osoitteisiin niin ei aina silmän alla. Välit lämpenevät.

Vierailija
12/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samantasoinen seksuaalinen halu. Niin monta tapausta on, joissa jompi kumpi on alkanut tilittämään toisen haluttomuudesta. Täälläkin on ollut lukemattomia keskusteluja siitä.

Seksuaalinen halu ei ole pysyvä ominaisuus. 

Vierailija
13/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan valinnut miestäni mistään tarjoustalon hyllystä, että minä rakastun nyt tuohon. 

Vierailija
14/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan valinnut miestäni mistään tarjoustalon hyllystä, että minä rakastun nyt tuohon. 

Niin, mutta eihän se rakastuminen takaa, että parisuhteesta tulee pidemmällä aikavälillä onnistunut. Ja sitä ap kyselee.

Vierailija
15/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossakin vaiheessa muuttaa eri osoitteisiin niin ei aina silmän alla. Välit lämpenevät.

Ei samassa osoitteessa asuminen tarkoita auttamatta sitä, että ollaan iholla 24/7. Parisuhteessa saa olla ja pitääkin olla jotain omaa. Silloin kun kaikki sisältö elämään haetaan sen parisuhteen kautta ollaan väärällä polulla. 

Vierailija
16/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta eihän se rakastuminen takaa, että parisuhteesta tulee pidemmällä aikavälillä onnistunut. Ja sitä ap kyselee.

Mikään ei takaa onnistunutta parisuhdetta. Yksikään suhde ei ole turvassa. 

Vierailija
17/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaiset arvot ja toiveet.Jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei niin hankalaa on saada liitto toimimaan. Tai jos toinen haluaa asua maalla ja toinen kaupungin keskustassa. Samantapainen ajattelu rahasta helpottaa arkea eli eitarvi kokoajan tapella siitä saako kaikki rahat tuhlata kuun lopussa vai säästetäänkö/sijoitetaanko jne.

Kunnioitus ja empaattisuus . Jos molemmat kunnioittaa toista ja kohtelee empaattisesti niin elämä sujuu hyvin. Silloin on halu tehdä toiselle hyvää.

Vierailija
18/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei takaa onnistunutta parisuhdetta. Yksikään suhde ei ole turvassa. 

Joo, elämässä ei saa takeita mihinkään, mutta kyllä on paljon asioita, joilla onnistumisen todennäköisyyttä voi lisätä omalla toiminnalla

Vierailija
19/19 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tajuaminen, että mitä pidempään ollaan yhdessä, sitä enemmän siihen suhteeseen pitää panostaa.

Ihmiset on yleensä deittailun alussa valmiita tekemään vaikka mitä sen toisen eteen, vaikka silloin sillä ei edes ole väliä. Pitkässä suhteessa pitäisi panostaa kumppaniin ihan samalla tavalla tai oikeastaan vielä enemmän. Eli pitäkää molemmat huolta omasta ulkonäöstä ja hyvinvoinnistanne, tehkää kaikkea jännää ja uutta yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi