Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisinkohan ottaa yhteyttä miehen ex-vaimoon?

Vierailija
22.06.2023 |

Tavallaan haluaisin lisätodisteita siitä että mies ei muutu eikä parane.
Uskon että eron syistä osan mies on jättänyt pois.
Ex on myös hakenut lähestymiskiellon miestä kohtaan, mies kyllä selittelee tämän syyt vääriksi, hän ei ole mitään tehnyt.
Miehen mukaan ex oli täydellinen, joten jos kohteli tätäkin huonosti, niin miten sitten minä, jossa miehen mukaan on niin paljon vikoja...
Mies ilmeisesti seuraa exän tekemisiä vieläkin, yli vuosikymmenen päästä, joten ehkä jotain tunteita on.

Haluaisin kai lisää syitä sille että pystyisin pysymään erossa.
Ehkä ei ole järkevää yrittää kysellä mitään ex-vaimolta, mutta koen että se voisi helpottaa tätä vaikeaa eroa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä vaan rohkeasti. Tuskin ex-rouva kenellekään pahaa tahtoo, vaan kertoo asiat niin kuin ne heillä meni.

Vierailija
2/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin lätkimään tuosta suhteesta vaikka en puhuisikaan miehen exän kanssa. Tuollainen exän seuraaminen vielä vuosien jälkeenkin on aika sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset lisätodisteita? Ei tuollainen mies muutu eikä parane. Eri suuntiin vaan. 

Vierailija
4/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aloitustekstissä tuli jo niin monta asiaa minkä takia itse eroaisin, en tarvitsisi ex-vaimolta enää lisäsyitä.

Vierailija
5/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan minäkin exien kuulumisia vielä 20 vuotta myöhemmin. Facebook, LinkedIn, Instagram, yritystiedotkin saa ilmaiseksi netistä. Nämä tekee muiden kuulumisten kurkkimisen helpoksi, eikä siihen tunteita tarvita, mutta koska yhteinen menneisyys. Tai yksi miehistä on kasvanut oikeasti pojasta mieheksi, tämä tekee näissä sen poikkeuksen.

Toiselle ihmiselle soittaminen ei välttämättä apua anna. Jos siellä on tällainen itsekeskeinen minä-olen-aina -oikeassa niin eihän se sitä omaa tarinaansa muuta, saattaa syyttää miestä vaikka oikeasti vika olisi hänen exässään. Yhden expuolison ex oli häntä lyönyt, enkä jäljistä voi uskoa että itselleen sellaisia edes voi aiheuttaa. Silti syyttä häntä. Sana sanaa vastaan, naisen kaverit syytti miestä, mutta todisteet puhukoot puolestaan ketä uskoo.

Vierailija
6/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kelpuuttanut jonkun paskan jännä miehen vai? taisi olla omea joten avoit haarasi heti ja päästit miehen ähkimään pimppiisi.

Vierailija
7/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex petti kaikin mahdollisin tavoin ja on hirveän katkera mulle. Aloitti suhteemme aikana suhteen toisen naisen kanssa, jonka kanssa alkoi yrittää vauvaa. Erosimme ja nämä meni heti kihloihin. Nyt on sekin suhde kuopattu pettämisestä johtuen ja uutta kierrossa. Kamnattaa kysyä exienkin kokemus. Harvassa on ne naiset, jotka tällaisesta pillastuu.

Vierailija
8/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sä olet ihmisen kanssa joka ei näe mitään vikoja itsessään?

Vierailija
9/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset valitsee aina vääränlaisia miehiä ja syy on status ja miehen ulkonäkö. Lähestymiskieltoo haetaan vain koska mies on väkivaltainen.  Mies hakkaa sinua varmana  jos jatkat sen panemista.

Vierailija
10/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä vaan rohkeasti. Tuskin ex-rouva kenellekään pahaa tahtoo, vaan kertoo asiat niin kuin ne heillä meni.

Miksi sinä ajattelet, että sen exän versio olisi totuus?

Mitä jos miehetkin alkais tekemään samaa ja tonkimaan teidän hsitoriaanne. Mitähän katkerien ex-miesten kerho saiskaan selville?

Vierailija
11/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa oma sydän, sillon sä näet totuuden oikeastaan kaikessa. Sulle ei voi valehdella. Se on oikeasti aika yksinkertaista, jos sä itse elät totuudessa niin sä kyllä huomaat jos joku sulle valehtelee tai peittelee asioita. 

Se on aika selvä asia että jokainen perustallaaja puoltaa aina omia näkemyksiään mitä on tapahtunut, joten se on oikeastaan ihan turha edes mennä kysymään mitään. Koska ihmisissähän ei ole koskaan itsessä mitään vikoja. Vika on aina muissa. 

Vierailija
12/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan ex oikeesti itsereflektoi mitään? Ainahan se vika on toisessa.

Soita sit exän exälle ja kysy mitä hän on mieltä heidän päättyneestä suhteestaan.

Vierailija
13/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa ota. Et voi tietää, mikä hänellä on tilanne. Voit esimerkiksi triggeröidä traumoja. Tai sitten hän onkin vielä tekemisissä miehesi kanssa (jos mies on vaikka valehdellut kaikesta häneen liittyvästä) ja hän voi välittää kertomasi miehellesi. Tai ihan mitä tahansa tuolta väliltä. On häviävän pieni mahdollisuus, että eksä haluaisi kuulla sinusta mitään.

Et sinä tarvitse eksää vahvistamaan ajatuksiasi ja helpottamaan eropäätöstäsi. Oikeasti haluaisit hänestä vain ymmärtävää jutteluseuraa. Sen voit hankkia muualtakin, esim. terapiasta.

Lähde suhteesta ja jätä se eksä rauhaan!

Vierailija
14/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä ajattelet, että sen exän versio olisi totuus?

Mitä jos miehetkin alkais tekemään samaa ja tonkimaan teidän hsitoriaanne. Mitähän katkerien ex-miesten kerho saiskaan selville?

Mä tein sen mitä ap vielä harkitsee. Oli jännä puhelu, ex-vaimo käytti jopa ihan samoja sanoja kuin minäkin tilanteestamme. Olisin eronnut toki muutenkin, mutta tuo jutustelu toi minulle vain varmuuden, että olin oikeassa ja ero oli ainoa oikea ratkaisu. Ei se puhelu meistä ystäviä tehnyt, mutta jonkinlaisen rauhan siitä sain.

Vierailija
15/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Naiset valitsee aina vääränlaisia miehiä ja syy on status ja miehen ulkonäkö. Lähestymiskieltoo haetaan vain koska mies on väkivaltainen.  Mies hakkaa sinua varmana  jos jatkat sen panemista.

Statusta tai ulkonäköä miehellä ei ole. On työtön, ja tuskin tilanne enää muuttuu. Eikä se ulkonäkökään yli viisikymppisellä parane.

Mies on tosiaan pahoinpidellyt minua, ja vielä useammin henkisesti lytännyt ja solvannut.

Tavallaan haluaisin tietäå oliko se suhde "täydellisen" exänkin kanssa sitä samaa, ja mitkä oikeasti olivat sen lähestymiskiellon syyt. Itsekin epäilen että siihen liityy väkivaltaa vaikka mies ei sitä myönnä.

Tämä on niin vaikeaa kuitenkin, kun enhän minäkään täydellinen ole, se on myönnettävä, ja ajoittain meillä oli hauskaa ja hyväkin olla.

Ps. En muuten pane, kun mies ei halua minua, nimitteli jos ehdotin seksiä jossa itsekin saisin jotain. Siitä on kai vuosi jo, kun onnistui panemaan.

Mutta minähän olenkin läski. Tottahan se on, että jonkin verran on ylipainoa.

Vierailija
16/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oman exän silloinen puoliso soitti ja kyseli minkälainen mies ollut. Arvasin heti mistä tuulee ja kehuin miehen maasta taivaisiin ja sanoin että ottaisin heti takaisin. Epäili uskottomuutta ja kaipasi juuri lisätietoja todistellakseen miehelle miten on pettänyt. No, totuushan meidän suhteen päättymiseen oli, että minä halusin palavasti lapsia, ihan helvetillinen vauvakuume ja mies ei, seksi oli hyvää ja suhde toimi muutenkin hyvin. No, ei mennyt kauaa kun miehen facebookissa vaihtui tila, kysyi että pettikö niin ensimmäinen kysymys oli että soittiko sullekin. Sanoi ettei ollut pettänyt ja hänen muillekin exilleenvoli soviteltu. Ilmeisesti naamakirja selätti läpi ja kokeiltu onnea. Totesi vaan loppuunsa olleen hyvä että pääsi eroon, kuulema tuulella käyvä ja siltä kuulosti. Ketään miestä en tunne tai kuullut että olisi exänsä miehiä soitellut läpi. Naisissa useampia.

Vierailija
17/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette jo eronneet, joten sun ei tarvitse enää olla lojaali tai pyytää miehen lupaa mihinkään. Jos uskot että sinua auttaa puhua edeltäjä-exän kanssa, tee se ihmeessä. Teillä on todennäköisesti hyvin samanlainen kokemus miehestä. Olet ilmeisesti siinä vaiheessa eroa, missä vielä ajatukset pyörii eksässä ja teidän yhteisessä ajassa, ja kaipaat käydä sitä läpi ystävien kanssa. Salli se vielä hetken itsellesi, ja sitten suuntaa tietoisesti ajatukset muualle. 

Onnittelut että olet uskaltanut jättää huonon suhteen, ap!

Vierailija
18/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mennyt tärkeämpää kuin yhteinen tuleva?

Vierailija
19/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos exän nyxä näin 10 vuoden jälkeen ottaisi yhteyttä, niin toteaisin, että ei kiinnosta hänen tilanteensa. Minulla on oma elämäni, hänen elämänsä ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
20/24 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mennyt tärkeämpää kuin yhteinen tuleva?

Senhän kanssa tässä kamppailen, että voiko tuleva muuttua paremmaksi.

Jos mies on hakannut ja solvannut jo nuorena sitä täydellistä naista, niin eiköhän ole selvää ettei siitä muutu.

Ja silloin oli miehellä elämä vielä muutenkin mallillaan, töitä oli jne.

Jos ei hänen vuokseen muuttunut, niin miksipä minun, joka olen viallinen.

En ole varma ansaitsenko mitään parempaakaan, tätähän elämäni on ollut muissakin suhteissa, ja jo lapsuudenperheessä oli väkivaltaa.

Tässä suhteessa on ajoittain ollut parempaa kuin missään suhteessa ennen tätä, mutta en koe ansaitsevani niitä huonoja hetkiäkään.

En vain tiedä osaanko pysyä tarpeeksi vahvana, olen palannut jo monta kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä