Onko joku teistä onnistunut metsämansikoiden kasvatuksessa?
Niiden maku on niin paljon parempi kuin tavallisten puutarhamansikoiden! Miten voisi onnistua? Paikka ei olisi mökki vaan oma iso piha, siis olisimme joko ajan paikalla - tai jos lomilla, niin joku läheinen ihminen kävisi silti hoitamassa.
Kommentit (6)
Helppojahan niitä on kasvattaa. Meidän pihassa niitä on luonnostaan ja leviävät innolla,ilman mitään hoitoa.
Rakensin pihalle ketomaisen alueen aurinkoiselle alueelle (kivikko, ohuesti multaa, alla juurimatt). Yhteen aukkopaikkaan istutin pari ahomansikkaa rönsyistä. Nyt mansikka on levinnyt rönsyistä joka puolelle aluetta. Mutta parjat on niin pieniä, ettei niitä litratolkulla tule. Lapsen maisteltavaksi kyllä.
Olen siirtänyt metsämansikan taimia ja rönsyjä paahteiselle pihalleni, nyt niitä on n 20m2. Hyvin menestyy ja tekee marjaa
Täytyy olla juu aurinkoinen, jopa paahteinen paikka. Meilläkin oli luonnostaam ja raivasin tilaa ympärille, hyvin on rönsyistä levinnyt.
Ei kokemusta, mutta vinkkinä myös, että mesimarjojakin voi itse kasvattaa. Ne on ihania, todella aromikkaita! Jos tilaa kasvattaa, niin itse laittaisin metsämansikoiden lisäksi myös näitä.