Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua tyylikkääseen pukeutumiseen?

Vierailija
03.07.2023 |

Olimme mieheni kanssa eräissä juhlissa jokunen viikko sitten ja vaikka meillä molemmilla oli asialliset vaatetukset, molemmille tuli mieleen, että pitäisi päivittää vaatekaappia. Emme kumpikaan oikein osaa valita tyylikkäitä vaatteita ja siksipä on vaikea mennä vain kauppaan ja ostaa vaatteita. Ei ole käsitystä, että mikä on tyylikästä ja nykyaikaista ja mikä sopii noin 45-50 vuotiaalle.

Mistä apua? Voiko luottaa vaateliikkeiden myyjiin, vai pitääkö alkaa hommaamaan joku stylisti? (No mistä sellaisikaan noin vain hommaa.) Esim. minkälaisia farkkuja 50-vuotiaat miehet pitävät, tai pitäisi pitää, että ei näytä teinejä matkivalta vanhalta ukolta?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pauliina Laitinen on ilmeisesti mennyt metsään. Miten aikuinen nainen viitsii julkaista itsestään tuollaista kuvaa ja tekstiä? Menisi oikeisiin töihin, jos kukaan enää kehtaa palkata.

?????

Vierailija
22/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rumana ja lihavana keski-ikäisenä naisena olen jo tajunnut, että mikään ei näytä hyvältä päälläni, joten annan olla. Riippurintoja ja pömppömahaa on vaikea piilottaa. Jos haluaisin näyttää tyylikkäältä ja löytää parempia vaatteita pitäisi laihduttaa varmaan joku 10-20 kiloa ja se on vaikeaa. Toisaalta nuo herkuista säästyneet rahat voisi sitten käyttää vaatteisiin.

1. Satsaa hyviin alusvaatteisiin. Käy erikoisliikkeessä ostamassa hyvän myyjän avustuksella.

2. Googlaa esim. Oprah Winfrey style. Itsevarmuus on kaunista, kiloista viis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luottaisin gantin, polon tai hilfigerin mallistoihin. Helsinki outkettiin. Niistä saa klassisen asukokonaisuuden.

Toki tyylikkyys ei ole merkistä kiinni, mutta jos ei osaa itse valita, niin antaa merkin määrittää, niin ei mene liian metsään

Vierailija
24/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse rumana ja lihavana keski-ikäisenä naisena olen jo tajunnut, että mikään ei näytä hyvältä päälläni, joten annan olla. Riippurintoja ja pömppömahaa on vaikea piilottaa. Jos haluaisin näyttää tyylikkäältä ja löytää parempia vaatteita pitäisi laihduttaa varmaan joku 10-20 kiloa ja se on vaikeaa. Toisaalta nuo herkuista säästyneet rahat voisi sitten käyttää vaatteisiin.

1. Satsaa hyviin alusvaatteisiin. Käy erikoisliikkeessä ostamassa hyvän myyjän avustuksella.

3. Tunnista oma vartalotyyppisi ja googlaa sen mukaisia pukeutumisvinkkejä esim. omenavartaloiselle.

4. Huolehdi myös kampaus ja kädet kuntoon. Huoliteltu olemus nostaa mielialaa.

5. Hoida kenkiäsi ja pidä ne siisteinä. Koko asu näyttää heti paremmalta.

Jokainen ihminen on kaunis. Tuo omat parhaat puolesi esille!

Vierailija
25/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy näyteikkunaostoksilla keskustassa ja katso miten mallinuket on puettu.

Vierailija
26/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaateliikkeen pukeutumisneuvoja, ainakin Stockalla on. Teette molemmille peruspuvuston, jolla pärjäätte kaikissa tilanteissa.

Halpa kikka on katsoa, mitä vaateliikkeiden mallinukeille on puettu ja ostaa siitä ammattilaisen suunnittelemat valmiit yhdistelmät. Samaten voi katsoa mainoslehdistä ja naistenlehdistäkin.

Tyylitajua joko on tai ei ole. Ammattilaista käyttämällä voi säästää virheostokset.

Vierailija
27/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille neuvoa Dresmanilta ja naisille Sokoksen pukeutumisneuvojalta? Onhan näitä: ei sukkia sandaaleihin,ei kulahtaneita vaatteita, ei 80-lukua jos ollaan 2020-luvulla, ellei juhlat ole back to 80'...

Vierailija
28/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle käynti Dressmanilla voi auttaa. Naisella on tietysti vaikeampaa, mutta minkään stylistin tai pukeutumisneuvojankaan palkkaamista ei voi suositella. Tarjoavat joka liian kireitä, tiukkoja ja paljastavia muka naisellisia hankalia vaatteita, joita ei voi kuitenkaan käyttää arjessa ja stylistin tekemä lopputulos on usein ihan hirveä kuten monien ohjelmien naisjuontajien stylistin tekemä tyyli osoittaa. Tuossa rahat ovat menneet ihan hukkaan ja lopputulos olisi varmasti parempi ilman tällaista.

Enpä tiedä. Olen käyttänyt Dressmannin vaatteisiin aika paljon rahaa enkä siltä näytä samalta kuin miehet niissä mainoksissa. 

Vierailija
29/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille 3 hyvää sääntöä ympäri vuoden:

- ei liian paljastavaa

- ei liian lyhyttä

- eikä ainakaan liian piukeeta

Toisaalta sekin on kamalan näköistä, että rumemmat vartalonkohdat peitetään säkkimäisillä vaatteilla. Nehän oikein huutavat: "täällä on alla sitten valtava takalisto!". Mutta on ne nykyiset tiukat vaatteetkin kamalia tukevalla... 

Vierailija
30/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttuatar Catherine on oma tyyli-ikonini. Lisäksi tykkään pukeutua vähän 50-luvun tyyliin. Maustan sitten asujani aivan sen mukaan mikä sopii mielentilaan: välillä on kaulassa aidot helmet ja välillä Ghost-bändin riipus. 

T. nelikymppinen nainen, joka itseään lainkaan kehumatta sujuvasti solahtaa niin Savonlinnan Oopperajuhlille, sukulaisen 80-vuotisjuhlille kuin Tuskaankin. 

Ps. Ota ensin selvää, mistä ihan itse pidät ja muokkaa vaatekaappia sen mukaan. Vain vaatteita, joista oikeasti pidät, ja jotka oikeasti istuu päälle ja sitä kautta myös tuntuu hyviltä. Jos tuntuu, että oma silmä ei näe värien yhteensopivuuksia tai kuoseja on hankala valita, mene aluksi hyvillä perusväreillä eli valkoinen, musta, beige ja tummansininen. Kuulostaa tylsältä, mutta oikeasti näissä perusväreissä löytyy ihan kaikkia maailman vaatekappaleita mitä keksit haluta. 

Vierailija
31/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herttuatar Catherine on oma tyyli-ikonini. Lisäksi tykkään pukeutua vähän 50-luvun tyyliin. Maustan sitten asujani aivan sen mukaan mikä sopii mielentilaan: välillä on kaulassa aidot helmet ja välillä Ghost-bändin riipus. 

T. nelikymppinen nainen, joka itseään lainkaan kehumatta sujuvasti solahtaa niin Savonlinnan Oopperajuhlille, sukulaisen 80-vuotisjuhlille kuin Tuskaankin. 

Ps. Ota ensin selvää, mistä ihan itse pidät ja muokkaa vaatekaappia sen mukaan. Vain vaatteita, joista oikeasti pidät, ja jotka oikeasti istuu päälle ja sitä kautta myös tuntuu hyviltä. Jos tuntuu, että oma silmä ei näe värien yhteensopivuuksia tai kuoseja on hankala valita, mene aluksi hyvillä perusväreillä eli valkoinen, musta, beige ja tummansininen. Kuulostaa tylsältä, mutta oikeasti näissä perusväreissä löytyy ihan kaikkia maailman vaatekappaleita mitä keksit haluta. 

Ai niin. Itse puuhaan pihalla, lenkkeilen metsissä koiran kanssa, soitan kitaraa ja pianoa, askartelen ja remontoin paljon, joten pidän kynteni aina lyhyinä. Laitan joko nuden väristä lakkaa tai pelkästään kiiltävää kerran viikossa. Näin pysyn aina vähän huolitellumman näköisenä. Lumenen värittömät kynsilakat on loistavia!

En myöskään värjää hiuksiani, joten kahden sentin juurikasvu ei ole koskaan haittaamassa kokonaiskuvaa. 

Vierailija
32/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle käynti Dressmanilla voi auttaa. Naisella on tietysti vaikeampaa, mutta minkään stylistin tai pukeutumisneuvojankaan palkkaamista ei voi suositella. Tarjoavat joka liian kireitä, tiukkoja ja paljastavia muka naisellisia hankalia vaatteita, joita ei voi kuitenkaan käyttää arjessa ja stylistin tekemä lopputulos on usein ihan hirveä kuten monien ohjelmien naisjuontajien stylistin tekemä tyyli osoittaa. Tuossa rahat ovat menneet ihan hukkaan ja lopputulos olisi varmasti parempi ilman tällaista.

Varaa ajan stokkan tai sokkarin pukeutumisneuvojalle..

Vierailija
33/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vaateliikkeen pukeutumisneuvoja, ainakin Stockalla on. Teette molemmille peruspuvuston, jolla pärjäätte kaikissa tilanteissa.

Halpa kikka on katsoa, mitä vaateliikkeiden mallinukeille on puettu ja ostaa siitä ammattilaisen suunnittelemat valmiit yhdistelmät. Samaten voi katsoa mainoslehdistä ja naistenlehdistäkin.

Tyylitajua joko on tai ei ole. Ammattilaista käyttämällä voi säästää virheostokset.

Samat yhdistelmät kuin mallinukeilla? Köyhää! Järkyttävää!

Vierailija
34/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se nyt on tyylikkäältä kun on laiha ja käytössä on paljon rahaa, aikaa ja henkilökuntaa, eikä tarvitse itse tehdä fyysisesti raskasta työtä tai itse juuri muutakaan.

Vierailija
35/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikäs käsitteen alle mahtuu monenlaisia tyylejä ja määritelmiä.

Kannattaa ensiksi miettiä, millaisista tyyleistä itse pitää, ja mikä itselle ja omaan elämäntyyliin sopii. Sitten materiaaleja, värejä, linjoja ja leikkauksia vaatteissa. Säkkimäiset vaatteet harvoin sopii kenellekään, paitsi tikkulaihoille nuorille malleille.

Jos vyötäröä löytyy, kannattaa sitä yleensä korostaa.

Neutraali väripaletti ja yhdessä asukokonaisuudessa vain 1-2 väriä kerralla näyttää arvokkaammalta kuin kirjava värien ja kuosien sekamelska, joka tosin sekin voi jotain boheemia tyyppiä pukea esim. Sofia Zida.

Vierailija
36/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. Tunnista oma vartalotyyppisi ja googlaa sen mukaisia pukeutumisvinkkejä esim. omenavartaloiselle.

Mikä on vartalotyyppisi kun on ihan jokaisesta kehon osasta lihava, on siis isot riippurinnat, iso pömppömaha, iso läski takapuoli, läskit jalat, allit käsissä jne? Mikä on siis suomeksi sanottuna läskin vartalotyyppi? Tietenkään sellaista vartalotyyppiä kuin läski ei näissä luokitteluissa ole, mutta onko tuo sitten omena, en tiedä. Ainakaan mikään x tai y, vai mitä näitä on, siis se tiimalasi en ole sen verran tiedän.

Vierailija
37/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se nyt on tyylikkäältä kun on laiha ja käytössä on paljon rahaa, aikaa ja henkilökuntaa, eikä tarvitse itse tehdä fyysisesti raskasta työtä tai itse juuri muutakaan.

Sehän on hänen työnsä näyttää tyylikkäältä ja edustaa.

Marraskuun räntäsateessa ilman omaa autokuskia ja henkilökohtaista assaria pitelemässä sateenvarjoa voi olla haastavaa kipittää bussipysäkille piikkikoroissa ja ilman että laitetut hiukset muuntuu harakanpesäksi ja meikit valuu pitkin naamaa.

Vierailija
38/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hänen työnsä näyttää tyylikkäältä ja edustaa.

Marraskuun räntäsateessa ilman omaa autokuskia ja henkilökohtaista assaria pitelemässä sateenvarjoa voi olla haastavaa kipittää bussipysäkille piikkikoroissa ja ilman että laitetut hiukset muuntuu harakanpesäksi ja meikit valuu pitkin naamaa.

Olen tuo, joka ensimmäinen herttuattaren mainitsi. Niin, hänellä voi olla helppoa, ja minulla taviksena on vielä helpompaa vain matkia. Olen esimerkiksi alunperin hautajaisiin ostanut netistä ns. takkimekon. Kävi ilmi, että se on loistava vaatekappale monessa muussakin tilanteessa. 

En minäkään ole hoikka, eikä minulla ole pitkiä hiuksia. Ei se silti estä minua inspiroitumasta hänestä tai kenestä muustakaan. Suomen sääolotkaan ei ole mikään este. Ei kukaan oleta, että maanantaina perusduuniin mennessä pitäisi hipsutella koroissa ja takkimekossa bussipysäkille. 

Vierailija
39/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vartalotyyppisi kun on ihan jokaisesta kehon osasta lihava, on siis isot riippurinnat, iso pömppömaha, iso läski takapuoli, läskit jalat, allit käsissä jne? Mikä on siis suomeksi sanottuna läskin vartalotyyppi? Tietenkään sellaista vartalotyyppiä kuin läski ei näissä luokitteluissa ole, mutta onko tuo sitten omena, en tiedä. Ainakaan mikään x tai y, vai mitä näitä on, siis se tiimalasi en ole sen verran tiedän.

Keskustele pukeutumisneuvojan kanssa, jos et jaksa googlata.

Jos haluat noilla kirjaimilla mennä, niin kokeillaan. Jos hartiasi on kapeammat kuin peppu, saatat olla A. Jos olet tasaisesti yhtä suuri ylhäältä ja alhaalta, olet todennäköisesti H. Jos vatsa on se suurin, olet O. Ei tää niin vaikeeta ole. Johan noista kirjainten muodoistakin voi jotain päätellä :)

Vierailija
40/43 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi nämä stylistit ja pukeutumisneuvojat eivät hyväksy lihavia, vaan laihat ja muutenkin vartaloltaan täydelliset kelpaavat kun muille ei sitten löydy vaatteita ja juurikin noita liian pieniä, tiukkoja ja paljastavia arjessa käyttökelvottomia vaikeasti huollettavia makkarankuoria jokaiselle tarjotaan.

Oletan, että et ole käynyt pukeutumisneuvojalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän