Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kenellä on kokemusta adoptiosta, voiko adoptiolapsi tuntua yhtä omalta kuin biologinen lapsi?

Vierailija
29.06.2023 |

Meillä on adoptioprosessi meneillään ja olen alkanut miettiä tätä todella paljon. Miltä adoptiolapsi tuntuu? Omalta? Yhtä omalta kuon biologinen lapsi? Toki tuntuu oudolta edes verrata biologista ja adoptoitua lasta, koska kaikki lapset on erilaisia alkuperästä riippumatta ja varmaan kaikilla lapsilla ja vanhemmilla on erilaiset suhteet toisiinsa.

Tietysti käsitän sen, että adoptoitu lapsi on juridisesti yhtä oma kuin biologinenkin. Mutta entä se tunnepuoli tässä asiassa?

Entä millä tavalla muilla on muodostunut se vanhemman ja lapsen välinen suhde?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Vierailija
2/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tuossa suhteessa mitään eroa sen suhtewn onko lapsi biologinen tai adoptoitu.

Vierailija
4/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juuri näitä asioita käsitellä adoptioneuvonnassa? Kuulostaa huolestuttavalta jos ei.

Vierailija
5/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö juuri näitä asioita käsitellä adoptioneuvonnassa? Kuulostaa huolestuttavalta jos ei.

Loputtomiin vatvotaan.

Koko adoptioneuvonta oli kyllä todella hyödytöntä lätinää. Oikeastaan mikään mistä siellä puhuttiin ei todellisuudessa koskettanut mitenkään.

Vierailija
6/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loputtomiin vatvotaan.

Koko adoptioneuvonta oli kyllä todella hyödytöntä lätinää. Oikeastaan mikään mistä siellä puhuttiin ei todellisuudessa koskettanut mitenkään.

Koin neuvonnan erittäin hyödyllisenä omassa prosessissamme vuosia sitten.

Vierailija
7/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi adoptoitu ja kaksi biologista lasta. Adoptoitu on esikoiseni, jokaista rakastan ihan yhtä paljon.

Vierailija
8/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa verrata, mutta vaikea minun on kuvitella, että ketään enempää rakastaisin kuin adoptoituja tyttöjäni.

Vierailija
9/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loputtomiin vatvotaan.

Minkä osan siitä?

Minulla on kaksi adoptiolasta eikä koko kuuden vuoden prosessista ollut mitään hyötyä. Päinvastoin oikeastaan, näki vain turhia mörköjä joka puolella.

Vierailija
10/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loputtomiin vatvotaan.

Minulla on kaksi adoptiolasta eikä koko kuuden vuoden prosessista ollut mitään hyötyä. Päinvastoin oikeastaan, näki vain turhia mörköjä joka puolella.

Minkä osan siitä? Ihan kaikki, sosiaalityöntekijät olivat kokeneita ammattilaisia. Adoptoin sn-lapsen.

Vierailija
11/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loputtomiin vatvotaan.

Minkä osan siitä? Ihan kaikki, sosiaalityöntekijät olivat kokeneita ammattilaisia. Adoptoin sn-lapsen.

Mikä siinä oli hyödyllistä? Tai edes liittyi todellisuuteen? Minulla on kaksi adoptiolasta enkä keksi yhtään mitään.

Vierailija
12/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptioneuvonnassa asioita käsitellään hyvin yleisellä tasolla ja moni asia on siellä edelleen tabu.

Itselläki oli monia adoptioon liittyviä pelkoja, mutta ne tunnuttiin ohittavan kaikki olankohautuksella.

Vierailija
13/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loputtomiin vatvotaan.

Mikä siinä oli hyödyllistä? Tai edes liittyi todellisuuteen? Minulla on kaksi adoptiolasta enkä keksi yhtään mitään.

Ikävää jos sinusta tuntui näin. Ihmiset, perheet ja tarpeet ovat erilaisia. Se, jos sinusta neuvonta tuntui turhalta, ei tarkoita sitä, että joku muu ei hyötyisi siitä.

Vierailija
14/14 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse adoptoinut mutta lapsuudenperheessäni minulla on adoptoitu pikkusisko.

Ihan samanlaiselta sisarukselta hän tuntuu kuin muutkin sisarukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän