Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT lauantaina***

09.12.2006 |

Kalenterin 9.luukku:

JOULUYSTÄVÄ (Hanneli Huovi)

Joulu tarttuu käpälään,

joulu tarttuu tassuun,

joulu tarttuu siipisulkiin,

joulu tarttuu massuun.

Joulu tahtoo lämmittää,

silitellä selkää.

Joulu tahtoo kesyttää,

ethän enää pelkää.

Olen jouluystävä,

joulun laulunippu,

joulun pieni piirileikki,

jouluhymyn hippu.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä hyvä yö takana,iida se koisaa vieläkin vaikka me mölytään tässä samassa huoneessa :D viikolla ei kyllä nuku. tää mamma lähtee viihteelle tänään,tulee varmaa kauhee itku kun eroo näistä hetkeksi,on iidassakin ollu 3kk kiinni 24/7 ja nyt se menee mummolaan..

nyt kahvin keittoon ja sitä rataa,oikeen muhkeen hyvää vkonloppua kaikille mammoille ja vaaveille. =)

k.h.p ja iida 3kk +

Vierailija
2/12 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö kaikki vielä nukkumassa? Vai jouluostoksilla?

Meillä meni eilinen ja yö ihan ok vaikka sitä jännitinkin. Ukko könys joskus aamuyöstä pikkujouluista kotiin ja nukkuu vieläkin tuolla vällyjen alla. Toivottavasti oli hauskaa;)

Esikoinen on jo vähän terveempi, toivotaan ettei kuume nouse tänään.

VUOSI SITTEN tähän aikaan järkättiin just tupareita ja myhäiltiin josko meidän " rojekti" olis tuottanu tulosta, oli jotenkin niin varma olo. Me saatiin tietää asiasta just vähän ennen joulua kun testasin monta testiä kun en tahtonu taaskaan uskoa tulosta. Viiva siinä oli!! Oli kyllä aivan ihana joulufiilis, äitikin arvas jouluna kun jätin raakakalapuolen välistä ja join vaan vähän viiniä. Ja kuulemma oli semmone ilme. En tienny että mua niin tarkkaan seurattiin...;) Siinä oli sitte ilo ylimmillään jouluaattona kun äiti arvas oikein ja siskon perheellekin kerrottiin.

G PARAS JOULUMUISTOSI? Meillä taitaa tähän mennessä olla viime joulu kun vietettiin joulua uudessa kodissa ja meidän pikkukakkosuutinen tuli julki ja sai katsella esikoisen jouluriemua serkkujen kanssa;)

Papuna ja poitsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aamunavaus jälleen opemammalta :)

Meidän paikallaan pysyvästä vauvelista on yhtäkkiä tullut hurjan liikkuvainen kaveri! Äkkäs eilen, kuinka pyörähdetään mahalleen lattiallakin ja nyt ei sitten muuta tee.. Laittaa jalkojaan masun alle ja saa pöngättyä itseään jo pienen matkaa eteenpäin. Sylissäkin kierrähtelee ja pönkää itseään jatkuvasti istumaan ja siitä mahalleen.. ja jalat, kädet sätkii jatkuvasti. Ehkä näistä uusista taidoista johtuen yöt menee rikkonaisesti - useita kertoja söi jälleen viimeyönä. Mietinkin tässä, että joko täytyis perunaa alkaa maistella, tähän asti menty pelkällä rintamaidolla ja mielellään vielä jatkaisin näin. Mutta jos pelkkä maito ei enää riitä, kun niin lyhyit pätkiä enää nukkuu??

Kukas se suosittelikaan imetystyynyllä masullaan makoilemista? Kokeilin sitä Lukalle ja viihtyi kyllä mukavasti siinä. Saa vaan itsensä siinäkin jo liikkeelle niin, ettei kauaa pysy - mutta hetken kuiteskin. Kiitos vinkistä!

Jamssa kertoi viikolla, että välttää viimeseen asti riitoja. Minä samanlainen. Miehen kanssa tietty eri asia, mutta muiden kanssa en muista milloin olis tullut sanaharkkaa.. Omien vanhempien kanssa edes en sitten murkkuiän jälkeen ole riitaa saanut aikaseks.. Välillä olis kyllä hyvä, että osais sanoo asioista, jos harmittaa - jään niitä sitten pienessä mielessäni pyörittelemään. Sama koskee anoppiakin, niin moni asia usein siinä ketuttaa, mutta harvoinpa hänelle itselleen saan sitä ilmaistua, ainakaan sanoin..!

Nyt täytyy lähtee aamupuuhiin ja sitten kauppaan. Mukavaaa viikonloppua!!

Hallas+ kääntyilevä poju

Vierailija
4/12 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö nukuttiin hyvin klo 6.30 saakka, jolloin alkoi valtava kakan äheltäminen. Kun sitten hetken päästä nostin tytön, oli kakkaa jo kainalossa asti. Unipussi oli märkä, mutta lakana oli unipussin vuoksi säästynyt kuivana. Ja eikun vietiin neiti suoraan suihkuun. Sen jälkeen, kun lisäsin korvikkeen määrää, on Stella kakannut joka toinen päivä ja hirveät satsit.

Stellalla tulee vähän väliä pieni pisara verta nenästä. Onkohan se nenä kuiva. Mitään nuhaa ei ole. Onko teillä tietoa, miten nenän limakalvoja voisi kostuttaa?

Nyt kuolette nauruun, mutta ostin eilen sellaisen vempeleen, jolla steriloidaan pullot 2-6 minuutissa mikrossa (riippuen mikron tehosta). Laitteeseen mahtuu 6 pulloa kerralla. Maksoi n.30 euroa. Meillä on niin pieni kämppä, että jatkuva pullojen keitto saa ilman tosi kosteaksi. Ajattelin, jos tästä olisi apua. Voi olla ihan huuhaatakin...

Saatiin eilen Ifiltä joulukortit. Ne olivatkin pahvisia, luulin et olisivat valokuvamaisia. No, ihan kivoja kuitenkin. Huomenna lähden siskoni kanssa jouluostoksille.

Nyt taitaa olla Stella nälkä. Ja eikun menox!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T. Lillefi ja Stella 2408

Vierailija
5/12 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ensimmäinen viesti joulukuussa. Tuntuu, että on ollut niin haipakkaa, ettei ole ehtinyt kirjoittelemaan. Koneella olen istunut hoitamassa muita asioita; pakollisia.

Kääntyileekö teidän kaikkien vauvat? Meidän Nooa ei oikein tee mitään elettä kääntymisyritysten suuntaan. Kovin on seurallinen, höpöttelee ja sätkii. Siskonsa kääntyi jo 2,5 kuukauden iässä ja Nooa on nyt jo melkein kuukauden vanhempi. Mietin kovasti, että vaikuttaako tuo kasvu asiaan. Nooa on kasvanut pituutta tosi kovasti. Neuvolassa oltiin viimeksi noin kuukausi sitten, joten tarkkaa pituutta en tiedä, mutta vaateet jäävät armottomasti pieniksi. Nytkin on päällä 74 cm body ja lappuhaalari, eivätkä ole tippaakaan isoja. Olin ostanut talvea varten 68cm toppahaalarin ja ajattelin, että sillä pärjätään. Nyt se on melkein liian pieni. Sisko mahtui koko talven 74 cm haalariin ja on syntynyt toukokuussa eli oli jo melkein vuoden talvikauden päättyessä.

Itse ole pikkuhiljaa alkanut etsimään kadonneita lihaksia. Osti kortin kuntosalille ja sinne yritän selviytyä 2-3 krt viikossa. Ai että tulee hyvä olo, kun saa vähän hikeä pintaan ja lihaksen kipeäksi ;) Haaveilen juoksemisen uudelleen aloittamisesta kevään tullessa ja sitä ennen vähän lihaskuntoa paremmaksi.

Joululahjoja olen tällä viikolla metsästänyt ja maanantaina täytyy saada paketit postiin.

En nyt kommentoinut muiden viestejä, kun olen niin kauan ollut osallistumatta keskusteluun. Niin paljon on ollut monenlaista juttua...

Terveisin Velho78 ja Nooa 31/8

Vierailija
6/12 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo juuri kerennyt kirjoittelemaan tai olisin kerennyt mutta toi meijän vitonen on nyt niin uhmainen ja mustis Teemusta että katsoin parhaaksi pitää koneen kiinni. Viettää kaiken liikenevän ajan hänen kanssaan. Nyt on jo vähän valoa tunnelin päässä. Yötkin rauhoittuivat tän vitosen osalta kun nukkuu nyt meijän makkarissa jossa Teemukin nukkuu. Päivistäkin jäi suurin kiukuttelu pois kun saa kunnon yöunet eikä heräile kymmeniä kertoja yössä. Teemu heräilee sen parin tunnin välein yöllä syömään. Välillä on vähempikin syöttöjä. Onneks nukkuu aina välit nätisti eikä ole hereillä. Varsin kun vitonen tuli meijän makkariin niin Teemunkin yöt rauhottu kun mä en pompi edes takas siitä sängyn vierestä rauhoittelemaan vitosta. Tänään olikin luksusta kun kaikki lapset nukkuivat kymmeneen asti. Tuli itekkin nukuttua vähän uni velkoja pois. Tai jos osais mennä ajoissa nukkuun niin sais kunnon yö unet.

opemammalle kiitokseta ihanista runoista. Mistä olet tälläisen runo kalenterin löytänyt?

Lempijoululaulu g: varpunen jouluaamuna, joulumaa. Ja lasten esittämät joululaulut saavat aina tipan linssiin.

Joulukortit saatiin kaikki 40 kpl valmiiksi torstaina ja perjantaina vein ne postiin. Joululahja askartelut ovat myöskin tehty ja lasten joululahjat ovat kaikki jo ostettu. Miehen joululahaj on vielä ostamatta. Niin ja miehen kahden kummitytön 15v ja 14v lahjat. Mies on sopivasti delekoinut nää mulle. Toiselle 15v tiedän lahjan mutta toiselle en kun sille ei kelpaa mikään. kännykkä oli toive mutta ei osteta kun jouduttais ostaan sit liittymäkin meijän nimiin. Miehelle aattelin ostaa jonkun dvd:n ja xbox:ille jonkun pelin.

vuoden takaisista tunnelmista: Mä sain 5.12 tietää odottavani Teemua. Aluksi se oli shokki kun söin kumminkin pillereitä tosin unohduksia sattui aikas usein. Mietin miten uskallan kertoa miehelle. Mutta mies tiesikin asiasta. Mun käytöksessä joku kielii odotuksesta kun anoppikin sen on aina arvannut. Nyt eletäänkin jänniä aikoja . Mulla alkaa menkat synnytyksen jälkeen suht säännöllisinä. Ja ekat oli ennen jälkitarkastusta nyt odotellaan seuraavia. kp on 45/ 28-30. Tiistaina jo tein testin mutta negaa näytti. oireitakin muka olis mutta ovat varmaan keksittyjä. Nyt tässä odotellaan sit menkkoja tai sitä plussaa. Mieshän oli varma ettei enämpää lapsia tuu mutta touhuttiin kumminkin ilman kumia keskeytetysti. Pari kertaa loppuun asti. La olis taas elokuussa tosin alkukuusta kun Teemu syntyi loppokuusta.

Sairastuville paljon parannussäteitä. Meillä oli vitonen viimelauantaista maanantaihin kuumeessa. Nyt itellä on vähän kurkku kipee. Toivottavasti ei pahene tästä. Äänikin on vähän kähee.

Jaahas nyt on mentävä antaan Teemulle ruokaa ennenkuin hermostuu liikaa silloin raivoaa vaan kun tulee liian nälkä.

puuhis ja Teemu 2908

Vierailija
7/12 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei Teemu vielä käänny. Kyljelleen menee, yritys on kyllä kova. Leluihin tarttuu mitä isommat ovat jatkuvasti tyrkyttämässä. Omaa juttua tulee kovasti ja naureskelee isompien jutuille kun käyvät naaman edessä höpöttämässä.

Jouluperinne minkä olen omille lapsille opettanut on että käydään haudoilla viemässä kynttilät. Lumiukko ohjelma tarvii katsoa ja joulurauhan julistus. Joulupukki kävi viime vuonna sillä välin kun oltiin haudoille viemässä kynttilöitä. josko tänä vuonna tulis sitten pukki käymään.

