Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7-vuotias lapsi tippui ruotsinlaivalta itämereen, äiti hyppäsi perässä.

Vierailija
29.06.2023 |

Tuskin säilyvät hengissä, veden virtaus on valtava. :(

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e91f07ef-d087-4b87-8874-73acb24f6dbb

Kommentit (1385)

Vierailija
841/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rea Tallgrenin Instajulkaisu on aika irvokas ja kertoo hyvin, että asioihin ei kannata ottaa kantaa kun niistä ei kaikkea tiedä:

"Itämereen laivasta pudonnut pieni lapsi ja perässä apuun hypännyt äiti saivat itkemään. Kaikista absurdein juttu tässä vanhemmuudessa on ajatus siitä, että muille ihmisille tämäkin pieni tässä on" vain jonkun lapsi". Minulle hän on kaikki, koko maailma. Niin varmasti oli tuo veteen pudonnut lapsikin äidilleen. Vilpitön osanottoni menehtyneen äidin ja hänen lapsensa omaisille."

Vierailija
842/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin tehnyt saman. Kuolema on parempi kuin loppuelämä ilman lasta

Ai olisit heittänyt lapsen ensin mereen ja sitten itseäsi.. huhhuh aikamoisia ihmisiä täällä on..

Minua aina ihmetyttää mitä joku sää tällaisesta kommentoinnista? 

Tämänkin kommentin kirjottaja varmasti huomasi, että hänen lainaamansa kommentti on kirjoitettu siinä vaiheessa kun kukaan ei tiennyt asiasta muuta kuin, että lapsi on tippunut mereen ja äiti hypännyt perässä. Silti joku katsoo, että nyt kun tullut paljon lisää tietoa, on hyvä alkaa pätemään parin päivän takaisille kommenteille.

Ei pidä olla tyhmä! Huvittaa oikein että ennen virallista tietoa hehkutaan kuinka sankari äiti oli ja kun virallinen tieto tulee niin ei myönnetä omia virheitä kommenteissa:D Voi jeesus!

Tuolla logiikalla sinunkaan ei pitäisi kommentoida yhtään mitään, koska virallinen tutkinta ei ole vielä päättynyt.

Tietenkin asioista keskustellaan aina sen hetkisen tiedon valossa ja silloin ainoa virallinen tieto oli, että lapsi oli pudonnut mereen ja äiti hypännyt perään. 

Ei pidäkään julistaa ketään sankariksi ennenkuin asia on varmistettu. Huvittaa tällainen sinisilmäisyys että ensin hehkuttaa sädekehä ympärillä että äiti on vuoden sankari ilman että tapaus on selvä! Sitten tulee kylmä totuus eteen ja ei yhtään hävetä omat kommentit.

Tämä ketju on ollut täynnä spekulaatioita suuntaan jos toiseenkin, ei mitään sankariäidiksi julistamista. Tuo lällättelysi kertoo vain, että jälkiviisastelu on ainoa viisauden laji mihin sinä kykenet.

Ketjun alkuosa on täynnä sankariäidiksi julistamista ennenkuin tapausta on edes kunnolla päästy tutkimaan viranomaisten kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin tehnyt saman. Kuolema on parempi kuin loppuelämä ilman lasta

Ai olisit heittänyt lapsen ensin mereen ja sitten itseäsi.. huhhuh aikamoisia ihmisiä täällä on..

Minua aina ihmetyttää mitä joku sää tällaisesta kommentoinnista? 

Tämänkin kommentin kirjottaja varmasti huomasi, että hänen lainaamansa kommentti on kirjoitettu siinä vaiheessa kun kukaan ei tiennyt asiasta muuta kuin, että lapsi on tippunut mereen ja äiti hypännyt perässä. Silti joku katsoo, että nyt kun tullut paljon lisää tietoa, on hyvä alkaa pätemään parin päivän takaisille kommenteille.

Ei pidä olla tyhmä! Huvittaa oikein että ennen virallista tietoa hehkutaan kuinka sankari äiti oli ja kun virallinen tieto tulee niin ei myönnetä omia virheitä kommenteissa:D Voi jeesus!

Tuolla logiikalla sinunkaan ei pitäisi kommentoida yhtään mitään, koska virallinen tutkinta ei ole vielä päättynyt.

Tietenkin asioista keskustellaan aina sen hetkisen tiedon valossa ja silloin ainoa virallinen tieto oli, että lapsi oli pudonnut mereen ja äiti hypännyt perään. 

Ei pidäkään julistaa ketään sankariksi ennenkuin asia on varmistettu. Huvittaa tällainen sinisilmäisyys että ensin hehkuttaa sädekehä ympärillä että äiti on vuoden sankari ilman että tapaus on selvä! Sitten tulee kylmä totuus eteen ja ei yhtään hävetä omat kommentit.

Tämä ketju on ollut täynnä spekulaatioita suuntaan jos toiseenkin, ei mitään sankariäidiksi julistamista. Tuo lällättelysi kertoo vain, että jälkiviisastelu on ainoa viisauden laji mihin sinä kykenet.

Kyllähän täällä oltiin leipomassa tosta äidistä pyhimystä ennen kuin selvisi että se olikin hän itse joka dumppasi lapsensa mereen kuin roskapussin.

Vierailija
844/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leijonaemo ei jätä poikastaan. Sankariäiti kerrassaan.

Näin äidit tekevät. Tuokaan ei edes vilkaissut sivuille, tuleeko juna (ja jääkö itse alle), vaan vain ryntäsi lapsen perään.

https://www.dailymotion.com/video/x267u2e

"Leijonaemo ei jätä poikastaan." "Sankariäiti." "Näin äidit tekevät."

Niin, näin äidit myös tappavat lapsiaan. Ottakaa ne sankarin viitat harteiltanne, panitte paljaalla ja puskitte muksun ulos, kuten miljardit muut tässä maailmassa, ei se teistä mitään pyhimyksiä tee.

Vierailija
845/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rea Tallgrenin Instajulkaisu on aika irvokas ja kertoo hyvin, että asioihin ei kannata ottaa kantaa kun niistä ei kaikkea tiedä:

"Itämereen laivasta pudonnut pieni lapsi ja perässä apuun hypännyt äiti saivat itkemään. Kaikista absurdein juttu tässä vanhemmuudessa on ajatus siitä, että muille ihmisille tämäkin pieni tässä on" vain jonkun lapsi". Minulle hän on kaikki, koko maailma. Niin varmasti oli tuo veteen pudonnut lapsikin äidilleen. Vilpitön osanottoni menehtyneen äidin ja hänen lapsensa omaisille."

Nyt on käytetty google kääntäjää oikein viimeisen päälle..

Vierailija
846/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Touko Puuppanen kirjoitti:

Miten lapsi voi tippua ruotsinlaivalta? Kuka paloitteli lapsen ennen tippumista? Vai olisko sittenkin pudonnut?

äiti viskasi pojan mereen ja meni ite perässä hautaan. Perh..emurh...a

Kuinka hullu pitää olla että oikeasti kykenee heittämään oman lapsensa mereen. Tai ylipäätään ketään.

Onhan näitä karmeita tapauksia meilläkin, en kuitenkaan vielä ole menettänyt toivoa koko ihmiskuntaan.

Jäin toki miettimään kun katsoin tänne linkitetyn videon, että nostettiinko siinä lapsi vai paljasteaanko meille huomenna että se olikin hylkeen poikanen.

Vierailija
847/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka se lapsi vanhemmilleen rakas onkin niin meille muille se on vain ihminen muiden joukossa

Vierailija
848/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli tähän ketjuun risteilyjen mainos. Yrittääkö se kertoa jotain?

Vierailija
849/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei. Tappajaäiti kerrassaan.

Vierailija
850/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ny pitää pystyttää vähintään patsas tälle puolalaiselle leijonaemolle! Aloitetaan kansalaiskeräys!

Vierailija
851/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tulin risteilyltä, siellä keikkui pikkulikka tuolilla kaiteesta pidellen varpaillaan että paremmin näki kaiteen yli merelle.

Äitinsä piteli kyllä mekon selkämyksestä kiinni toisella kädellä, toisessa kädessä kaljatuoppi.

Tiedä sitten kummasta olisi ensin otteensa irrottanut...

Tuo on kyllä hyvin oivallettu, että jos risteilyllä otat oluen, olet valmis pudottamaan lapsesi kuolemaan ennen kuin irrotat otteesi oluesta.

Tampio.

Heippa tampio

Kaipa ymmärrät että alkoholia nauttinut reagoi hitaammin kuin täysin selvinpäin oleva.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia tai ainakin tajuat pysyä poissa laivalta ja muista vaarallisista paikoista niiden kanssa.

Vierailija
852/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu minkä tempun tämä äiti teki pienelle lapselleen. Viaton ihmisen alku menetti henkensä aivan turhaan. Kyseessä  m u r h a!

Vierailija
853/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Touko Puuppanen kirjoitti:

Miten lapsi voi tippua ruotsinlaivalta? Kuka paloitteli lapsen ennen tippumista? Vai olisko sittenkin pudonnut?

äiti viskasi pojan mereen ja meni ite perässä hautaan. Perh..emurh...a

Kuinka hullu pitää olla että oikeasti kykenee heittämään oman lapsensa mereen. Tai ylipäätään ketään.

Onhan näitä karmeita tapauksia meilläkin, en kuitenkaan vielä ole menettänyt toivoa koko ihmiskuntaan.

Jäin toki miettimään kun katsoin tänne linkitetyn videon, että nostettiinko siinä lapsi vai paljasteaanko meille huomenna että se olikin hylkeen poikanen.

Voiko joku linkittää videon uudelleen?

Vierailija
854/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eka, joka spekuloi perhesurmaa. Ette tykänneet. Tuntui vain niin uskomattomalta, että joku putoaisi noin vain. Toimittajat vetivät otsikot hyvinvoivien keskiluokkaisten näkökulmasta: varmasti äiti hyppäsi pelastamaan, muuta selitystä eivoi olla.

Rauha kummankin sielulle.

Vierailija
855/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin todennäköisesti hypännyt tuossa tilanteessa. Olisin yrittänyt pelastaa lapsen. Mulla olisi ollut etuna UImaritausta ja hengenpelastuskoulutus.

Vierailija
856/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin todennäköisesti hypännyt tuossa tilanteessa. Olisin yrittänyt pelastaa lapsen. Mulla olisi ollut etuna UImaritausta ja hengenpelastuskoulutus.

Pelastaa lapsen, jonka olet murhaamassa? What? Eikö kannattais olla vaan viskomatta lasta alunperin mereen?

Vierailija
857/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eka, joka spekuloi perhesurmaa. Ette tykänneet. Tuntui vain niin uskomattomalta, että joku putoaisi noin vain. Toimittajat vetivät otsikot hyvinvoivien keskiluokkaisten näkökulmasta: varmasti äiti hyppäsi pelastamaan, muuta selitystä eivoi olla.

Rauha kummankin sielulle.

Saat papukaijamerkin siitä että epäilet ensiksi pahinta ihmisistä.

Vierailija
858/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän veden. Se on betonia jos tulee kovaa ylhäältä. Sun on pakko saada sukellusasento ja kädet oikein rikkomaan veden. Silloinkin sattuu.

Vierailija
859/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään että ison laivan imussa ei  mikään koulutus auta, ehkä lentäjän taidoista voisi olla jotain hyötyä Täysissä varusteissa voisi onnistua lentämään pois imusta. 

Vierailija
860/1385 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medialla on tässä myös iso vastuu ja tiedottajilla. Tämä on hyvä muistutus, miten vahvassa pyhä äiti- myytti oikein on. Jopa toimittajat vääristelee asioita, kuten is, joka oli kääntänyt uutisen väärin.