Alkuraskaus ja huonovointisuus
Alipainoa on, miten saan itseni syömään ilman että tulee huono olo? Jos syön liikaa niin tulee nopeasti huono olo ja saa ravata vessassa. Syöminen on ongelma. Välillä ei tee mieli syödä.
Kommentit (5)
Syö raikasta ja kevyttä ruokaa usein pieniä annoksia.
Syö vähän mutta usein. Näin ei ehdi tulla huonoa oloa. Älä myöskään juo kerralla paljon. Minulla ainakin lensi laatta joka kerta jos join esim ison kupin teetä. Pidä huoli ettei sinulla ole raudanpuute, sillä se lisää huonovointisuutta. Eli ota käyttöön vaikka monivitamiinivalmiste jossa on rautaa.
Minulla ei raskaus jatkunut, eli en tiedä miten pitkään ja pahana tuo huonovointisuus olisi ollut mukana, mutta ymmärrän tunteen, mulla meni välillä useampia päiviä, kun en saanut alas mitään muuta kun vettä.
Koetin vaan syödä jotain, mikä maistui. Käytännössä tämä oli lähinnä kirsikkatomaatteja, suolakurkkua, tucin suolakeksejä ja paprikaa. Painoindeksi oli tuolloin 17 paikkeilla muutenkin, joten syömättömyys ei ollut hirveän toivottu tilanne. Vaan kun ei mene alas, niin silloin ei mene. Itselleni kaikki makea (poislukien tomaatin ja paprikan makeus, jota siedin) oli kaikista pahin huonon olon ja kuvotuksen aiheuttaja. Ei käynyt pienessä mielessäkään edes koettaa esim. suklaata.
Tsemppiä. Mulla sama menossa nyt. Syö kevyitä aterioita usein. Raikkaassa ilmassa syöminen helpompaa kun tunkkaisessa, kun kaikki "haisee". Helpompaa jos kumppani laittaa lämpimät ruoat ettei itse joudu haistelemaan sitä ruoan käryä.
Muista myös levätä, uupumus saattaa pahentaa öklötystä. Jos tulee mielihalu, tartu siihen ja nauti. Älä stressaa jos tulee huonoja päiviä syömisen kanssa. Pahin menee yleensä ohi noin viikolla 12 ja silloin ruokahalu monella palaa kunnolla.
Kaverilla ei raskaankaan paino noussut kun 5kg vaikka hän on hoikka. Ne 5kg jäi synnärille. Mul on tullut 10 kg molemmilla aikaisemmilla kerroilla joskus keski-ja loppuraskauden aikana kuin itsestään. Suht hoikka olen myös. Silti viimeiset 3 kg oli tiukassa saada pois, meni pitkään mutta siitäkään ei ressiä kannata ottaa.
Voi ei, muistan tuon tunteen.
Mun neuvo on, että syö usein pieniä annoksia ja jotain helposti oksennettavaa. Itse söin vamiljajäätelöä, vanukkaita ja jogurttia.
Tsemppiä!