Jotain muutakin piti vielä kommetoida mutta unohtu jo. jaahas Teemulla rupee oleen unikiukkua josko laittais sen nukkuun niin pääsis silittelemään pyykkiä ja aloittelemaan siivousta. Mies kun oli yövuorossa niin en viitsi ihan vielä ruveta imuroimaan. saapi nukkua vielä hetken rauhassa.

puuhis ja Teemu 2908

Vierailija
8/12 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti on TODELLA huono ollut nyt viimeisen viikon ajan nukkumaan öisin ja kannella saapi koko ajan ja asuu myös tissillä. No, josko se olisi sitä tiheetä imua. Näillä 3h unilla tässä mennään eteenpäin. Jonakin päivinä olen sitten ylipirtee ja toisinaan todella väsy. Tänään ainakin aamu on mennyt kivasti ja nyt molemmat lapset nukkuu ;)

Meillä ei käännytä. kyljelleen joskus menee neiti, kun on jotakin mielenkiintoista, mutta ei oikein yritäkään vielä muuta. Jutustelee kovasti ja repii lelukaaren leluja.

Lillefi oli ostanut pullojen streiloijan. Meilläkin on sellainen Aventin ja osoittautui aivan erinomaiseksi jutuksi. No joo...meillä on myös pullonlämmitinkin ja sekin oli mielestäni hyvä juttu. Nyt ovat rintapumpun ja parinkymmenen pullon kanssa kaapin pohjalla. Täytyy varmaan laittaa kiertoon jossakin vaiheessa...

Enpä ole pinoja ehtinyt lukemaan sitten miesväen paluun, joten pahoittelen, että en oikein kommentoi nyt mitään.

mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
9/12 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Paras joulumuistoG: Oli varmaan eka joulu kun oltiin ostettu miehen kanssa yhteinen eka kämppä. Oli hankittu kuusi ja kaikki koristeet ja vanhemmilla käyntien jälkeen syötiin omassa kotona iltapalaa. Se on jäänyt mieleen parhaiten sellaisena hyvänä joulumuistona. Huonoin muisto oli kun vanhempi sai sairaskohtauksen juuri ennen ruokailua, mutta ei sellaisia kannata muistella vaan hyviä muistoja vaan.

hallas: Onpas vauvalle tullut vauhtia.

velho78: taisi olla noin 5kk se aika jolloin neuvolan mukaan pitäisi suunnilleen osata kääntyä. Mutta on tietenkin yksilöllistä...meillä tykätään kyllä vielä olla köllöttää selällään&kyljellään lelukaarien alla. Mutta kääntyy sängyssä masulleen (jos äiti vaikka häviää yöllä vessaan tai muualle niin sitä lähdetään etsimään) mutta kovalla tasolla vaan kyljelleen kääntyy ja siihen jää tai sitten masullaan hengaa jos laitan masulleen olemaan. Niin ja meillä on 4kk mittarissa ja teillä vasta 3kk :) Eli eipä ole vielä vauveleilla mihinkään kiirus!

velho ja hannelikin taisivat jo käydä ahkerasti punttisalilla. Ehkäpä munkin pitäisi kunnostautua oikein puntteja nostamaan kun ei taida olla kovin ergonomista tuo vauvankantelukaan.

lillefi: höyryhengitys tai ilmankosteuttaja varmaan nenän limakalvojakin kosteuttaisi tai sitten niitä suolaliuostippoja. Kiehuvan veden kanssa ei kannata varmaan vauvan kanssa kovasti säätää toisaalta tuli siis siitä höyryhengityksestä mieleen. Mutta noi on tuollaisia nuhakonsteja enemmän.

Meillä on tytöllä ilmeisesti taas silmätulehdus flunssan jälkiseurauksena. Katsotaan jos menisi itsestään silmiä pyyhkimällä vai tarvitaanko sitä antibioottia. Harmin paikka, mutta se taitaa olla meillä tämä juttu mikä tulee sitten useamminkin kun taitaa olla ne kyynelkanavat ahtaanpuoleiset.

puuhapetet: No sullapas on jännät paikat! Toivottavasti testi tulos näyttäisi plussaa jos se olisi haaveenasi.

Pia ja typy 4kk

Vierailija
10/12 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole mitään kiirettä liikkeelle, kerran on käännytty kyljelleen, mutta muusta ei tietoakaan. Lelut on alkaneet kovasti kiinnostaa ja lelukaaren alla poju viihtyy mainiosti. Mustekalan jalkoja tunkee suuhun ihan onnessaan...

Mies on flunssassa, ja poika säikkyy niistämistä. Minun flunssani aikaan lopulta jo tottui niistämisen ääneen, mutta välissä ehti jo unohtaa, ettei se olekaan vaarallista. Voi pientä, sääliksi käy jatkuva säikähtely.

Lauantaisaunan odotuksessa

Picapica ja poju 1808

Vierailija
11/12 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan selvisi syy meidän pojan kuumeiluun: kolme päivää oli kuumetta ja nyt selkään ja rintaan nousivat yhtäkkiä pienet punaiset näppylät eli vauvarokkoahan se! Samainen rokko oli meillä alkusyksystä tytöllä, joten olisihan jotain tällaista voinut aavistellakin. Taisi muuten vauvamuskarin tätikin alkuviikosta varoitella, että vauvarokkoa on taas ollut liikkeellä.

Paras joulumuisto: Kyllä ne parhaat joulumuistot taitavat olla parilta viimeiseltä vuodelta täältä meidän uudesta kodistamme, kun on saanut katsella esikoistytön touhuja ja keskittyä vain oman joulun rauhaisaan viettoon eikä ole tarvinnut ravata sukulaisissa minuuttikellon kanssa kuten aikaisempina vuosina. Ja tänä vuonna onkin sitten kaksin kappalein noita ihania ipanoita joita seurailla!

Lillefi: Neuvolasta kerrottiin että nenän kostuttamiseen on apteekista saatavilla jokin nenäsumute jota voi käyttää vauvoille. Nimi taisi olla humid-jotain.

Velho78: Meillä ei ainakaan vielä kääntyillä minnekään vaikka ikääkin on reilun viikon päästä jo 5 kk. Muutaman kerran Väinö on kääntynyt masulta selälle ja pyörii kyllä jonkin verran ympyrää, mutta selältä mahalle ei ole havaittavissa mitään yritystä. Meidän pikku-ukko on kyllä muutenkin niin lungi tyyppi, ettei sillä varmaan ole mitään kiirettä minnekään, mikäs tuossa on loikoillessa ja tuijotellessa:)

Puuhapete: Plussaonnea jos sitä toivot!

Pia74: Meidän tuttujen vauvalla on myös ahtaat kyynelkanavat ja silmät rähmivät aina jos on jotain flunssaa liikkeellä. Toivottavasti pääsette silmätulehduksesta eroon pelkällä vedellä pyyhkimisellä!

Tänään mun piti päästä tyttöporukalla syömään kaupunkiin, mutta meidän matti myöhäinen järjestäjä oli liian myöhään asialla eikä mistään enää saanut poytää näin isolle lössille. Arvashan tuon nyt, kerrankin kun olisi jonnekin lähdössä niin kaikki suunnitelmat kariutuu viime hetkellä. Siis oikeesti, mä en edes muista koska oon viimeksi ollut jossain ja tällä menolla siihen taitaa mennäkin vielä piiiitkä aika!

Pantoufle

Vierailija
12/12 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulla jollottaa..vaan lunta ei vaan näy. Ihan ihmeellistä, kun lämmintä lähes 10 astetta.

Meillä on jouluvalmisteluja tehty jo aikalailla: joulupullaa laivottu sekä pipareita ja tänään siivouksen jälkeen laitoin jo joulukoristeitakin, koska varsinainen joulu ollaan mummolassa eikä kotikoristeita katselemassa. Olen kyllä vähän miettinyt, että nyt kun on oma lapsi niin voisi alkaa viettää joulua omalla perheellä eikä vanhempien luona. Ehkäpä siis viimeinen joulu näin ja ensi vuonna kotona. Minä olen kyllä ihan mahdoton jouluihminen ja minulle kaikki joulutraditiot ovat olleet aina tärkeitä eli nyt pitäisi alkaa luoda niitä omia traditioita...

Ihania joulumuistoja on paljon, vaikea sanoa parasta, mutta ehkäpä meilläkin onni oli suurimmillaan viime jouluna, kun tieto Veerasta oli varmistunut ja yksityisessä ultrassakin käyty ja nähty ihana sykkivä sydän. Mutta tuleva joulu on varmaan jouluista ihanin oman pikkutontun kanssa.

Veera tuli eilen 4kk eikä vielä käänny selältä vatsalleen, vatsalta selälleen kylläkin. Kovasti hän harjoittelee ja kyljelle pääsee, mutta käsi on aina pahasti alla eikä kääntyminen loppuun asti onnistu.

Nyt pitää lähteä kylvettämään tyttöä ja aamulla pirteänä vauvauintiin.

Hyvää viikonlopun jatkoa toivottelee Puppe ja Veera