Kissalta lähtee paljon karvaa
Mun kissalta on viimeaikoina lähtenyt runsaasti karvaa. Harjaan sitä melkeinpä päivittäin. Jos ihan hellästi (niin ettei satu) nykäisee vähän turkkia niin lähtee ihan tuppo sitä irtokarvaa. Mikä avuksi? Onko jotain ruokia jotka auttaisi? Joku lääke? Onko tää ihan normaalia? Eikö karvanlähdön pitäisi olla keväällä tai syksyllä eikä näin kesällä?
Kommentit (5)
Sama juttu meillä. Lyhytkarvainen maatiaiskissa ja kauhea karvanlähtö.
Kissan turkki pitäisi käydä läpi harjalla/kammalla päivittäin. Vaikka kissa itse hoitaisi hyvinkin, on siitä ihanaa saada myös tuntea ihollaankin tuo emännän tai isännän antama, hiukan rapsuttava lisäapu. Lisäksi yhdessäolo ihmisen kanssa on niin mukavaa. Kaikki kissat eivät ainakaan iän myötä yllä kunnolla pesemään hännän alta ja lonkista, joten siisteyssyistäkin kissa arvostaa saamaansa hoitoa.
Tämä on valitettavasti sisäkissojen ongelmia. Kosteampi ulkoilma pitäisi karvan kiinni ja turkin kunnossa. Kokemusta on.
Mulla on myös pitkäkarvainen kissa, maaliskuussa täytti 12 vuotta. Kyllä se on joka vuosi sama tuo "talviturkin lähtö". Saa harjata päivittäin ja karvaa on silti imuroitavaksi. Ei siihen mitään lääkettä tarvita, harjaat vaan jatkuvasti kyllä se loppuu. Kissa putsaa itseään ja sitten tulee niitä karvapalloja ulos. Itse ostan niitä kuivia nappuloita jotka auttavat kissaa sylkäsemään karvapallot ulos, siis niitä kissan syötäviä nappuloita. Kysy eläinruokakaupasta.