Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ajattelee, että 300 000 ihmistä on samanlaisia kuin yksi hänen tuntemansa?

Vierailija
02.07.2023 |

Voiko sellainen tehdä mitään työtäkään hyvin?

Työelämässä on varmasti satojatuhansia, jotka ovat olleet joskus työttömänä. Osa vain hetken, joku toinen vähän pitemmän aikaa ja pitkäaikaistyöttömiäkin työllistyy ajottain.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekava aloitus. Oletko siis itse pitkäaikaistyötön? Oletko kohdannut ennakkoluuloja?

Vierailija
2/3 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekava aloitus. Oletko siis itse pitkäaikaistyötön? Oletko kohdannut ennakkoluuloja?

Ei ole minusta sekava aloitus ollenkaan, enkä ole ap. Ymmärrän ap.n ajatuksen kulkua. Itsekin ihmettelen välillä kuinka voi olla mahdollista että työelämässä on suuri joukko ihmisiä joiden äo on todella matala, miten ihmeessä pärjäävät? Hyvin tulee ilmi palstalla nimittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihan selkeä. Jos ei ymmärrä, ei ole pätevä töihin. Myös se, että ajattelee minun olevan pitkäaikaistyötön parin lauseen perusteella ei anna kovin älykästä kuvaa. No minulla on 8-16 päivätyö ja sivutyö, joka on harrastus mutta josta saa myös palkkion tuloksen mukaan. 

Rautalangasta jos oli sinulle liian vaikeaa: Miksi niputetaan yli 300 000 työtöntä kaikki samaan ryhmään, kun se on kaikista ryhmistä varmasti vähiten homogeeninen? 

Myös sitä ihmettelen, miten joku voi tuntea juoppoja työhaluttomia kymmeniä. Se on mahdollista vain jos on itse juoppo, sillä silloin liikkuu sellaisissa piireissä.