Odotetaanko kummilta rahaa?
Siis käytännössä, ei periaatteessa.
Minua on pyydetty kummiksi.
En kuitenkaan ole mielissäni kun seuraan nykymeininkiä, jossa lapsiperheet rahastavat kaikkia. Mummin ja papan on annettava rahaa jotta saavat nähdä lapsenlapsia, jatkuvasti on juhlia joissa odotellaan rahalahjoja joilla hankittaisiin pleikkari tai mopoauto.
Lapsen vanhemmat ovat kyllä tavallisia ja mukavia ihmisiä, mutta niin ovat muutkin rahastajat...
Kommentit (62)
Kaikki odottaa nykyisin kaikilta rahaa. Jopa jotku vati päät ehdotti tällä palstalla että hääpaikan ovella kerätään häävierailta sisäänpääsymaksu.
Miten Suomessa hoidetaan nykyisin roskien edelleenkäsittely?
Mitä mieltä olet Suomessa myytävien vaatteiden laadukkuudesta?
Itse toivon lapseni kummeilta vain yhteistä aikaa lapsen kanssa. Se miten haluavat sen toteuttaa, on kummien itse päätettävissä. Meillä kummit on valittu sitä varten, että lapsella olisi turvallisia luotettavia aikuisia elämässään mahdollisimman paljon.
Mitä mieltä olet nykyajan posliini- ja lasiteollisuudesta? Ovatko tuotteet yhtä laadukkaita kuin 10-20 vuotta sitten?
Mistä löytää enää laadukkaita petivaatteita?
Miksi kukaan ei halua vastata kysymyksiin?
Olisimme aina yhdessä. Paitsi silloin kun jommalla kummalla on omaa tekemistä tai menoa.
Olisikohan meillä intohimoinen suhde?
Mitenköhän sinä katselisit minua? Vai katselisitko? Kohtaisivatkohan katseemme arjen keskellä? Hymyilisimmekö vienosti toisillemme ajoittain? Uskaltaisitko kiukutella minulle ja purnata kaikki ärsyttävät asiat?
Mistäköhän minä löydän sinut uudelleen?
Miksi et katso minuun? Puhun sinulle. Kuunteletko sinä minua laisinkaan?
Näytät hermostuneelta. Onko kaikki hyvin?
Olet ollut hieman poissaoleva. Onko mielessäsi jotakin erityistä?
Et ole enää niin iloinen. Onko tapahtunut jotakin?
Minä en ainakaan odota lastemme kummeilta mitään. Jokainen saa olla semmoinen kummi kuin haluaa. Perheemme taloudellinen tilanne on hyvä, joten emme tarvi mitään ja juhliakin järjestämme harvoin, lähinnä lasten kavereille, kun olivat pienempiä. Joku kummi silti aina muistaa, hänellä varmasti hyvä taloudellinen tilanne ja muutenkin sen tyyppinen, että huomioi.