Apua kaivataan liittyen imetykseen..
tai paremminkin maidon lypsämiseen..
Mulla vauva reilu 4kk ja hyvin maito riittänyt ja oikein " suihkutissit" kysessä. Mutta kun yritän lypsää pumpulla niin ei heru kuin 20ml..antakaa vinkkejä maidon herumiseen... Kiitos etukäteen!!
Kommentit (2)
Mulla on ihan sama juttu että imettäessä maito suorastaan suihkuaa mutta pumpatessa tuntuu ettei siellä ole yhtään mitään...
kannattaa kokeilla tällaisia juttuja:
- Jos on mahdollista pumpata vauvan läheisyydessä niin ota vauva viereen ja katsele häntä. Ihme kyllä, vauvan kuva tai vauvan ajattelu ajaa melkein saman asian!
- Kokeile lämmittää rintoja vähän vaikka kaurapussilla ennen pumppaamista. Kevyt hierontakin voi auttaa.
- Yritä saada asentosi ja tilanne niin rennoksi ja mukavaksi kuin mahdollista.
- Kannattaa kokeilla juoda kupillinen hyvin haudutettua piparminttuteetä ennen pumppaamista. Se edesauttaa maidon herumista.
- Kokeile molempia rintoja vuorotellen, siis siten että jos oikeasta ei tule mitään niin siirry vasempaan jne vaihdellen kunnes jommalta kummalta puolelta " tärppää" .
Eli vaikka muuten maito riittäisi yli oman tarpeen, niin pumpulla ei välttämättä saa mitään irti. Parasta olisi lypsää samalla kun imettää toisesta, mutta se ei kaikilla pumpuilla onnistu. Toinen vaihtoehto on lypsää heti imetysen jälkeen " jämät" . Monilla siis vain vauvan imu saa rinnat herumaan, ja jos sitä ei pääse käyttämään hyväksi, niin ei irtoa mitään... Kannattaa kuitenkin kokeilla lypsyä myös siten, että ensin lämmittää rintoja mahdollisimman kuumalla vedellä/saunomalla tms. Lisäksi voi käsillä puristaa samaan tahtiin pumpun kanssa tuosta rinnan päältä, siis tavallaan painaa maitoja tulemaan.
Itse lypsän luovutukseen ja tuo imetyksen kanssa yhtä aikaa lypsäminen on mulla se keino, jolla saan nopsaan ja helposti pullon täyteen. Muuten menee aikaa ja hermoja, vaikka siis suihkutissi olenkin vauvalle!