Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihastuminen aiheuttaa lähes "maanisen" tunteen?

Vierailija
23.06.2023 |

Olen hiljattain vahvasti ihastunut uuteen ihmiseen. Jutut on menneet heti alusta alkaen luontevasti yksiin ja meillä on ollut äärettömän mukavia yhteisiä hetkiä. Ihastuminen vaikuttaa omalla kohdallani syvenevän samoin kuin tunteet tätä ihanaa ihmistä kohtaan. Välillä olen aivan pakahtumaisillani onnesta, on ollut niin mahtavaa löytää ihminen, jonka kanssa intressit ja jutut kohtaa niin hyvin. Olo on huikean onnellinen ja "voimaantunut", tuntuu että jaksaa vaikka mitä ja on hyvä olla. Tunne on sillä tavalla voimakas, että yöunet on selvästi vähentyneet ja ruokahalu vähentynyt. Siitä on niin kauan, kun olet tällaisia tunteita kokenut, että en enää muista edes. :)

Olen saanut kaikki päivittäiset asiat hoidettua toki, eikä mikään edellä mainittu ole vaikuttanut sellaiseen. Mutta voiko vahva ihastumisen tunne aiheuttaa em. tuntemuksia? Olo on välillä "maanisen" onnellinen. Toki erotan, etten ole oikeasti ns. maaninen. En ole ehkä elämässäni koskaan kokenut vielä näin voimakasta tunnetta toista kohtaan, vaikka olen ehtinyt olla naimisissakin ja suhteita ollut muutenkin. Tässä vaan nyt tuntuu olevan jotakin erityisen vetovoimaista.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti muodostuu traumaside.

Mitä tarkoitat ja miksi näin kävisi?

Silloin kun ei ole vielä koskaan aiemmin kokenut yhtä voimakasta tunnetta ja toinen on kuin huumetta, silloin on usein kyse tästä.

Mikä tällaisessa tilanteessa aiheuttaa traumasiteen? 

Se että olet rakastunut persoonallisuushäiriöiseen ja se on yksipuolinen ihmissuhde.

Mistä sinä sen tiedät, että joku on rakastunut persoonallisuushäiriöiseen ja se on yksipuolinen suhde? :D 

Kaikki jotka ovat ihastumisen alkuhuumassa ovat siis tavanneet persoonallisuushäiriöisen ihmisen? Jos tunne on vain laimea ja sinne päin niin sitten kyse on "oikeasta rakkaudesta"?

Mistä sinä tiedät että joku ei one?

Vierailija
22/27 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä voi ihastua noin vahvasti. Mulla on ollut sekopäisiä ihastuksia ja olen ollut aivaan taivaassa, turhaan. Ei niistä ikinä kunnon suhdetta tullut kun se oma tunne on ollut liian voimakas eikä ole voinut mitenkään objektiivisesti tarkastella toista ja lopulta on huomattu, että eihän homma toimi yhtään. Perheen perustin mieheni kanssa, johon ihastuminen oli tasaisen varman voimakasta. Ei ollut täyttä sekoamista vaan sellaista rauhallista ja turvallista. Sellainen suhteemme onkin ollut. Toki intohimoa on ollut alusta asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan nyt (taas kerran ....), pohdiskelin joskus sitä, että miksi ne ns. "kaljaveikot" istuskelee linja-auto- ja rautatieasemilla? Onko se sitä lähdön tunnelmaa vai mitä?

Sittempä se mulle napsahti: kävin totanoin handelissa ja hikisenä avasin kaljan, kävelin ihan huvikseni rautatieaseman kautta, juna tuli just samaan aikaan: nainen tuli junasta, hyppäsi kaverinsa kaulaan "ihana nähdä sinua taas pitkästä aikaa" :)

Silloin muistin sen tunteen, kun exän kanssa nähtiiin, ne viimeiset juoksuaskeeleet kun toinen hyppää kaulaan! Eli ehkäpä ne kaljaveikot on joskus kokeneet sen saman tunteen ja muistelivat menneitä.....

Vierailija
24/27 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syvistä tunteista alkanut suhde kestänyt ja suhteelle muodostunut vakaa pohja sen myötä?

Vierailija
25/27 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on vaan jännä mies.

Fiksu nainen ei valitse koskaan väärin, eihän?

Vierailija
26/27 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mutta on myös tietty ilmiö, en muista nimeä, jossa ihminen ihastuu ihastumiseen. Silloin tilanne voi mennä överiksi.

Ihan perusjärjellä voi ajatella, että jos ei kunnolla tunne toista, paljon voi olla omassa päässä kehitettyä. Ei tarkoita, etteikö tutustuessa voisi tulla yhtä hyvin juttuun kuin alun huumassa kokee.

Muista myös että jotkut Auervaarat nimenomaan saavat aikaan tuollaista tunnetta. Eivät aina ole sarjahurmaajia, mutta myötäävät toista tai muuten ruokkivat tunnetta.

limerenssi taitaa olla tuo ilmiö, missä mennään sfääreihin. Kerran koettu, never again. Onneksi en kerennyt mitään kovin tyhmää tekemään kun olen pohjimmiltani suht järkevä ihminen kuitenkin. Mutta se järki yritti kyllä kovasti karata ja kaikki oli vain sitä rakkauden huumaa.

Vierailija
27/27 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on vaan jännä mies.

Onhan hänessä minulle jotain "jännää". Muuten vaikuttaa olevan hyvin tavallinen ja hyvätapainen mies, käy töissä ja harrastaa. Ei ole mikään "rosoinen" vilkkusilmä tms., ei katoile tai tee mitään muitakaan jännämiesten temppuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi