Iso ampiaispesä parvekkeen katossa
Kuka hoitaa tuon pois, ollaan tässä vuokralla. Mitä sille pesälle tehdään?
Ap
Kommentit (45)
Dronella pörrään pesän alle, ampparit pamahtelee ropelleihin.
Ap varmaan ihan paniikissa siellä xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas-juuri äskettäin olemme puhuneet kiinteistöllemme ilmestyneistä ampiaispesistä (en siis ole tehnyt aiheesta yhtäkään hakua tms), jotka pitäisi hävittää ja nyt feediini ilmestyy aihetta käsitteleviä keskusteluita. Meitä kuunnellaan ja tarkkaillaan näiden älyhärpäkkeiden kautta ihmiset-älkää siis puhuko yksityisiä asioitanne tietokoneiden ja älykännyköiden läheisyydessä.
Mitä😂 Meinaatko että robotti/tekoäly joka teki aloituksen ampiaispesästä? Nyt ne lääkkeet.
Niin en ole sanonut. Voit itse ottaa lääkkeesi, jos sellaisia tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli muutama vuosi sitten ampiaispesä parvekkeellani. Uskomaton juttu. Ihmettelin, miksi ampiaiset pyörivät jatkuvasti parvekkeen nurkassa, niitä oli varsinkin iltaisin kymmeniä. Tarkistin kaikki paikat, en löytänyt mitään pesää mistään. Kunnes yht'äkkiä älysin, että ampiaiset lensivät korituolin alle. Kun käänsin korituolin nurinpäin, alla oli tennispallon kokoinen pesä. Nakkasin pesän muovipussiin ja pesin tuolin. Siihen loppuivat ampiaisten vaellus parvekkeellani. Ps. Eräällä tutulla ampiaiset olivat tehneet pienen pesän keittiön verhotankoon. 😅
Pussitus on tosiaan paras konsti.
Jos se pesä on iso ja käytössä, noin ilmoitus huoltoyhtiöön. Isoa ampiaispesää en itse menisi sorkkimaan, voi olla hengenvaarallista puuhaa jos ei ole asiallisia suojavarusteita ja välineitä.
Juuri tuhosimme viikonloppuna ampiaispesän puutarhan kasteluletkulla. Satoi muutenkin, joten letku täysille ja suihkutus pesään. Hyvin onnistui.
Vierailija kirjoitti:
painepesuria vaan
Ai vuokrakämpän parvekkeelle huseeraamaan painepesurin kanssa?
Kyllä mä ilmoittaisin huoltoyhtiöön. Pienen pesän olen itsekin poistanut parvekkeelta, isoon en koskisi itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos se pesä on iso ja käytössä, noin ilmoitus huoltoyhtiöön. Isoa ampiaispesää en itse menisi sorkkimaan, voi olla hengenvaarallista puuhaa jos ei ole asiallisia suojavarusteita ja välineitä.
On tuo pesä ainakin kahden nyrkin kokoinen.. en tiedä onko se iso vai pieni😅
Jos tuon taloyhtiö vain hoitaa, niin en kyllä mielellään lähde sooloilemaan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kas-juuri äskettäin olemme puhuneet kiinteistöllemme ilmestyneistä ampiaispesistä (en siis ole tehnyt aiheesta yhtäkään hakua tms), jotka pitäisi hävittää ja nyt feediini ilmestyy aihetta käsitteleviä keskusteluita. Meitä kuunnellaan ja tarkkaillaan näiden älyhärpäkkeiden kautta ihmiset-älkää siis puhuko yksityisiä asioitanne tietokoneiden ja älykännyköiden läheisyydessä.
Mikrofonit pois päältä ja muutenkin kaikki yksityisyys nupit kaakkoon asetuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imurilla imaiset ampparit ja rikot lopuksi pesän.
Imuria käyttää ammattilaisetkin jotka tuhoavat useiden tuhansien ötököiden pesiä.
Youtubessa on paljon videoita aiheesta. Imuri on parhaita työkaluja ampiaisten tuhoamiseen.
Näin on. Ampiaiset eivät ehdi tajuamaan mitä tapahtuu kun ne poimii yksitellen imuriin.
Tuo on laitonta Suomessa, hyönteisiä ei saa imuroida imuriin.
Ilmoita asiasta Kiinteistö Huoltoon!
HETI
Mun luona kävi kiinteistöhuolto poistamassa pesän partsin katosta..
Voiko ne kiinteistöhuollosta kieltäytyä tuon hoitamasta? Kuitenki vuokra-asunto
Ap
Minä olin koronapandemian aikaan muutaman kuukauden poissa asunnostani . Jätin parvekkeen oven pienelle raolle. Kun tulin kotiini, aloin siivoamaan. Pesiessäni ikkunoita, ampiaiset olivat tehneet pienen pesän keittiön metalliseen verhotankoon. Sellainen golfpallon kokoinen, pyöreä pesä. 😀 Nakkasin sen ulos.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli muutama vuosi sitten ampiaispesä parvekkeellani. Uskomaton juttu. Ihmettelin, miksi ampiaiset pyörivät jatkuvasti parvekkeen nurkassa, niitä oli varsinkin iltaisin kymmeniä. Tarkistin kaikki paikat, en löytänyt mitään pesää mistään. Kunnes yht'äkkiä älysin, että ampiaiset lensivät korituolin alle. Kun käänsin korituolin nurinpäin, alla oli tennispallon kokoinen pesä. Nakkasin pesän muovipussiin ja pesin tuolin. Siihen loppuivat ampiaisten vaellus parvekkeellani. Ps. Eräällä tutulla ampiaiset olivat tehneet pienen pesän keittiön verhotankoon. 😅
Meillä rupesi ampiainen tekemään pesää makuuhuoneen katosta roikkuvaan lamppuun, kerrostalon viidenteen kerrokseen. Ihmeteltiin paria lentelevää ampiaista, kun ikkuna oli auki. Ehtivät tehdä peukalonpään kokoisen pesän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imurilla imaiset ampparit ja rikot lopuksi pesän.
Imuria käyttää ammattilaisetkin jotka tuhoavat useiden tuhansien ötököiden pesiä.
Youtubessa on paljon videoita aiheesta. Imuri on parhaita työkaluja ampiaisten tuhoamiseen.
Näin on. Ampiaiset eivät ehdi tajuamaan mitä tapahtuu kun ne poimii yksitellen imuriin.
Tuo on laitonta Suomessa, hyönteisiä ei saa imuroida imuriin.
ei ole kielletty.
niin tekee tuholaistorjujat suomessakin.
imuri on parhaita laitteita pesien poistoon.
perään suikuttaa imurintorvesta myrkkyä, niin kuolee kaikki ötökät.
Vierailija kirjoitti:
Voiko ne kiinteistöhuollosta kieltäytyä tuon hoitamasta? Kuitenki vuokra-asunto
Ap
otat yhteyttä vuokranantajaan ja sanot asiasta.
hän voi tilata ammattilaisen paikalle ja saa vähennettyä kulut verotuksessaan.