Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentäminen ja tarvittavat lipukkeet ja todistukset

Vierailija
21.06.2023 |

En ole koskaan ennen lentänyt ja olen lähdössä halpalentoyhtiön lennolle elokuun vaihteessa. Lento on maksettu ja check-in tehty netissä etukäteen onnistuneesti. Olen tulostanut tarkastuskortin meno- ja paluumatkalle. Tarkastuskortti on siis A4-paperi, jossa on ilmeisesti koneen lukema koodi sekä muut matkustustiedot.

Minulla tulee tietysti olemaan kännykkä mukana, mutta pidän fyysisten materiaalien käytöstä ja mietin sitä, että tulenko tarvitsemaan sähköisiä dokumentteja päästäkseni koneeseen vai riittääkö tuo fyysinen tarkastuskortti eli boarding pass englanniksi? Mitään erillistä lippua ei ole olemassa eikä lukemani perusteella tarvitsekaan, vaan maksun jälkeen merkityksellinen kuuluu olevan tuo tarkastuskortti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo paperi riittää ja on myös käytännössä parempi ja varmempi kuin kännykkä.

Vierailija
2/4 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtö on elokuussa, niin et ole vielä voinut tehdä lähtöselvitystä (check in), koska sen voi tehdä aikaisintaan 36 tuntia ennen lennon lähtöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimassa oleva passi. Schengen-alueella riittää henkilökortti (ei ajo-). Pohjoismaissa riittää ajokortti.

(Pelkällä passilla ja pankki-/luottokortilla pärjää jo aika hyvin. Jos kentällä on ajoissa niin saa uuden boardingpassin sillä passilla. Perillä voi ostaa vaatteet ja hygieniatuotteet sillä kortilla. Reissu on pelastettu!)

Vierailija
4/4 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtö on elokuussa, niin et ole vielä voinut tehdä lähtöselvitystä (check in), koska sen voi tehdä aikaisintaan 36 tuntia ennen lennon lähtöä.

Tein check-innin (Ryanair) kesäkuun alussa. Ostin liput toukokuussa muistaakseni tai huhtikuun lopussa ja tuolloin sain yhtiöltä ilmoituksen, että check-innin voi tehdä kesäkuun alusta lähtien lähtölennolle ja paluulennolle kesäkuun ensimmäisellä viikolla tai niitä aikoja ja molemmat on thety. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän