Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko aikaa kun ei ollut kaukosäädintä?

Vierailija
27.06.2023 |

Piti raahautua sohvalta vääntelemään nappuloita. Tuonkohan takia 80-luvulla oli ihmiset vielä hoikempia?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en muista, en ole mikään vanhus :D

Vierailija
2/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun oli sellainen johdollinen kaukosäädin, se oli aika hassu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tvn ääressä ei syöty meillä ainakaan. Ruokailtiin keittiössä ruoka-aikaan ja iltapala ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
4/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mutta minulla on tällä hetkellä tv:n kaukosäädin rikki, niin voin samaistua.

Vierailija
5/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan, olin 80-luvulla lapsi ja muistan sen,kun piti raahautua kanava kääntämään ja tv laittamaan nappulasta auki ja kiinni :) muistan virityskuvan ja lumisateen ja tv-lupalapun telkkarin takana. Kuvan sävyäkin sai itse säädettyä :)

Vierailija
6/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kanaviakin oli kaksi.. lopulta tuli kolmonen. Ei ollut paljoa selailtavaa.

Vierailija
7/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kanaviakin oli kaksi.. lopulta tuli kolmonen. Ei ollut paljoa selailtavaa.

Sitäpä just. Telkkari auki ja ehkä kerran illassa kääntö toiselle kanavalle, viimeksi töllö kiinni. Ei paljon rasittanut.

Vierailija
8/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin viritellä semmoisesta teleskooppikepistä itselleni säädintä ja kyllä sillä sai tökättyä välillä niitä nappuloita, mutta oli aika vaivalloista.

Vierailija
9/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan myöskin kun telkkari temppuili, niin alkoi taas toimimaan kun vähän nyrkillä hakkasi.

Vierailija
10/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko aikaa, kun ei ollut Yle Areenaa, MTV Katsomoa, Ruutua eikä muita suoratoistopalveluja? Jos joku perheestä halusi katsoa toista ohjelmaa ja sinä itse toista, niin silloin jäi usein se oma lempiohjelma kokonaan katsomatta. Sama juttu, jos lempiohjelman aikaan sattui olemaan jotain muuta menoa. Eikä uusintoja läheskään aina tullut. Uusintoja tuli ehkä yksi, joskus maksimissaan kaksi, mutta kaikista ohjelmista ei sitä yhtäkään uusintaa.

Vierailija
11/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSIISAS! 80-luvulla oli kakeja! Muistan, että itsellä 1983 ostetussa videossa oli kake (infrapuna).

Vierailija
12/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko aikaa, kun ei ollut Yle Areenaa, MTV Katsomoa, Ruutua eikä muita suoratoistopalveluja? Jos joku perheestä halusi katsoa toista ohjelmaa ja sinä itse toista, niin silloin jäi usein se oma lempiohjelma kokonaan katsomatta. Sama juttu, jos lempiohjelman aikaan sattui olemaan jotain muuta menoa. Eikä uusintoja läheskään aina tullut. Uusintoja tuli ehkä yksi, joskus maksimissaan kaksi, mutta kaikista ohjelmista ei sitä yhtäkään uusintaa.

Niin, silloin se tarjonta riitti. Sitten luettiin lisäks vaan kirjoja ja lehtiä ja käytiin elokuvissa. Ei ollu internettiä.

Vierailija
13/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun oli sellainen johdollinen kaukosäädin, se oli aika hassu.

Muistan sen luksus fiiliksen, kun langallinen tuli.

Vierailija
14/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin. Mutta eipä ollut kanaviakaan. 😅

Vierailija
15/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken luulin että tämä on sen punapääfetissityypin ketju.

Vierailija
16/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TSIISAS! 80-luvulla oli kakeja! Muistan, että itsellä 1983 ostetussa videossa oli kake (infrapuna).

Meillä oli vähän köyhemmät videot ilman kakea.

Vierailija
17/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan toki. Eipä silloin ollut juurikaan kanavia, joilla surffailla.

Vierailija
18/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vähän köyhemmät videot ilman kakea.

Joo. Kalliit oli. Pari vuotta myöhemmin hankittiin toinen, halvempi. Siinä oli langallinen kake, jota ei käytetty.

Vierailija
19/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Silloin minua käytettiin kaukosäätimenä. Juoksutettiin kääntämään kanavaa ykköseltä kakkoselle, lisäämään ääntä, säätämään kanavaa jos meni lumisateeksi.

Vierailija
20/35 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan. Silloin minua käytettiin kaukosäätimenä. Juoksutettiin kääntämään kanavaa ykköseltä kakkoselle, lisäämään ääntä, säätämään kanavaa jos meni lumisateeksi.

Ai tosiaan, muistan minäkin tän kun minuakin juoksutettiin ja siitä tuli riitaakin joskus kun ärsytti se tahallaan hyppyyttäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän