Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taliyhtiössäni on ollut hyväkuntoinen kolmio myynnissä jo pitkään, eikä mene kaupaksi

Vierailija
03.07.2023 |

Hintakin kohtuullinen ja sijainti hyvä. Asuntokauppa jumittaa nyt.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välittäjistä on tullut laiskoja. Vetoavat vain nyt siihen mitä media rummuttaa, että asuntokauppa ei käy.

Mulla asunto myynnissä ollut reilu 2 kk, välittäjä on pitänyt yhden yleisen näytön, senkin vasta kun pyysin. Ei sitä asuntokauppaa niin tehdä. Olen myynyt ja ostanut asuntoja aiemminkin.

Lehdissä ei ilmoitella ollenkaan, netissä vaan. On paljon ihmisiä, joilla ei ole oikeasti nettiä, huomasin sen taloyhtiön kokouksessa yllätyksekseni. Odottelen vain, että sopimus loppuu ja koitan myydä itse.

Olen myös katsonut mökkiä, johon haluaisin tämän asunnon myytirahat käyttää. Kahteen mökkiin pyysin henkilökohtaista näyttöä eri välittäjiltä, koska niitä yleisiä näyttöjä ei ole. Kumpikin välittäjä sanoi, että siellä voi käydä itse katsomassa. No kävin toisessa mutta vähän orpoa se on pihassa kuikuilla ja ei ole ketään keneltä kysyä lisätietoja, kurkkia ikkunoista sisään. Toiseen en vaivautunut menemään eikä välittäjä vaivautunut edes perään soittelemaan, että kävitkö katsomassa ja kiinnostiko. 

Nykyisin pidetään näyttöjä eniten sopimuksen mukaan eli ei yleisiä näyttöjä. Kun myin hiljattain omaa asuntoa ei, en halunnut yleisiä näyttöjä, ja välittäjä kertoikin, että niitä on nykyisin vähän. Kun näyttö järjestetään vain sopimuksen mukaan, se karsii sellaisia kävijöitä, joilla ei ole aikomustakaan ostaa mitään. Näytöstä sopiminen välittäjän kanssa edellyttää sen verran vaivannäköä, että pelkästä uteliaisuudesta ei yleensä viitsitä vaivautua ottamaan välittäjän yhteyttä. Sain oman asuntoni hiljattain myytyä hyvällä hinnalla. Myynti kesti noin kolme kuukautta. Kaikki paikalla käyneet olivat todellisia ostajia, mutta osalla pankki eli riittävän rahamäärän saaminen nousi esteeksi.

Vierailija
22/31 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tulikin hyvä huomio. Nuoret katsovat kaiken netistä, mutta moni vanhempi ei käytä nettiä lainkaan, vaan lukee paperilehdestä ilmoituksia ja soittaa lankapuhelimella välittäjälle. Nämä ihmiset ovat usein niitä, joilla on asunnon hinta säästötilillä.

Lankapuhelimilla ei taida enää kukaan soitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla paikkaukunnalla asunnonvälittäjät ilmoittavat myytävistä asunnoista joka talouteen jaettavassa kaupunkilehdessä. Näköjään laittavat joka viikko uudet kohteet lehteen.

Vierailija
24/31 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittäjistä on tullut laiskoja. Vetoavat vain nyt siihen mitä media rummuttaa, että asuntokauppa ei käy.

Mulla asunto myynnissä ollut reilu 2 kk, välittäjä on pitänyt yhden yleisen näytön, senkin vasta kun pyysin. Ei sitä asuntokauppaa niin tehdä. Olen myynyt ja ostanut asuntoja aiemminkin.

Lehdissä ei ilmoitella ollenkaan, netissä vaan. On paljon ihmisiä, joilla ei ole oikeasti nettiä, huomasin sen taloyhtiön kokouksessa yllätyksekseni. Odottelen vain, että sopimus loppuu ja koitan myydä itse.

Olen myös katsonut mökkiä, johon haluaisin tämän asunnon myytirahat käyttää. Kahteen mökkiin pyysin henkilökohtaista näyttöä eri välittäjiltä, koska niitä yleisiä näyttöjä ei ole. Kumpikin välittäjä sanoi, että siellä voi käydä itse katsomassa. No kävin toisessa mutta vähän orpoa se on pihassa kuikuilla ja ei ole ketään keneltä kysyä lisätietoja, kurkkia ikkunoista sisään. Toiseen en vaivautunut menemään eikä välittäjä vaivautunut edes perään soittelemaan, että kävitkö katsomassa ja kiinnostiko. 

Nykyisin pidetään näyttöjä eniten sopimuksen mukaan eli ei yleisiä näyttöjä. Kun myin hiljattain omaa asuntoa ei, en halunnut yleisiä näyttöjä, ja välittäjä kertoikin, että niitä on nykyisin vähän. Kun näyttö järjestetään vain sopimuksen mukaan, se karsii sellaisia kävijöitä, joilla ei ole aikomustakaan ostaa mitään. Näytöstä sopiminen välittäjän kanssa edellyttää sen verran vaivannäköä, että pelkästä uteliaisuudesta ei yleensä viitsitä vaivautua ottamaan välittäjän yhteyttä. Sain oman asuntoni hiljattain myytyä hyvällä hinnalla. Myynti kesti noin kolme kuukautta. Kaikki paikalla käyneet olivat todellisia ostajia, mutta osalla pankki eli riittävän rahamäärän saaminen nousi esteeksi.

Mua ei haittaa yhtään vaikka näytöllä kävisi jotkut vaan katselemassa uteliaisuuttaan. Mitä sitten. Tää jäi koronasta päälle ettei ole yleisnäyttöjä. Monilla on kynnys pyytää yksityisnäyttöjä ja kokemukseni mukaan välittäjää ei edes huvita lähteä näyttämään (mökkiä). Mulla kävi kolmet katsojat sillä yhdellä yleisnäytöllä. Vaikkei heistä kukaan tehnytkään tarjousta niin oli kiinnostuneita kuitenkin. Yleisnäyttö pitäis olla joka toinen viikko niin ois mahiksia tärpätä vähän enemmän. Ja ilmoituksia näytöstä lehteen.

Vierailija
25/31 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin asuntoni viime lokakuussa kuukaudessa. Välittäjä oli kokenut, tehokas ja annoin hänelle vapaat kädet pitää yleisiä- ja yksityisiä näyttöjä sen mukaan kuin kiinnostusta riitti.  Olin myös valmis tinkimään hinnasta ja joka sitten tapahtuikin, mutta jäin silti voitolle.  

Taloyhtiössämme oli samaan aikaan kylppärirempat, joten tarkistin  välittäjältä monen kertaan tajuavatko ostajat myös sen. Hintaa asunnolle tulee yli 20 000 euroa lisää. 

Olin joustava asunnon vapautumisen suhteen ja suostuin pakkaamaan kamani kuukaudessa. Oli ihanaa päästä asunnostani eroon ja hyvä, etten ehdottanut viikkoa ensin. Inhosi asua taloyhtiössä ja  vaikka se oli hiljainen, asuntoni siisti sekä hyvässä kunnossa, niin  ei mun paikka asua.

Vierailija
26/31 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut asunto myynnissä jo toistakymmentä vuotta.

Vierailija
27/31 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

havin kynttilä tehtaastako tehty asuntoja onko riihimäen ainoa

Vierailija
28/31 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan kauppa käy ainakin meidän alueella. Pitää olla nopea ostossa ja maksettava mitä pyydetään.

Vierailija
29/31 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin viime vuonna. Ensimmäiset ja ainoat katsojat ostivat pois pienen mietinnän jälkeen.

Hetken asuin vuokralla. Pian löytyi omistusasunto, jossa taisin niin ikään olla ensimmäinen kiinnostunut. Joku muukin tätä kuikuili mutta veti lyhyemmän korren.

Sittemmin totesin tämän elämäntilanteeseni kaikin puolin sopivaksi. Vain yläkerran tupakoitsija harmittaa, ehkä vähän myös hissin ja saunan puute.

Joskus onni potkii. Päätäni onkin jo potkittu tarpeeksi.

Vierailija
30/31 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taliyhtiö? Linnuille vai kynttilöitä?

😂

Varmaan linnuille, kun kolmiosta on kyse.

Vierailija
31/31 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoja pitää käydä katsomassa paljon, jotta saa kuvan mikä maksaa ja mitä kannattaa maksaa. Itse etsin puoli vuotta asuntoa ja kävin kymmenissä näytöissä (silloin niitä vielä järjestettiin). Tietysti ensin rajana sijainti, hissi, neliöt, hinta jne mutta kyllä vasta se asunnossa käynti ratkaisee sen tunnelman. Tänne kun tulin ostin heti samantien. Sanoin välittäjälle että otan tämän ja pyyntihinnalla - koska pyyntihinta oli sopiva.

Nyt ajattelin vaihtaa paikkakuntaa ja tästä saa välittäjän mukaan 50 t enemmän kuin maksoin 10 vuotta sitten. Mitään remppaa en ole tehnyt kun tämä oli juuri remontoitu.