Anopin nähden ei voi syödä
Eli ongelmanani on se, että anoppini tarttuu syömisiini. On kommentoinut "no sinulle maistuu makea" kun olimme huoneessa kaksin, osti kerran vaatteita minulle ja sanoi "en ole varma, mahtuvatko nämä sinulle tuon vatsasi takia". Aloin itkemään. On nauranut mulle ruokapöydän ääressä, koska söin ruokani liian nopeasti hänen mielestään.
Pitkään meni ettei mitään ollut, tai no jostain syystä ruokaydän ääressä aina sanoo kovaan ääneen "OTATKO SIRPA LISÄÄ" ja työntää aina tarjoiluja minua lähemmäs, jos näyttää siltä, että olen ottamassa ruokaa. Muille ei tee näin. Viimeisin oli, kun olimme buffetissa syömässä.. Siellä taas nauroi mulle, kun söin nopeasti(hehhehhheh äärettömän hauskaa) ja halusi ottaa kuvan ruoastani.
Jatkossa kesän yhteisruokailut taitaa mennä vichyn voimin osaltani, en jaksa tuollaista.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset loukkaantuu nykyään ihan kaikesta. Mikä tahansa epämiellyttävä kommentti voi olla jopa syy lsuttaa kokonaan välit poikki perheenjäseniin/ läheisiin ym.
Elämästä tulee huomattavasti helpompaa kun kasvattaa I T S E T U N N O N.
Ei anoppi mikään perheenjäsen tai läheinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset loukkaantuu nykyään ihan kaikesta. Mikä tahansa epämiellyttävä kommentti voi olla jopa syy lsuttaa kokonaan välit poikki perheenjäseniin/ läheisiin ym.
Morjens, anoppi.
ps. haista v..
A) Ota lisää makeaa ja hymyile "Anoppi hyvä, ymmärrän että sinua harmittaa, kun minä olen nuori ja kaunis ja sinun lapsesi on minut itselleen puolisoksi valinnut. Ja hän rakastaa minua juuri tällaisena."
B) Vaatteista: "Osaan ostaa itse vaatteeni. Oikeaa kokoa."
C)Ruokailunopeudesta: "Syön siksi nopeasti, ettet ehdi laskemaan jokaista suupalaa."
Eli puoliasiallinen vi**uilulinja käyttöön. Vaihtoehtoisesti voit myös poistua tilanteesta sanomatta mitään.
Tai: "Käytöksesi ei tunnu mukavalta ja toivoisin, että ymmärrät, mitä ruoka- ja kehorauha tarkoittaa."
Melkoinen WT anoppisi.
Onko hänen laittamaansa ruokaa? Seuraavan kerran kun huomauttaa syömisnopeudesta, sano että "pakko on hotkia, ettei vaan maistamaan joudu".
tai "yritän syödä mahdollisimman nopeesti, että päästään mahdollisimman nopeesti pois."
Mitäs mieltä miehesi on mammansa nolosta käytöksestä?
Mun edesmennyt anoppi oli samanlainen, aina kommentoimassa mun syömisiä ja ulkonäköä. En reagoinut mitenkään ja lopulta tapasin anoppia enää vain pakon edessä.
Ei mun tarvitse pilata omaa jouluateriaani tai lapseni syntymäpäiviä kuunnellen jonkun vittuilua. Vietän aikaani mieluummin kivojen ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei ole perheenjäsen eikä läheinen.
Puolison äiti on perheenjäsen.
Vierailija kirjoitti:
Mun edesmennyt anoppi oli samanlainen, aina kommentoimassa mun syömisiä ja ulkonäköä. En reagoinut mitenkään ja lopulta tapasin anoppia enää vain pakon edessä.
Ei mun tarvitse pilata omaa jouluateriaani tai lapseni syntymäpäiviä kuunnellen jonkun vittuilua. Vietän aikaani mieluummin kivojen ihmisten kanssa.
Ehkä miniäsi tekee samoin, koska anoppi ei ole perheenjäsen tai läheinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei ole perheenjäsen eikä läheinen.
Puolison äiti on perheenjäsen.
Ei ole. Ei ole edes sukua.
"Teidän vanhusten sukupolvelle tuntuu olevan normaalia edelleen kommentoida tuollaisia asioita, mitä koulussa sanottaisiin nykypäivänä koulukiusaamiseksi. Nuoremmat onneksi osaavat jo käyttäytyä ruokapöydässäkin."
Periaatteessa et loukkaa häntä suoraan, mutta silti vihjaat että on vanha ja käytöstavat hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miniäsi tekee samoin, koska anoppi ei ole perheenjäsen tai läheinen.
Miksi tekisi?
Ja kyllä mulle anoppi on lähisukua jonka kanssa olisin mielelläni ollut hyvissä väleissä.
Aikuistu ja kasvata paksumpaa nahkaa.
Seuraavalla kerralla anopin kanssa syödessä myönnä kaikki ja lisää puolet - nauraen! Siis tyyliin "minä kyllä yritän syödä nopeammin, jotta ehtisin syödä tarpeeksi paljon".
Erittäin outo on ap, jos on anoppikin. Miksi anoppi ostaa sinulle vaatteita?
Sanoisin, että kehnoin anoppiprovo pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä ollaan taas niin herkkähipiäisiä. HUOH!
Sulle saa sitten vinoilla syömisistä ihan vapaasti?
Minusta Sinun, Rakas Sirpa, kannattaa hakeutua hetimiten ammattiauttajien pariin.
Monilla vanhemmilla naisilla on traumaattinen suhtautuminen ruokaan. Kommentit kertovat paljon enemmän hänestä kuin sinusta. Miksi kukaan järkevä ihminen loukkaisi lapsensa puolisoa?
Jos edelleen haluat olla tekemisissä anopin kanssa, paras vaihtoehto on syödä kuten ennenkin ja jättää anopin jutut huomiotta. Jos haluat jotain sanoa, niin mieti valmiiksi miten hänelle vastaat.
"Voi Marja-Liisa, kumpa sinäkin saisit ruokarauhan ja etkä joutuisi näkemään hyvää ruokaa uhkana."
"Meidän lapsille on päiväkodissa opetettu, että jokainen keskittyy omaan ruokailuun ja samaa tehdään meillä kotona. Voisitko sinäkin Marja-Liisa osallistua tähän nyt kun yhdessä ruokaillaan?"
Miten helv*tin herkkiä ihmiset on nykyään? Mitään ei saa kommentoida ja syytä kommentointiinkaan ei saa kysyä kuin somepalstalla? Mitä jos KESKUSTELISITTE syömätavoistasi sen anopin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miten helv*tin herkkiä ihmiset on nykyään? Mitään ei saa kommentoida ja syytä kommentointiinkaan ei saa kysyä kuin somepalstalla? Mitä jos KESKUSTELISITTE syömätavoistasi sen anopin kanssa?
Mitä helvettiä ne miniän syömätavat kuuluu anopille???
Vierailija kirjoitti:
Sinä nyt olet vttumainen ihminen, jolla ei ole käytöstapoja. Haluatko keskustella aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten kommenttien laukojat eivät yleensä tajua olevansa tolloja. Eikä kukaan ole velvollinen selittämään kenellekään omia ruokailujaan, ei edes anopille.
Ilmeisesti paino on herkkä asia sinulle koska aloit itkemään sen jälkeen kun anoppisi oli ostanut sinulle jotain vaatetta sanoen "en ole varma, mahtuvatko nämä sinulle tuon vatsasi takia". Aina on valitettavasti ihmisiä, oli se sitten anoppi, puoliso, sukulainen tai joku muu jotka hakevat toisen 'heikkoa kohtaa' ja iskevät siihen kiinni. En osaa sanoa mikä psykologinen ominaisuus saa heidät nauttimaan kiusaamisesta mutta aika varmaa on että he sitä jatkavat niin kauan kuin heidän antaa.
Meillä se on äitini. Juuri mm. tuo liian pienien vaatteiden osto.
Alle 18v kun olin, hän arvosteli muotojani ja kertoi, miten minua ei kyllä kukaan huoli. Silti olin kuulemma paksu reisistä ja pakaroista. Sairastuin anoreksiaan.
Sen jälkeen kun olin parantunut, alkoi pienten vaatteiden ostaminen, vartaloni tuijottelu ja kommentointi. "Ajattele, miten hoikka olit..." "Mietipä kuinka hyvältä tämäkin vaate näyttäisi hoikemman päällä..."
Tuollaisissa ihmisissä on joku vika.
Ehkä vastailkeys verhottuna mukaystävällisyyteen tehoaisi anoppiin. Hän kun on tavallaan vieras. Anna tulla huolella.