Kun lähdet juhlimaan juhannusta, muista ainakin nämä kolme asiaa
Juhannus tunnetaan paitsi hauskoista perinteistä, myös toisinaan murheellisista onnettomuusluvuista. Listasimme kolme tapaa, joilla pidät itsesi ja läheisesi turvassa koko yöttömän yön juhlan ajan.
Kommentit (11)
Siis hukkuminenhan on se perinne...??
Kun lähdet? En juhli ja olen kotona.
Suomalaisen kuuluu kuolla juhannuksena.
Muistetaan kaikki myös se tosiasia, että alkoholi on osallisena yli 80 prosentissa Suomen henkirikoksista.
Hukkumiset juhannuksena
https://suh.fi/viestinta/hukkumistilastot/hukkumiset-juhannuksena/
En lähde. En todellakaan lähde minnekkään suuhengittäjien festareille kuuntelemaan paskaa musiikkia.
Vitut. Fuck off.
Vierailija kirjoitti:
Siis hukkuminenhan on se perinne...??
"Suomessa on viimeisen kymmenen vuoden aikana (2013–2022) hukkunut juhannuksena (to-su) keskimäärin kuusi ihmistä."
Vierailija kirjoitti:
Kun lähdet? En juhli ja olen kotona.
En mäkään varsinaisesti juhli juhannusta ja olen kotona koirieni kanssa. Linkkasin silti tuon Ylen artikkelin tänne, jos se jotain juhannusjuhlijaa auttaisi.
Juon vähän olutta tässä ja menen illalla vielä nostamaan verkot merestä jos vaikka saisin ahvenia.
Onko suunnitelmissa juhannusjuhlat? Keskikesän riemullinen juhla on tilastojen mukaan valitettavasti myös yksi vuoden ”vaarallisimmista” juhlapyhistä. Katso videolta toimittaja Tesfaw Lappalaisen vinkit turvalliseen juhannuksen viettoon.
Avustajana videolla toimii Henri Illikainen. Kuvaus ja editointi: Jani Aarnio / Yle