Yksikseen puhuminen kannattaa
Miksi itsekseen puhuminen on leimattu hullujen hommaksi? On selvää, että meillä kaikilla on puhumisen tarve. Kaikilla ei silti ole mahdollisuutta puhua toiselle ihmiselle, joten silloin on tarpeen puhua edes itselleen jotta puhumisen taito ei surkastu. Kaikki taidot rapautuvat, ellei niitä käytä. Tässä vielä juttu aiheesta: https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000008266218.html?cs
Kenelle minäkin kertoisin kaikki vitsini, ellen itselleni? Saan hyvät naurut omista vitseistäni! Kannattaa se nyt edes itse olla ystävä itselleen jos ei kukaan toinen sitä halua olla. Kyllä minäkin siis ihmisiä tapaan, mutta aika harvoin. En ole ilkeä tai narsisti, vain matalasti koulutettu, sinkku, vanha ja ruma, ja siksi epäkiinnostava.
Kommentit (6)
Kiva artikkeli. Voikohan se kuulua käytävään naapurille jos harjoittaa ääntä, muuten hyvä.
Ei ole varaa terapeuttiinkaan, niin olen itse oma terapeuttini. Makaan sohvalla psykoanalyysissä ja sitten välillä nousen ylös nojatuolille esittämään tarkentavia kysymyksiä ja johtopäätöksiä. Potilas ja terapeutti two in one.
Joo. Eipä täällä metsässä muita puhekavereita olekaan. Pitäisi fillaroida yli 50 km lenkki jos haluaa juttukaverin. Nt jää sekin kun ruoka aina vaan kallistuu ja Orpo lakkauttaa leipäjonotkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa terapeuttiinkaan, niin olen itse oma terapeuttini. Makaan sohvalla psykoanalyysissä ja sitten välillä nousen ylös nojatuolille esittämään tarkentavia kysymyksiä ja johtopäätöksiä. Potilas ja terapeutti two in one.
😂
Hommakkaa kissa. Sille on kiva höpistä
Yksinäisillä ihmisillä muka ikinä ei olisi oikeutta samaan kuin mihin pariutuneilla on, vaikka kysymys on jostain kaikille yhteisestä, tunnustusta tarpeesta.