Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leskenä

Truudi
25.06.2023 |

Mikä siinä on, että kun selviää että olen leski, ihmiset väistyvät? Olen ollut jo 20 vuotta. Lapset aikuisia.

Sekä miehet että naiset pelästyvät ja puikkivat muualle. Pitääkö alkaa valehdella, että olen eronnut?

Lesken ympärille kehittyy jokin .... en osaa kertoa.
En ole synkkä, en voivottele kohtaloani, nauran ja olen iloinen, niinkuin muutkin ihmiset. 20 vuotta on pitkä aika.

Ajattelevatko ihmiset leskestä jotain erityistä? Enkä ole edes kunnon leski, vaan avoleski (ei eläkkeitä tms etuja).

Leskeys vain lyö jonkin stigman, jota ei saa häivyttää. En etsi uutta miestä, mutta tykkäisin jutella.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ihmisillä miehiä?

Taustallasi ei ole minulle mitään merkitystä. Ystäväni on leski, pari on eronnutta jne. 

N

Vierailija
2/9 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita vain miehiä. Juttelu- tai menoseuraa kaipaan, en etsi mitään sulhoa.

Toinen asia, joka on inhottavaa: naiset olettavat että metsästän heidän miehiään, jos satun kysymään vaikka tietä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ollut koskaan tuollaista ongelmaa. Uusi mieskin löytyi äkkiä.

Vierailija
4/9 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole etsinytkään uutta miestä. Lapsista huolehtiminen kävi todella työstä. Mistä löytyi tää uusi mies?

Nyt on jo aikaa, mutta harvoin tulee lähdettyä mihinkään ilman seuralaista.

Vierailija
5/9 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisleskiä on enemmän- pitäisi ottaa nuorempi mies, olisi balassi, niin ei jäisi pitkään leskeksi.

-Minä olen 5 v.  vaimoa nuorempi.

Vierailija
6/9 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Truude kirjoitti:

No mä en ole etsinytkään uutta miestä. Lapsista huolehtiminen kävi todella työstä. Mistä löytyi tää uusi mies?

Nyt on jo aikaa, mutta harvoin tulee lähdettyä mihinkään ilman seuralaista.

Netistä löytyi. Tunnen aika monta naisleskiä ja aika äkkiä ovat aina uudet miehet löytäneet.

Vierailija
7/9 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa missä ongelma, mutta sitä leskeyttä ei ehkä kannattaisi tuoda korostetusti esille. Jos joku kysyy parisuhdestatusta tai -historiaa, niin voit esimerkiksi sanoa kauan viimeisin suhteesi kesti ja millainen se oli. Sinun ei heti tarvitse rynnätä kertomaan miten se päättyi, koska harva eronnut pitää eksänsä kanssa tiivistä yhteyttä ja jos olet sitä ikäluokkaa jonka lapset ovat jo aikuisia niin ei ole pelkoa yhteydenpidosta lasten asioiden hoitamisessa.

Moni voi kavahtaa leskeyttä siksi, koska ajattelee sen aiheuttaneen sinulle jonkinlaisen trauman eikä osaa käsitellä sitä oikein.

Vierailija
8/9 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa missä ongelma, mutta sitä leskeyttä ei ehkä kannattaisi tuoda korostetusti esille. Jos joku kysyy parisuhdestatusta tai -historiaa, niin voit esimerkiksi sanoa kauan viimeisin suhteesi kesti ja millainen se oli. Sinun ei heti tarvitse rynnätä kertomaan miten se päättyi, koska harva eronnut pitää eksänsä kanssa tiivistä yhteyttä ja jos olet sitä ikäluokkaa jonka lapset ovat jo aikuisia niin ei ole pelkoa yhteydenpidosta lasten asioiden hoitamisessa.

Moni voi kavahtaa leskeyttä siksi, koska ajattelee sen aiheuttaneen sinulle jonkinlaisen trauman eikä osaa käsitellä sitä oikein.

Kyllä taidat puhua tosia. Ihmiset luulevat, että traumassa piehtaroidaan loppuikä. Ei saisi nauras eikä iloita mistään. Synkkänä pitäisi kulkea ja valittas kun ei ole miestä.

Jatkossa tosiaan pitää puhua edellisistä suhteista vaan, mainitsematta mitään leskeytymisiä. Mulle vaikeaa koska puhun aina totta enkä osaa puljata.

Mutta väärin se on, että vielä nykyisin leski saa kuoleman takia stigman, jota ei voi poistaa. Enhän minä ollut tekijä tässä, vaan kärsijä.

Vierailija
9/9 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin muuten tähän aiheeseen liittyen mielenkiintoisen ja osuvan musavideon. Löytyy juutuupista kun laittaa artistin nimen K Matron. Leskeyteen varmaankin liittyy monenlaisia mielikuvia ja oletuksiakin siitä, minkälainen ihminen "leski" on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan