Usean koiran kuljetus (farmari)autossa turvallisesti
Hei, te kenellä useita koiria, kaipaisin vinkkejä!
Minulla on kaksi pienehkö koiraa, jotka kulkevat farmariauton takaosassa väliseinällä jaetussa koirahäkissä. Väliseinä pitää olla, koska toisella koiralla on matkapahoinvointia.
Olen hankkimassa kolmatta, noin saksanpaimenkoiran kokoista koiraa.
Pohdin, miten matkustaisimme jatkossa niin, että kaikilla olisi hyvä ja turvallinen matkustuspaikka ja tarvittaessa kyytiin mahtuisi matkatavaroitakin.
Vinkkejä lauman kanssa matkustavilta!
Kommentit (5)
Up, onko muita vinkkejä tai kokemuksia?
Tyttärelläni on 4 koiraa ja kaikki ovat keskikokoisia tai isoja. Pakettiauton takaosassa on kaksi häkkiä. Pitemmätkin kilpailu- ja treenimatkat sujuu. Häkit jouduttiin teettämään.
Mulla itselläni oli aikoinaan iso ja painava koira. Se oli takapenkillä varta vasten koiran (ja ihmisten) turvaksi tehdyissä valjaissa, jotka kiinnitettiin ihmisten turvavyöhön.
Minulla on kaksi koiraa, pidemmät matkat ovat häkissä takakontissa ja lyhyemmät takapenkillä koirien turvavöillä kiinni.
Jos iso koira ei mahdu takakonttiin, niin takapenkille omiin vöihinsä ehkä?
Turvallisesti joko siellä häkissä tai koirien omissa turvavöissä penkeillä. Ainakaan turvallista ei ole, et matkatavarat irrallisina penkeillä.
Se iso koira sinne toiselle puolelle, ja ne kaksi pientä koiraa omiin kuljetusboxeihinsa ja sitten sinne toiselle puolelle ne boxit (jos siis mahtuu).