Taliyhtiössäni on ollut hyväkuntoinen kolmio myynnissä jo pitkään, eikä mene kaupaksi
Hintakin kohtuullinen ja sijainti hyvä. Asuntokauppa jumittaa nyt.
Kommentit (31)
Taliyhtiö? Linnuille vai kynttilöitä?
Huoneistokeskuksen mukaan se on syksyyn mennessä myyty ennätyshintaa 😆🤣
Mites muuten taloyhtiön rahatilanne, asukkaat riitaisia keskenään, joku iso kallis remppa suunnitteilla suupuheena 5v JÄLKEEN josta tietävät vain asukkaat...
Ei ketään kiinnosta junttimaisen pikkukylän homeinen kolmio.
Eihän asunnot nyt oikein liiku. Kaveri yritti myydä viime talvena Helsingin kantakaupungin asuntoaan. Hinta oli "tasoon" nähden ihan paikallaan ja välittäjäkin luuli menevän samantein. Eipä mennyt. Samaan aikaan alkoi asuntokauppa jäähtyä ja veti myynnistä 3kk myöhemmin asuntonsa pois. Kyllähän joku Helsingin ydinkeskustan asunto aina menee, mutta hinnasta olisi pitänyt tinkiä kunnolla. Tai siis siitä hinnasta, jonka olisi vielä 2021 tai 2022 alkuvuodesta saanut heittämällä.
Toisella kaverilla kävi tuuri. Laittoi asuntonsa viime kesänä myyntin ja meni ensiesittelyssä. Uusi oli kiikarissa, mutta kauppa peruuntui hänestä riippumattomasta syystä ja joutuikin harmikseen menemään perheineen vuokralle etsimään uutta asuntoa. Ovat nyt hyvässä tilanteessa. Rahat on entisestä tilillä, asuntojen hinnat on laskeneet -10% ja tarjontaa on. Sanoi, että tavallaan kävi uskomaton tuuri. On aikaa nyt katsella, mihin tämä kääntyy ja lisäksi tosiaan kerrankin kävi tämä "myi kalliilla, ostaa halvalla" -ajoitus.
Meidän taloyhtiössä ollut hyväpohjainen ja hienosti remontoitu kaksio myynnissä yli vuoden. Hintaa laskettu jo reippaasti, mutta kukaan ei osta. Itse ostaisin, jos olisi rahaa, menis eka vuokralle ja sitten kun lapset lähtee, voisin muuttaa siihen.
Helsingin hyvämaineinen lähiö kyseessä ja talo erittäin hyvällä paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä ollut hyväpohjainen ja hienosti remontoitu kaksio myynnissä yli vuoden. Hintaa laskettu jo reippaasti, mutta kukaan ei osta. Itse ostaisin, jos olisi rahaa, menis eka vuokralle ja sitten kun lapset lähtee, voisin muuttaa siihen.
Markkinat on ihan jäässä. Nyt aletaan vaatia jopa 30% alennuksia, että kauppa käy.
Välittäjistä on tullut laiskoja. Vetoavat vain nyt siihen mitä media rummuttaa, että asuntokauppa ei käy.
Mulla asunto myynnissä ollut reilu 2 kk, välittäjä on pitänyt yhden yleisen näytön, senkin vasta kun pyysin. Ei sitä asuntokauppaa niin tehdä. Olen myynyt ja ostanut asuntoja aiemminkin.
Lehdissä ei ilmoitella ollenkaan, netissä vaan. On paljon ihmisiä, joilla ei ole oikeasti nettiä, huomasin sen taloyhtiön kokouksessa yllätyksekseni. Odottelen vain, että sopimus loppuu ja koitan myydä itse.
Olen myös katsonut mökkiä, johon haluaisin tämän asunnon myytirahat käyttää. Kahteen mökkiin pyysin henkilökohtaista näyttöä eri välittäjiltä, koska niitä yleisiä näyttöjä ei ole. Kumpikin välittäjä sanoi, että siellä voi käydä itse katsomassa. No kävin toisessa mutta vähän orpoa se on pihassa kuikuilla ja ei ole ketään keneltä kysyä lisätietoja, kurkkia ikkunoista sisään. Toiseen en vaivautunut menemään eikä välittäjä vaivautunut edes perään soittelemaan, että kävitkö katsomassa ja kiinnostiko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkinat on ihan jäässä. Nyt aletaan vaatia jopa 30% alennuksia, että kauppa käy.
Ei kannata niin paljon tiputtaa. Pistää ennemmin vuokralle muutamaksi vuodeksi ja odottelee hintojen nousua. Saa vähentää verotuksessa kokonaan korkokulutkin (jos sattuu olemaan lainaa vielä siitä asunnosta).
Korot ovat nousseet, ihmisten päivittäiset menot kasvaneet ja yleistä epävarmuutta on ilmassa.
Todella yllättävää, piti oikein haukkoa henkeä. Täällä on viereisessä (vanhassa) talossa ollut yksiö myynnissä vuoden päivät kohtuuhinnalla.
Tönö-Hönö Tiaisen taliyhtiö ;DDDDDDDDDDDDDDDDD ei oma, mutta vuokrattu ;DDDDDDDDD
Tuossa tulikin hyvä huomio. Nuoret katsovat kaiken netistä, mutta moni vanhempi ei käytä nettiä lainkaan, vaan lukee paperilehdestä ilmoituksia ja soittaa lankapuhelimella välittäjälle. Nämä ihmiset ovat usein niitä, joilla on asunnon hinta säästötilillä.
Oho, Sherlock!
Hyvä, että kerroit. Lähden heti ostoksille, tarvitsen 3h+k juuri mainitsemastasi taloyhtiöstä.